delta 1.9 TT

Moderator: stabraf

slawi24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 26 lut 2021, 8:41
Imię: Sławomir
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

delta 1.9 TT

Post autor: slawi24 » 12 lis 2021, 11:01

https://www.olx.pl/d/oferta/lancia-delt ... Mi01n.html

co sądzicie o czymś takim, ktoś już może sprawdzał ten samochód?
a może jest tutaj jakiś członek forum z Pabianic?

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2819
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: delta 1.9 TT

Post autor: Marcin_D » 12 lis 2021, 16:11

Tak to wygląda ładnie.
Powiedzcie mi czemu wszystkie te samochodu zazwyczaj nie mają dekielków na felgach??

slawi24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 26 lut 2021, 8:41
Imię: Sławomir
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

Re: delta 1.9 TT

Post autor: slawi24 » 13 lis 2021, 16:37

ktoś z Opoczna chyba dzisiaj miał go oglądać, jedyn z członków forum, ciekawe jakie wrażenia

slawi24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 26 lut 2021, 8:41
Imię: Sławomir
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

Re: delta 1.9 TT

Post autor: slawi24 » 21 lis 2021, 20:47

nikt nic nie napisze? nie budzi ciekawości ten egzmeplarz? przecież wysoka wersja z aktywnym zawieszeniem

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2054
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: delta 1.9 TT

Post autor: Helios » 21 lis 2021, 21:09

slawi24 pisze: 21 lis 2021, 20:47 nikt nic nie napisze? nie budzi ciekawości ten egzmeplarz? przecież wysoka wersja z aktywnym zawieszeniem
A co mamy pisać, skoro zapewne nikt jej nie widział? Delta jak Delta, do tego w gnoju. Wyposażenie fajne, deska w świni : ok2 :
Samo aktywne zawieszenie, przynajmniej na mnie nie robi żadnego wrażenia, chyba, że mówimy o kosztach związanych z remontem : gafa :

slawi24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 26 lut 2021, 8:41
Imię: Sławomir
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

Re: delta 1.9 TT

Post autor: slawi24 » 22 lis 2021, 18:32

a da sie skutecznie zamienic aktywne zawieszenie na zwykłe? tu jest dach ekektryczny, ma to znaczenie?

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 914
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: delta 1.9 TT

Post autor: piterstilo » 22 lis 2021, 18:58

slawi24 pisze: 22 lis 2021, 18:32 a da sie skutecznie zamienic aktywne zawieszenie na zwykłe? tu jest dach ekektryczny, ma to znaczenie?
Da się zamienić, wystarczy poczytać w dziale Nasze Lancie, opisałem swoje doświadczenia.
Prosto i tanio, co wcale nie znaczy, że jestem z tego dumny i szczęśliwy.
Wolałbym, że by mimo wszystko było tak jak auto wyjechało z fabryki. Jednak w życiu: ... gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.
Dodam jeszcze, że odsprzedałem te aktywne amortyzatory w sumie za 600 zł.
Zainteresowanie nimi było spore. Sprzedałem to chyba w lipcu, a do tej pory jeszcze odbieram zapytania o nie, ostatnio nawet z Łotwy.
Przednie sprzedałem jako niesprawne do regeneracji, a tylne jako sprawne używki.


Dach elektryczny ma większe znaczenie przy doborze sprężyn, mniej przy amortyzatorów.
Co do opisu sprzedającego, to nierozsądne z jego strony pisać publicznie o wyciętym DPF.
Nie chodzi mi o zatajenie tego, ale lepiej tylko poinformować nabywcę, ale tylko jego.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM.
Aktualnie Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra Intensa 2.4 JTD 150 KM.
Służbowy: Renault 125KM

slawi24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 26 lut 2021, 8:41
Imię: Sławomir
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

Re: delta 1.9 TT

Post autor: slawi24 » 22 lis 2021, 22:27

zakłądam, ze połowa tych 1.9tt ma wycięte dpf, zaślepione egry i inne. Czytałem sporo na forum o regeneracji tych amortyzatorów, ale ponoć efekt średniozadowalający i niezbyt trwały. Bardziej niż brakiem dpf martwiłbym się o stan silnika tzn tłoków i panewek bo w razie remontu to niezły wydatek a dpf w razie godziny W to można uniwersalny wstawić i wkład katalizatora też uniwersalny

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 914
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: delta 1.9 TT

Post autor: piterstilo » 23 lis 2021, 19:33

slawi24 pisze: 22 lis 2021, 22:27 zakłądam, ze połowa tych 1.9tt ma wycięte dpf, zaślepione egry i inne. Czytałem sporo na forum o regeneracji tych amortyzatorów, ale ponoć efekt średniozadowalający i niezbyt trwały. Bardziej niż brakiem dpf martwiłbym się o stan silnika tzn tłoków i panewek bo w razie remontu to niezły wydatek a dpf w razie godziny W to można uniwersalny wstawić i wkład katalizatora też uniwersalny
Skoro jest takie swobodne podejście do DPF-u, to faktycznie w trosce o tłoki i panewki, na początek przed zakupem wystarczy sprawdzić
czy właściciel/le stosowali się do zaleceń producenta. W kwestii interwału wymian oleju, rzecz jasna. Jeśli tak, to przy tym przebiegu mogą być takie atrakcje jak: podwyższone zużycie oleju, niebieski dym przy rozruchu na zimno, przy braku DPF-u będzie to widoczne.
Do tego dochodzi obserwacja zachowania kontrolki ciśnienia oleju też przy rozruchu zimnego silnika. Ważny jest oczywiście jej czas reakcji.
W tym silniku, tak samo jak w 2.0 mjtd i 1.6 mjtd, również trzeba dbać o uszczelkę smoka oleju.
Jeśli rozruch nastąpi w niskiej temperaturze otoczenia, oraz gdy silnik jest porządnie zimny, to przy zużytej uszczelce. oprócz dłuższej zwłoki w gaśnięciu kontrolki, pojawi się komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Praktycznie to kwalifikuje się do natychmiastowej wymiany uszczelki.
Albo, jeśli sprzedający bagatelizuje ten objaw- do odstąpienia od zakupu.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM.
Aktualnie Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra Intensa 2.4 JTD 150 KM.
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2819
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: delta 1.9 TT

