Integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Dział stworzony specjalnie dla posiadaczy i miłośników najlepszych Lancii w historii. Znalazłeś coś ciekawego w sieci, chcesz coś udostępnić - podziel się tutaj (z wyjątkiem porad technicznych)
Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Post autor: dunin » 22 sty 2012, 22:47

topcio1 pisze:
GRZECHUU pisze:Muszą być obie osie na rolkach jednocześnie.
Nie muszą. Mogą być mierzone pojedyncze koła.
A co w takim razie ze spiętymi napędami 4x4 z zeszperowanymi mostami i mechanizmem centralnym? nie zmierzysz jednego koła, bo przez dyfer i skrzynię jest spięte z pozostałym trzema kołami. albo wszystkie koła obracają się swobodnie na rolkach, albo koła tylnej osi przekazują siłę na przednią i odwrotnie.
do mojej firmy przyjeżdżają na geometrię dwie rajdowe Imprezy WRX STi z wypożyczalni rajdowych aut. obrót o 1/2 obrotu tylnego koła powoduje obrót drugiego tylnego koła o 1/4 i przednich o 1/8. i nie ma możliwości zablokowania ich obrotu. i tak samo działa "napędzanie" jak i "hamowanie" takich kół. dlatego KAŻDA SKP MUSI mieć rolki do 4WD lub stanowisko płytowe.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Post autor: topcio » 23 sty 2012, 14:16

dunin pisze:A co w takim razie ze spiętymi napędami 4x4 z zeszperowanymi mostami i mechanizmem centralnym?
:hmmm: powtarzam jak wrona co powiedział diagnosta w mojej firmie.

Z drugiej strony, czy na takim stanowisku jedne rolki są regulowane? Przecież przyjeżdżają auta z różnym rozstawem osi?

Dalej. Podbicie dowodu bez kontroli hamulców jest zasadniczo karalne, więc wszyscy właściciele pojazdów, o których napisałeś, mają w Lublinie poważny problem z przeglądami :-? .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Post autor: dunin » 23 sty 2012, 18:59

topcio1 pisze:
dunin pisze:A co w takim razie ze spiętymi napędami 4x4 z zeszperowanymi mostami i mechanizmem centralnym?
:hmmm: powtarzam jak wrona co powiedział diagnosta w mojej firmie.

Z drugiej strony, czy na takim stanowisku jedne rolki są regulowane? Przecież przyjeżdżają auta z różnym rozstawem osi?

[...]
rolki wyglądają jak najazdy do geometrii i są podkładane pod niebadane koła. nie są wmurowane na stałe w podłogę, tylko stoją w szafce

Awatar użytkownika
GRZECHUU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 307
Rejestracja: 08 paź 2003, 0:00
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: SANOK woj.podkarpackie

Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD

Post autor: GRZECHUU » 19 lut 2012, 13:04

Ja i tak w 4x4 nie dałbym zrobić przeglądu na zwykłym stanowisku i niech każdy pisze co chce.Za duże ryzyko napraw jak coś walnie.Robiłem przeglądy w delcie integrale i diagnosta sam mi powiedział że nie weźmie auta na rolki bo nie ma stanowiska na 4wd, a heble może sprawdzić jadąc autem osobiście. Przecież czuć wyraźnie jak auto nie hamuje na wszystkie koła.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: INTEGRALE i nie tylko - superliga Lancii wszechczasów :::”