Delta III 2.0 165 km
Moderator: stabraf
Delta III 2.0 165 km
Cześć,
proszę o pomoc w ocenie ogłoszenia:
https://www.olx.pl/oferta/lancia-delta- ... 9;promoted
vin: ZLA84400001034824
po oględzinach auto nie wygląda na ten przebieg, mam historię serwisową, regularnie zmieniany olej (MILLERS EE LONGLIFE 5W30 C3), więc raczej nie było oszczędzane na serwisie.
Podczas jazdy auto nie wykazywało jakichkolwiek niepokojących oznak zużytego zawieszenia, dwumasa też się nie odzywała, wszystko działało ok. Sprzedający raczej konkretny, cała historia o samochodzie raczej spójna.
Mój niepokój budzi tylko jedna kwestia. Auto po moim przyjeździe było z rozgrzanym silnikiem. Odpaliło bez problemu, ale sprzedający poinformował, że czasami na zimnym zapala się kontrolka - niskie ciśnienie oleju. Wg niego to jedynie wymiana uszczelki smoka, internet też daje podobne wskazówki...
Samochód wczoraj przeszedł serwis olejowy, jednak owa uszczelka nie została wymieniona... to dla mnie zupełnie nielogiczne.
Proszę o jakiekolwiek opinie, czy warto w tych pieniądzach, ewentualnie jakie koszty może to na wstępie wygenerować
z góry dzięki
proszę o pomoc w ocenie ogłoszenia:
https://www.olx.pl/oferta/lancia-delta- ... 9;promoted
vin: ZLA84400001034824
po oględzinach auto nie wygląda na ten przebieg, mam historię serwisową, regularnie zmieniany olej (MILLERS EE LONGLIFE 5W30 C3), więc raczej nie było oszczędzane na serwisie.
Podczas jazdy auto nie wykazywało jakichkolwiek niepokojących oznak zużytego zawieszenia, dwumasa też się nie odzywała, wszystko działało ok. Sprzedający raczej konkretny, cała historia o samochodzie raczej spójna.
Mój niepokój budzi tylko jedna kwestia. Auto po moim przyjeździe było z rozgrzanym silnikiem. Odpaliło bez problemu, ale sprzedający poinformował, że czasami na zimnym zapala się kontrolka - niskie ciśnienie oleju. Wg niego to jedynie wymiana uszczelki smoka, internet też daje podobne wskazówki...
Samochód wczoraj przeszedł serwis olejowy, jednak owa uszczelka nie została wymieniona... to dla mnie zupełnie nielogiczne.
Proszę o jakiekolwiek opinie, czy warto w tych pieniądzach, ewentualnie jakie koszty może to na wstępie wygenerować
z góry dzięki
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1084
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Delta III 2.0 165 km
Silnik 2.o Mjtd faktycznie ma problem z uszczelką smoka. Również Ople z tym silnikiem mają ten sam problem.
A przecież Niemcy ten silnik produkują u siebie na miejscu.
Ta nieszczęsna uszczelka to kolejny przykład na to, że producenci pojazdów uzależniają trwałość silnika od poszczególnych drobiazgów.
W 1.4 T-jet ( zdaje się że w silnikach HDI również) takim ważnym drobiazgiem jest śruba z filtrem na przewodzie olejowym turbosprężarki.
W przypadku tej Lancii, przy takim przebiegu, zwyczajnie trzeba zlecić wymianę tej uszczelki osobno.
Nie jest to czynność, która musi być wykonana przy wymianie oleju. Nie znam szczegółów takiej wymiany, ale wyobrażam sobie, że bez ściągania miski olejowej się nie obejdzie. Więc mechanikowi przysporzy to dużo więcej pracy.
A przecież Niemcy ten silnik produkują u siebie na miejscu.
Ta nieszczęsna uszczelka to kolejny przykład na to, że producenci pojazdów uzależniają trwałość silnika od poszczególnych drobiazgów.
W 1.4 T-jet ( zdaje się że w silnikach HDI również) takim ważnym drobiazgiem jest śruba z filtrem na przewodzie olejowym turbosprężarki.
