Delta III - proszę o pomoc w zakupie

Moderator: stabraf

darson79
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 25 lip 2021, 14:52
Imię: Dariusz

Re: Delta III - proszę o pomoc w zakupie

Post autor: darson79 » 25 lip 2021, 16:17

Witam. Jestem w trakcie poszukiwania Lancia Delta III z silnikiem 1.4 t jet - myślę o wersji 150 ps oczywiście pod lpg bo 120 ps ciut pewnie za słaba. Ma może ktoś z was coś do polecenia godnego?

Kris1979
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 20 lut 2022, 20:02
Imię: Krzysztof

Re: Delta III - proszę o pomoc w zakupie

Post autor: Kris1979 » 02 mar 2022, 9:19

Witam. Panowie chciałbym podpiąć się pod temat bo jestem w trakcie poszukiwania auta a Delta III jakoś mnie zaczarowała. Czy w wersji po lifcie z 2013 roku zostały wyeliminowane jakieś bolączki wcześniejszych modeli np problem ze sterwoaniem nawiewami. Na co zwrócić uwagę biorąc pod uwagę silnik 1.6 MJet. I czy auto z ogłoszenia wg brać pod uwagę


https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-de ... DcCw4.html

pawzak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 68
Rejestracja: 27 sie 2019, 18:34
Imię: Paweł

Re: Delta III - proszę o pomoc w zakupie

Post autor: pawzak » 04 mar 2022, 18:32

Sprawdzone przy delcie poniżej 150 koni słabo jeździ po prostu auto jest ciężkie a powyżej 150 jest już dobrze

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III - proszę o pomoc w zakupie

Post autor: piterstilo » 06 mar 2022, 9:51

Sprawdzone:
Mając w Delcie 190KM nie ma gdzie tym jeździć na codzień.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

pawzak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 68
Rejestracja: 27 sie 2019, 18:34
Imię: Paweł

Re: Delta III - proszę o pomoc w zakupie

Post autor: pawzak » 06 mar 2022, 10:16

przy wyprzedzaniu szybko się da sprawdzić lub przy innej sytuacji dożo koni nie świadczy o tym aby szybko jeździć

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III - proszę o pomoc w zakupie

Post autor: piterstilo » 06 mar 2022, 12:02

W praktyce, nawet dużo koni pod maską na nic się zda, jeśli się porusza po drogach, na których jest duży ruch pojazdów, kilometrami podwójne linie ciągłe, skrzyżowania i przejścia dla pieszych.
Do tego dochodzą maruderzy za którymi ciągną się kolumny innych samochodów.
Jak jestem 19-ty w kolumnie, to co mi da te 190KM?
Zwłaszcza, że z przeciwka jedzie podobna karawana?
Sytuację pogorszyło podwyższenie mandatów.
Jedzie taki ciężko przestraszony na czele, a potem rozpowiada, że prowadzi bezpiecznie auto i przestrzega przepisów kodeksu drogowego.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Delta III - proszę o pomoc w zakupie

Post autor: mikee72 » 06 mar 2022, 12:34

Niektórym czasem myli się jazda samochodem z wyścigiem kolarskim.
Patrzy* taki w lusterka i z dumą myśli, że jest liderem peletonu - podczas gdy w rzeczywistości jest zawalidrogą :lol:
* żart - zawalidrogi zazwyczaj nie umieją korzystać z lusterek..
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

pawzak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 68
Rejestracja: 27 sie 2019, 18:34
Imię: Paweł

Re: Delta III - proszę o pomoc w zakupie

Post autor: pawzak » 07 mar 2022, 13:25

piterstilo pisze: 06 mar 2022, 12:02 W praktyce, nawet dużo koni pod maską na nic się zda, jeśli się porusza po drogach, na których jest duży ruch pojazdów, kilometrami podwójne linie ciągłe, skrzyżowania i przejścia dla pieszych.
Do tego dochodzą maruderzy za którymi ciągną się kolumny innych samochodów.
Jak jestem 19-ty w kolumnie, to co mi da te 190KM?
Zwłaszcza, że z przeciwka jedzie podobna karawana?
Sytuację pogorszyło podwyższenie mandatów.
Jedzie taki ciężko przestraszony na czele, a potem rozpowiada, że prowadzi bezpiecznie auto i przestrzega przepisów kodeksu drogowego.
I właśnie wtedy przydaje się więcej koników a nie jak teraz np. przez parę dni mam opla combo z wypożyczalni 1.5 102 konie i nie da się tym wyprzedzać

