Delta III 2.0 165 km

Moderator: stabraf

bonti
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 24 lip 2019, 13:49
Imię: Marcin

Delta III 2.0 165 km

Post autor: bonti » 07 sie 2019, 19:28

Cześć,

proszę o pomoc w ocenie ogłoszenia:
https://www.olx.pl/oferta/lancia-delta- ... 9;promoted

vin: ZLA84400001034824

po oględzinach auto nie wygląda na ten przebieg, mam historię serwisową, regularnie zmieniany olej (MILLERS EE LONGLIFE 5W30 C3), więc raczej nie było oszczędzane na serwisie.
Podczas jazdy auto nie wykazywało jakichkolwiek niepokojących oznak zużytego zawieszenia, dwumasa też się nie odzywała, wszystko działało ok. Sprzedający raczej konkretny, cała historia o samochodzie raczej spójna.

Mój niepokój budzi tylko jedna kwestia. Auto po moim przyjeździe było z rozgrzanym silnikiem. Odpaliło bez problemu, ale sprzedający poinformował, że czasami na zimnym zapala się kontrolka - niskie ciśnienie oleju. Wg niego to jedynie wymiana uszczelki smoka, internet też daje podobne wskazówki...
Samochód wczoraj przeszedł serwis olejowy, jednak owa uszczelka nie została wymieniona... to dla mnie zupełnie nielogiczne.

Proszę o jakiekolwiek opinie, czy warto w tych pieniądzach, ewentualnie jakie koszty może to na wstępie wygenerować

z góry dzięki :)

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 734
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 2.0 165 km

Post autor: piterstilo » 10 sie 2019, 12:04

Silnik 2.o Mjtd faktycznie ma problem z uszczelką smoka. Również Ople z tym silnikiem mają ten sam problem.
A przecież Niemcy ten silnik produkują u siebie na miejscu.
Ta nieszczęsna uszczelka to kolejny przykład na to, że producenci pojazdów uzależniają trwałość silnika od poszczególnych drobiazgów.
W 1.4 T-jet ( zdaje się że w silnikach HDI również) takim ważnym drobiazgiem jest śruba z filtrem na przewodzie olejowym turbosprężarki.
W przypadku tej Lancii, przy takim przebiegu, zwyczajnie trzeba zlecić wymianę tej uszczelki osobno.
Nie jest to czynność, która musi być wykonana przy wymianie oleju. Nie znam szczegółów takiej wymiany, ale wyobrażam sobie, że bez ściągania miski olejowej się nie obejdzie. Więc mechanikowi przysporzy to dużo więcej pracy.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM.
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM i Lancia Lybra Intensa 2.4 JTD 150 KM.
Służbowy: Renault 125KM

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1204
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Delta III 2.0 165 km

Post autor: Paweł Beski » 10 sie 2019, 14:47

Silnik 2.0 jtdm jest przecież włoską konstrukcją. To, że jest on montowany w Oplu wynika z tego. że oba koncerny współpracowały ze sobą. Co do samej wymiany uszczelki smoka. Poczytaj temat Andrzeja
( andrzej1). Właściwie temat zakładał Dawid. Tyczy się on Delty z silnikiem 1.6 jtdm. Ponieważ są to bliźniacze konstrukcje to mają taki sam problem z uszczelką smoka.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V
Jest: Vw Passat B5 FL 1.9 TDI

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 734
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 2.0 165 km

Post autor: piterstilo » 10 sie 2019, 16:12

Silnik 2.0 Mjtd produkowany na licencji w Rüsselsheim w Niemczech, na potrzeby Opla.
Chodziło mi o to,że nie jest dostarczany z Włoch, tylko Opel wytwarza go sobie na miejscu.
Jak widać, produkował go bez żadnych zmian i poprawek, bo usterki są te same.
Chyba dopiero w 2014 roku Opel samodzielnie zmodernizował ten silnik razem z pochodnym 1.6 i od tamtej pory uważa je za swoje własne konstrukcje.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM.
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM i Lancia Lybra Intensa 2.4 JTD 150 KM.
Służbowy: Renault 125KM

bonti
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 24 lip 2019, 13:49
Imię: Marcin

Re: Delta III 2.0 165 km

Post autor: bonti » 10 sie 2019, 16:17

Ze swojej strony mogę dodać, że dość mocno w ostatnich dniach przewertowałem dostępne źródła w celu weryfikacji tematu,
Historia właściciela o uszczelce jest wysoce prawdopodobna, samochód raczej polecam o ile nie straszny przebieg.
Nie kupiłem tego samochodu, ponieważ kierowałem się niestety bardziej rozumem niż sercem i wybrałem coś młodszego ze 100% historia serwisowania

dzięki Panowie za zainteresowanie tematem :)

edit: akurat dla mnie ten przebieg to nic dziwnego po dziesięciu latach, sam robię ponad 60 tys rocznie ;)
Ostatnio zmieniony 10 sie 2019, 19:22 przez bonti, łącznie zmieniany 1 raz.

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1204
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Delta III 2.0 165 km

Post autor: Paweł Beski » 10 sie 2019, 18:31

Przebieg jest całkiem normalny. Powiedziałbym, że nawet realny w aucie z dieslem w tym wieku.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V
Jest: Vw Passat B5 FL 1.9 TDI

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4218
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III 2.0 165 km

Post autor: Dawid » 10 sie 2019, 18:49

Objaw pojawiającego się komunikatu o niskim ciśnieniu to dokładnie wina tej uszczelki.Niestety trzeba to możliwie jak najszybciej zrobić bo konsekwencje mogą być fatalne.Sama uszczelka do zdobycia w ASO Fiata lub Opla.Koszt coś ok.35PLN.Jednak wymiana wiąże się ze zdjęciem miski a ta operacja równa się podniesiem silnika do góry tak by miska bez problemu zeszła.Sama uszczelka wygląda tak....

Obrazek
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V
Seat Altea 1.6 MPI


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta III”