Problem z obrotami

Moderator: stabraf

trompa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 01 lis 2017, 15:57
Imię: stasiu

Problem z obrotami

Post autor: trompa » 06 lis 2019, 19:44

Witam wszystkich mam taki problem silnik multiair 140km przy gwałtownym przyspieszaniu przy około 2 tys.obroty bardzo szybko rosna do około 4tys i auto zachowuje się jak automat i po chwili wraca wszystko do normy.Objawy te wystepuja nieregularnie raz sa raz nie ma miał ktoś takie objawy?

Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1306
Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
Imię: Robert
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z obrotami

Post autor: ktoś ŁDZ » 06 lis 2019, 23:01

Cześć.

Czy chodzi o to, że przy przyspieszaniu obroty gwałtownie rosną do góry, a prędkość samochodu jest taka sama?

Wysłane z mojego telefonA

Pozdro - Robert
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile :)
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504

trompa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 01 lis 2017, 15:57
Imię: stasiu

Re: Problem z obrotami

Post autor: trompa » 10 lis 2019, 18:45

Cześć. Prędkość rośnie a obroty zdecydowanie szybciej. Mechanik powiedział, ze do wymiany sprzęgło z dwumasa. Koszt niesamowity 4tys. Zastanawia mnie czy można wymienić same sprzęgło bez dwumasy zwłaszcza ze nie ma żadnych oznak aby było z nią coś nie tak.

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 707
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z obrotami

Post autor: mikee72 » 10 lis 2019, 18:57

Objawy wskazują, że mechanik ma najprawdopodobniej rację.
Poczytaj w necie: sprzęgło się ślizga.
Takie wymiany w dieslach są niestety kosztowne.
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002
Obrazek

Awatar użytkownika
NIKT.
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 39
Rejestracja: 02 cze 2019, 11:57
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z obrotami

Post autor: NIKT. » 10 lis 2019, 19:28

Jak dwumasta nie klepie to po co wymieniać dobre na nowe ?

Są 2 opcje moim zdaniem jak "depniesz" i wyślizguje sprzęgło.
1 tarcza sprzęgła się kończy.
2 wysprzeglik siada i nie odpuszcza do końca albo przewód spuchł i też odpuszcza kiedy mu się chce.

Boso, ale w ostrogach.


Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5528
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Problem z obrotami

Post autor: vanisch » 10 lis 2019, 20:13

trompa pisze:
10 lis 2019, 18:45
Cześć. Prędkość rośnie a obroty zdecydowanie szybciej. Mechanik powiedział, ze do wymiany sprzęgło z dwumasa. Koszt niesamowity 4tys. Zastanawia mnie czy można wymienić same sprzęgło bez dwumasy zwłaszcza ze nie ma żadnych oznak aby było z nią coś nie tak.
4 tysiące? To ile robocizna kosztuje? 2? 2,5?
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v, Delta 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
Jest:
Vectra + BMW + HPE 1.8 VVT

Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1306
Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
Imię: Robert
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z obrotami

Post autor: ktoś ŁDZ » 10 lis 2019, 21:48

Przedmówcy powiedzieli już co moze być przyczyną, więc nie będę powielał wątków. jeśli dwumasa jest ok (po wyjęciu sprzęgła można sprawdzić luz czy bicie) to rzeczywiście po co wymieniać dobre, na nowe dobre.

Co do kosztu, przecież wiadomo że jak Lancia to musi być cena odpowiednia. Wszak toż to jakiś fiatowski wynalazek (tyle tylko że ze zwykłym fiatowskim silnikiem którego pełno).... Prestiżowe auto, to i cena uslugi prestiżowa... Moim zdaniem mechanik bardzo szanuje swoją pracę. Sprawdź ile kosztuje cały zestaw nawet na allegro i będziesz miał odpowiedź ile za robociznę weźmie. Poszukaj gdzie indziej, gdzie będzie normalna cena.

Wysłane z mojego telefonA

Pozdro - Robert
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile :)
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504

trompa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 01 lis 2017, 15:57
Imię: stasiu

Re: Problem z obrotami

Post autor: trompa » 11 lis 2019, 18:00

mikee72 pisze:
10 lis 2019, 18:57
Objawy wskazują, że mechanik ma najprawdopodobniej rację.
Poczytaj w necie: sprzęgło się ślizga.
Takie wymiany w dieslach są niestety kosztowne.

trompa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 01 lis 2017, 15:57
Imię: stasiu

Re: Problem z obrotami

Post autor: trompa » 11 lis 2019, 18:04

Dzieki za sugestie (już szukam innego mechanika) a tak przy okazji multiair to benzyna

Awatar użytkownika
NIKT.
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 39
Rejestracja: 02 cze 2019, 11:57
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z obrotami

Post autor: NIKT. » 11 lis 2019, 19:00

To przy następnej okazji pisz po polskiemu aby ciemna naroda zrozumiała (np ja) "benzyna".

Boso, ale w ostrogach.


Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 707
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z obrotami

Post autor: mikee72 » 11 lis 2019, 19:28

Stasiu, zasadniczo nie ma większego znaczenia na jakie paliwo masz silnik..
Jeśli sprzęgło się ślizga to jest do wymiany, a jeśli jest tam też dwumasa to może oznaczać spore koszty :(
Tak na szybko, można pewnie znaleźć taniej: zestaw sprzęgła do Twojej Delty kosztuje około 600zł, a koło dwumasowe 2700zł.
Najpierw niech mechanik rozbierze i zobaczy, bo inaczej to wróżenie z fusów. Szukaj takiego, co się specjalizuje w skrzyniach.
Poczytaj o zużyciu sprzęgła
i o wymianie (lub nie) dwumasy
to będziesz mądrzejszy w rozmowie z mechanikiem..
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta III”