Post autor: Marcin_D » 24 lis 2021, 18:47

Jak ktoś się stosował do fabrycznych interwałów wymiany to dla mnie to jest auto nie do kupienia.
Mam kilka aut i w żadnym nie ma oleju wymienianego rzadziej niż co 10-12 tyś.
A w Megane IV i Mercedesie GLA instrukcja podaje co 30. Ki chu... wymyślił takie brednie. Ja wiem, że to ładniej wygląda (bo mniejsze koszty utrzymania itp.), ale silnik tak traktowany przy przebiegu jak w ogłoszeniu zazwyczaj jest już na końcu swojej drogi.
Druga sprawa to to że takie interwały są robione pod floty i przetargi.

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 914
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: delta 1.9 TT

Post autor: piterstilo » 24 lis 2021, 20:44

Nie wiem czy zostałem dobrze zrozumiany. Dla mnie stosowanie się do zaleceń producenta w kwestii wymiany oleju, oznacza kłopoty.
Od wielu lat korzystam z aut m-ki Renault. Różne modele: Megane, Scenic, Kangoo, Trafic.
Zaczęło się od interwału 7500 km w dieslu i 10 000km w benzyniakach.
Diesel 1.9 dci miał już co 30 000 km i powszechnie wiadomo jak wyglądało w praktyce:
Laguna zyskała koronę królowej lawet, przez padające panewki, turbiny. I co ? i nic. Następny dci z dwiema turbinami ma interwał co 40 000 km i wymianę filtra powietrza co 120 000 km. Oczywiście właściciel może sobie sam zadecydować o terminie wymiany oleju.
Ale ASO bardzo stanowczo, z uporem godnym lepszej sprawy, odradza takie posunięcie. Mowa oczywiście o serwisowaniu w okresie gwarancji.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM.
Aktualnie Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra Intensa 2.4 JTD 150 KM.
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2054
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: delta 1.9 TT

Post autor: Helios » 24 lis 2021, 23:09

piterstilo pisze: 24 lis 2021, 20:44 Nie wiem czy zostałem dobrze zrozumiany. Dla mnie stosowanie się do zaleceń producenta w kwestii wymiany oleju, oznacza kłopoty.
Od wielu lat korzystam z aut m-ki Renault. Różne modele: Megane, Scenic, Kangoo, Trafic.
Zaczęło się od interwału 7500 km w dieslu i 10 000km w benzyniakach.
Diesel 1.9 dci miał już co 30 000 km i powszechnie wiadomo jak wyglądało w praktyce:
Laguna zyskała koronę królowej lawet, przez padające panewki, turbiny. I co ? i nic. Następny dci z dwiema turbinami ma interwał co 40 000 km i wymianę filtra powietrza co 120 000 km. Oczywiście właściciel może sobie sam zadecydować o terminie wymiany oleju.
Ale ASO bardzo stanowczo, z uporem godnym lepszej sprawy, odradza takie posunięcie. Mowa oczywiście o serwisowaniu w okresie gwarancji.
Dizel z Laguny 2 był też w Volvo i z interwałem olejowym 15kkm większych problemów nie stwarzał.
Jednak Renault bardzo poprawiło się i zrobili 2.0DCI na łańcuchu, gdzie wchodzi prawie 8litrów oleju, wymiana co 15kkm i jest mega trwały.

Tak BTW to "królową lawet" stworzyły niemieckie czasopisma, żeby przykryć dziadostwo pastucha b6 2.0 tdi

slawi24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 26 lut 2021, 8:41
Imię: Sławomir
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

Re: delta 1.9 TT

Post autor: slawi24 » 25 lis 2021, 19:17

też rozważam nissana x-trail II z dieslem 2.0 dci ale lancia 1.9 po prostu szybciej połknie trasę typu 300km w jedną stronę
pytałem kiedyś po warsztatach to mi powiedziano że 2.0dci owszem całkiem przyzwoity silnik ale 1.9 fiata jest dużo lepszy i pancerny...w tym pokładam nadzieję jeśli chodzi o dół silnika czyli tłoki, pierścienie

Awatar użytkownika
MaciekTTT
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 1123
Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
Imię: Maciej
Lokalizacja: Gliwice

Re: delta 1.9 TT

Post autor: MaciekTTT » 25 lis 2021, 19:34

Niestety ale T31 gnije, szczególnie tylne podłużnice i tylny wózek . Także w razie czego sprawdź sobie. Do tego tylne zaciski i jarzma tylko ASO. Nie ma niestety zamienników. A te co niby są na znanych portalach nie pasują...

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Dzidziuś

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6743
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: delta 1.9 TT

Post autor: wujekp » 25 lis 2021, 21:54

slawi24 pisze: 25 lis 2021, 19:17 1.9 fiata jest dużo lepszy i pancerny...w tym pokładam nadzieję jeśli chodzi o dół silnika czyli tłoki, pierścienie
Obawiam się, że te 1.9 o którym Ci mówili po warsztatach, to raczej 1.9 JTD 120/150KM. Nie mówię, że 1.9 TT to zły silnik ...
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta III”