W przypadku tej Lancii, przy takim przebiegu, zwyczajnie trzeba zlecić wymianę tej uszczelki osobno.
Nie jest to czynność, która musi być wykonana przy wymianie oleju. Nie znam szczegółów takiej wymiany, ale wyobrażam sobie, że bez ściągania miski olejowej się nie obejdzie. Więc mechanikowi przysporzy to dużo więcej pracy.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1629
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Delta III 2.0 165 km
Silnik 2.0 jtdm jest przecież włoską konstrukcją. To, że jest on montowany w Oplu wynika z tego. że oba koncerny współpracowały ze sobą. Co do samej wymiany uszczelki smoka. Poczytaj temat Andrzeja
( andrzej1). Właściwie temat zakładał Dawid. Tyczy się on Delty z silnikiem 1.6 jtdm. Ponieważ są to bliźniacze konstrukcje to mają taki sam problem z uszczelką smoka.
( andrzej1). Właściwie temat zakładał Dawid. Tyczy się on Delty z silnikiem 1.6 jtdm. Ponieważ są to bliźniacze konstrukcje to mają taki sam problem z uszczelką smoka.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1084
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Delta III 2.0 165 km
Silnik 2.0 Mjtd produkowany na licencji w Rüsselsheim w Niemczech, na potrzeby Opla.
Chodziło mi o to,że nie jest dostarczany z Włoch, tylko Opel wytwarza go sobie na miejscu.
Jak widać, produkował go bez żadnych zmian i poprawek, bo usterki są te same.
Chyba dopiero w 2014 roku Opel samodzielnie zmodernizował ten silnik razem z pochodnym 1.6 i od tamtej pory uważa je za swoje własne konstrukcje.
Chodziło mi o to,że nie jest dostarczany z Włoch, tylko Opel wytwarza go sobie na miejscu.
Jak widać, produkował go bez żadnych zmian i poprawek, bo usterki są te same.
Chyba dopiero w 2014 roku Opel samodzielnie zmodernizował ten silnik razem z pochodnym 1.6 i od tamtej pory uważa je za swoje własne konstrukcje.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Delta III 2.0 165 km
Ze swojej strony mogę dodać, że dość mocno w ostatnich dniach przewertowałem dostępne źródła w celu weryfikacji tematu,
Historia właściciela o uszczelce jest wysoce prawdopodobna, samochód raczej polecam o ile nie straszny przebieg.
Nie kupiłem tego samochodu, ponieważ kierowałem się niestety bardziej rozumem niż sercem i wybrałem coś młodszego ze 100% historia serwisowania
dzięki Panowie za zainteresowanie tematem
edit: akurat dla mnie ten przebieg to nic dziwnego po dziesięciu latach, sam robię ponad 60 tys rocznie
Historia właściciela o uszczelce jest wysoce prawdopodobna, samochód raczej polecam o ile nie straszny przebieg.
Nie kupiłem tego samochodu, ponieważ kierowałem się niestety bardziej rozumem niż sercem i wybrałem coś młodszego ze 100% historia serwisowania
dzięki Panowie za zainteresowanie tematem
edit: akurat dla mnie ten przebieg to nic dziwnego po dziesięciu latach, sam robię ponad 60 tys rocznie
Ostatnio zmieniony 10 sie 2019, 19:22 przez bonti, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1629
- Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Prudnik
Re: Delta III 2.0 165 km
Przebieg jest całkiem normalny. Powiedziałbym, że nawet realny w aucie z dieslem w tym wieku.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V
Re: Delta III 2.0 165 km
Objaw pojawiającego się komunikatu o niskim ciśnieniu to dokładnie wina tej uszczelki.Niestety trzeba to możliwie jak najszybciej zrobić bo konsekwencje mogą być fatalne.Sama uszczelka do zdobycia w ASO Fiata lub Opla.Koszt coś ok.35PLN.Jednak wymiana wiąże się ze zdjęciem miski a ta operacja równa się podniesiem silnika do góry tak by miska bez problemu zeszła.Sama uszczelka wygląda tak....
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe