delta 1.9 TT

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: delta 1.9 TT

Post autor: pietrek125 » 25 lis 2021, 22:41

wujekp pisze: 25 lis 2021, 21:54 Obawiam się, że te 1.9 o którym Ci mówili po warsztatach, to raczej 1.9 JTD 120/150KM. Nie mówię, że 1.9 TT to zły silnik ...
Raczej 1.9JTD-8V 105-120KM bo 150KM już należy do bardziej problematycznych, a 1,9 TT dużo od niego się nie różni... jedynym 1.9 z głowicą 16V bez klap wirowych była odmiana 140KM, to jeszcze nie będzie stwarzać jakiś większych problemów, oprócz głowicy oczywiście...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

slawi24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 26 lut 2021, 8:41
Imię: Sławomir
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

Re: delta 1.9 TT

Post autor: slawi24 » 26 lis 2021, 5:38

jaką noemę emisji spalin ma 1.9TT euro 4 czy euro 5? właśnie czytam o zamiarze wprowadzenia zakazu w większych miastach dla diesli w wyznaczonych strefach :(

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: delta 1.9 TT

Post autor: mikee72 » 26 lis 2021, 6:36

Norma 4 czy 5 - w Polsce może okazać się, że zostaną potraktowane podobnie. Jak coś będą ustalać, to też wezmą pod uwagę to, że w Polsce przerabianie diesli nie jest mniej ewenementem, a bardziej normą. Według :link: tego artykułu również norma 6 w przypadku diesli jest szkodliwa.
W Holandii zakaz dla diesli (w kilku miastach) dotyczy głównie dostawczych z wyłączeniem norm od 4 w górę, od przyszłego roku planowana jest zmiana: dozwolony wjazd od normy 6. Dla osobówek zmian nie planują, obecnie dozwolony jest wjazd od 4 w górę (poza tym zakaz dla osobówek nie obowiązuje we wszystkich miastach). Podejrzewam, że w Polsce będą szukać inspiracji właśnie z Zachodu. Na pocieszenie, z punktu widzenie gościa w takim mieście - strefy stosunkowo łatwo objechać, naprawdę nie trzeba do nich wjeżdżać.
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: delta 1.9 TT

Post autor: piterstilo » 26 lis 2021, 7:26

1.9 TT ma normę euro 5
Ten silnik to taki trochę ewenement
Ma pojemność 1910 tak jak poprzednik1.9 jtd i mjtd
Ale właściwie to jest nowszy 2.0 mjtd ze zmniejszoną pojemnością z 1956 do 1910.
Niestety przy okazji też zmniejszona jest objętość DPF. Skutkuje to częstszym zapełnianiem tego ustrojstwa.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: delta 1.9 TT

Post autor: kond243 » 26 lis 2021, 10:02

Klapy wirowe można wywalić. Zaspawać otwory. Lub włożyć zaślepki. Lub kolektor ssący z stilo/147/156 bez klap.Jeśli DPF nie występował fabrycznie to problemu z głowicą nie będzie. Tak problem z głowicą jest od DPF i wysokiej temperatury DPF. To samo tyczy się 2.4 JTD 20v z DPF. Zwłaszcza alfy 159. Jeśli DPF-a brak to nie ma problemu z głowicą. W 1.9tt nawet turbo sprężarki są bez vnt. 1.9 czy to 8v czy 16v są dobrymi jednostkami.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

slawi24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 26 lut 2021, 8:41
Imię: Sławomir
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

Re: delta 1.9 TT

Post autor: slawi24 » 26 lis 2021, 15:04

i jeszcze pytanko, dlaczego jest tak popularny chip w tym silniku 1.9TT? Wydaje się że 190koni i 400nm momentu to aż hoho na taki samochód. Ok 8 sekund do 100km/h to jest bardzo przyzwoity wynik a auto pokazuje ponoć swoje oblicze przy wyższych prędkościach...to czemu spotykam się z opiniami że to auto nie jedzie i potrzebny jest chip. To jakaś przypadłość obiektywna czy fanaberie żądnych prędkości cowboyów?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta III”