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III - proszę o pomoc w zakupie

Post autor: piterstilo » 07 mar 2022, 17:46

Proszę zwrócić uwagę na średnią prędkość w tych wynikach.
Jest rewelacyjna nieprawdaż???
Dodam, że na pokonanym dystansie, parę razy śmigałem po A1 i A4 do Katowic.
Bynajmniej z prędkościami uznanymi za obowiązujące w tym kraju. Jakoś to nie podbiło znacząco średniej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

majak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 31 lip 2020, 23:34
Lokalizacja: Wieluń

Re: Delta III - proszę o pomoc w zakupie

Post autor: majak » 07 mar 2022, 21:47

Jak dla mnie moc przydatna jest do wyprzedzania, ale te 150KM spokojnie wystarcza. Jeździłem Bravo z silnikiem 1.4 90KM i trudno było się nim rozpędzić na lewym pasie, żeby wyprzedzić tira na autostradzie rozpoczynając manewr od prędkości 90-100 km/h. Potrzebowałem zawsze sporo czasu i miejsca, więc za chwilę ktoś siedział mi już na zderzaku

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Delta III - proszę o pomoc w zakupie

Post autor: mikee72 » 08 mar 2022, 11:01

majak pisze: 07 mar 2022, 21:47 trudno było się nim rozpędzić na lewym pasie, żeby wyprzedzić tira na autostradzie rozpoczynając manewr od prędkości 90-100 km/h. Potrzebowałem zawsze sporo czasu i miejsca, więc za chwilę ktoś siedział mi już na zderzaku
Pedały opadają.. Bez urazy, ale taka jazda na autostradzie jest karygodna! Nie należy zaczynać manewru wyprzedzania wyjeżdżając zza tira i startując z niskiej prędkości - zwłaszcza jeśli w lusterkach widzisz nadjeżdżające szybciej auto. Nawet mocnym autem nie osiągniesz w kilka sekund 140, jeżeli startujesz od 90. Odpuść sobie tira na 200-300 metrów, oceń co się dzieje za tyłu i zacznij nabierać prędkości tak, aby w odpowiednim momencie wpasować się w wolną przestrzeń na lewym pasie. Wyprzedź tira i wracaj na prawy pas..

Po kilkudziesięciu latach doświadczeń zebranych za różnymi kółkami, w tym między innymi takich bolidów jak: maluch, cc900, fiesta1100.. powiem z całą odpowiedzialnością, że odpowiednim stylem jazdy można całkiem skutecznie nadrobić niedostatek koni pod maską. To kwestia umiejętnego przewidywania, zrozumienia przestrzennego, płynnej jazdy powiązanej z dopasowaniem się do wolnych stref na drodze. Oczywiście lepiej mieć zapas mocy, ale na autostradzie - zakładając że nie łamiemy przepisów - czas przejazdu słabego i mocnego auta nie będzie się znacznie różnił.
Największa bolączka słabego auta to długie podjazdy w górach..
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

pawzak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 68
Rejestracja: 27 sie 2019, 18:34
Imię: Paweł

Re: Delta III - proszę o pomoc w zakupie

Post autor: pawzak » 08 mar 2022, 14:08

mikee72 pisze: 08 mar 2022, 11:01
majak pisze: 07 mar 2022, 21:47 trudno było się nim rozpędzić na lewym pasie, żeby wyprzedzić tira na autostradzie rozpoczynając manewr od prędkości 90-100 km/h. Potrzebowałem zawsze sporo czasu i miejsca, więc za chwilę ktoś siedział mi już na zderzaku
Pedały opadają.. Bez urazy, ale taka jazda na autostradzie jest karygodna! Nie należy zaczynać manewru wyprzedzania wyjeżdżając zza tira i startując z niskiej prędkości - zwłaszcza jeśli w lusterkach widzisz nadjeżdżające szybciej auto. Nawet mocnym autem nie osiągniesz w kilka sekund 140, jeżeli startujesz od 90. Odpuść sobie tira na 200-300 metrów, oceń co się dzieje za tyłu i zacznij nabierać prędkości tak, aby w odpowiednim momencie wpasować się w wolną przestrzeń na lewym pasie. Wyprzedź tira i wracaj na prawy pas..

Po kilkudziesięciu latach doświadczeń zebranych za różnymi kółkami, w tym między innymi takich bolidów jak: maluch, cc900, fiesta1100.. powiem z całą odpowiedzialnością, że odpowiednim stylem jazdy można całkiem skutecznie nadrobić niedostatek koni pod maską. To kwestia umiejętnego przewidywania, zrozumienia przestrzennego, płynnej jazdy powiązanej z dopasowaniem się do wolnych stref na drodze. Oczywiście lepiej mieć zapas mocy, ale na autostradzie - zakładając że nie łamiemy przepisów - czas przejazdu słabego i mocnego auta nie będzie się znacznie różnił.
Największa bolączka słabego auta to długie podjazdy w górach..
zostawiając 200 300 m wolnej przestrzeni zawsze ktoś wjedzie przed ciebie i nigdy nic nie wyprzedzisz zwłaszcza na krajówkach dlatego lepiej mieć zapas mocy niż jej brak

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Delta III - proszę o pomoc w zakupie

Post autor: mikee72 » 08 mar 2022, 17:53

pawzak pisze: 08 mar 2022, 14:08 zostawiając 200 300 m wolnej przestrzeni zawsze ktoś wjedzie przed ciebie i nigdy nic nie wyprzedzisz zwłaszcza na krajówkach dlatego lepiej mieć zapas mocy niż jej brak
Chyba żartujesz?
Mówimy o autostradzie - gwarantuję, że nikt nie wjedzie w przestrzeń 200-300m którą sobie zrobisz na prawym pasie, aby zabrać się za wyprzedzanie.
No chyba, że masz zamiar zwolnić do 70tki, to może pyknąć Cię tir jadący za Tobą :lol:

A tak w ogóle.. to mówimy o jeździe po normalnych drogach - czy na torze wyścigowym?
Jeżeli dla niektórych wyprzedzanie oznacza ciągłe przyspieszanie i hamowanie,
to ja szczerze współczuję ich pasażerom. Nie na tym polega sztuka szybkiego przejazdu trasy.
Tak jak pisałem - podtrzymuję, że da się jechać płynnie, szybko i wyprzedzać bez ryzyka - wcale nie bazując na przyspieszeniu.

Jeżdżę regularnie z Poznania do Olsztyna i z powrotem - trasa głównie krajówkami, trochę ekspresówkami.
Dla czasu przejazdu nie ma większej różnicy, którym z moich aut robię tą trasę - większe znaczenie ma dzień i pora dnia.
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

majak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 31 lip 2020, 23:34
Lokalizacja: Wieluń

Re: Delta III - proszę o pomoc w zakupie

Post autor: majak » 08 mar 2022, 21:41

mikee72 pisze:
majak pisze: 07 mar 2022, 21:47 trudno było się nim rozpędzić na lewym pasie, żeby wyprzedzić tira na autostradzie rozpoczynając manewr od prędkości 90-100 km/h. Potrzebowałem zawsze sporo czasu i miejsca, więc za chwilę ktoś siedział mi już na zderzaku
Pedały opadają.. Bez urazy, ale taka jazda na autostradzie jest karygodna! Nie należy zaczynać manewru wyprzedzania wyjeżdżając zza tira i startując z niskiej prędkości - zwłaszcza jeśli w lusterkach widzisz nadjeżdżające szybciej auto. Nawet mocnym autem nie osiągniesz w kilka sekund 140, jeżeli startujesz od 90. Odpuść sobie tira na 200-300 metrów, oceń co się dzieje za tyłu i zacznij nabierać prędkości tak, aby w odpowiednim momencie wpasować się w wolną przestrzeń na lewym pasie. Wyprzedź tira i wracaj na prawy pas..

Po kilkudziesięciu latach doświadczeń zebranych za różnymi kółkami, w tym między innymi takich bolidów jak: maluch, cc900, fiesta1100.. powiem z całą odpowiedzialnością, że odpowiednim stylem jazdy można całkiem skutecznie nadrobić niedostatek koni pod maską. To kwestia umiejętnego przewidywania, zrozumienia przestrzennego, płynnej jazdy powiązanej z dopasowaniem się do wolnych stref na drodze. Oczywiście lepiej mieć zapas mocy, ale na autostradzie - zakładając że nie łamiemy przepisów - czas przejazdu słabego i mocnego auta nie będzie się znacznie różnił.
Największa bolączka słabego auta to długie podjazdy w górach..
Rozsądek i odpowiedzialność za kółkiem przede wszystkim. Nawet najmocniejszy silnik tego nie zastąpi.
Nie rozumiem zupełnie Twoich uwag - podałem przykład, kiedy jadąc za tirem (musiałem zjechać na prawy pas bo lewym jechali szybsi) chcę się włączyć ponownie na lewy, żeby go wyprzedzić. Jak mam zrobić sobie pas startowy 200-300 żeby nabrać prędkości, zwłaszcza, jeśli za mną jedzie kolejny Tir? Wszyscy na prawym pasie mamy prędkość około 90km/h. Jeśli podróżowałeś kiedyś w godzinach szczytu A2 na odcinku Łódź - Wawa, albo na A4 powinieneś kojarzyć, że tam rzadko zdarza się okienko, kiedy lewy pas jest zupełnie pusty na długości 600-800 metrów, zwłaszcza jeśli sam jedziesz z prędkością 90km/h. No i teraz najważniejsze z mojego wywodu. Lancia z silnikiem 1.4 150 KM przyspiesza do 100 w mniej więcej 8s. Bravo z silnikiem 1.4 90KM 12,5 s Pytanie, którym autem szybciej i bezpieczniej wykonać manewr wyprzedzania w opisanej powyżej sytuacji? I żeby była jasność, nie mam na myśli wciskania się komuś przed nos na lewy pas, bo wtedy i 500KM nie pomoże.

Mocny silnik w niewielkim stopniu przyspieszy czas podróży, jeśli jeździsz ze zdrowym rozsądkiem. Natomiast według mnie mniej męczy podróż takim autem i jest bezpieczniej przy wyprzedzaniu.

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III - proszę o pomoc w zakupie

Post autor: wujekp » 08 mar 2022, 21:51

mikee72 pisze: 08 mar 2022, 11:01
Pedały opadają.. Bez urazy, ale taka jazda na autostradzie jest karygodna! Nie należy zaczynać manewru wyprzedzania wyjeżdżając zza tira i startując z niskiej prędkości - zwłaszcza jeśli w lusterkach widzisz nadjeżdżające szybciej auto. Nawet mocnym autem nie osiągniesz w kilka sekund 140, jeżeli startujesz od 90. Odpuść sobie tira na 200-300 metrów, oceń co się dzieje za tyłu i zacznij nabierać prędkości tak, aby w odpowiednim momencie wpasować się w wolną przestrzeń na lewym pasie. Wyprzedź tira i wracaj na prawy pas..

Po kilkudziesięciu latach doświadczeń zebranych za różnymi kółkami, w tym między innymi takich bolidów jak: maluch, cc900, fiesta1100.. powiem z całą odpowiedzialnością, że odpowiednim stylem jazdy można całkiem skutecznie nadrobić niedostatek koni pod maską. To kwestia umiejętnego przewidywania, zrozumienia przestrzennego, płynnej jazdy powiązanej z dopasowaniem się do wolnych stref na drodze. Oczywiście lepiej mieć zapas mocy, ale na autostradzie - zakładając że nie łamiemy przepisów - czas przejazdu słabego i mocnego auta nie będzie się znacznie różnił.
Największa bolączka słabego auta to długie podjazdy w górach..
Podpisuję się pod powyższym. Oczywiście lepiej mieć silniejszy samochód niż słabszy, ale (zakładając przepisowe prędkości) zapas mocy znacznie bardziej przydaje się na jednopasmowych drogach. A za wyprzedzanie w stylu wyjeżdżam i zaczynam się rozpędzać na lewym pasie, albo (w zasadzie podobne w stylu) zjeżdżanie z "rozbiegówki" bez nabrania prędkości to ... no nie wiem co bym robił :D ...
A Deltę polecam z silnikiem 1.8 :D
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta III”