wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale

Dział stworzony specjalnie dla posiadaczy i miłośników najlepszych Lancii w historii. Znalazłeś coś ciekawego w sieci, chcesz coś udostępnić - podziel się tutaj (z wyjątkiem porad technicznych)
Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale

Post autor: Nat » 27 cze 2009, 9:10

Hej,

pytanie ze strony laika: Czy skakanie na hopach w szczególny sposób zuzywa/niszczy zawias?
Precyzyjniej: "jakiś tam wpływ ma, ale bez przesady", "niszczy, ale nie tak od razu", "po paru skokach musisz zmienić zawias" czy może jeszcze inna opcja wchodzi w grę?

A jak to wygląda z nadwoziem (rozparty), ale bez klatki? Popęka zaraz, czy nie pękać? ;)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2668
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale

Post autor: solarzmr » 27 cze 2009, 23:28

Zależy jakie hopy i jakie skakanie. Wydaję mi się że buda przy takich skokach dostaję bardziej. Zawieszenie jest przystosowane do tego żeby się ruszało. Przy większych skokach największym problemem może być to że uszkodzisz podwozie przy lądowaniu, szczególnie miska olejowa, wydech. We wszystkich rajdówkach pod silnikiem masz zainstalowaną płytę, właśnie po to żeby nie uszkodzić silnika i zawieszenia. Dla zobrazowania dwa zdjęcia z Rajdu Barbórki 2007 z Bemowa. Hopka miała z 40 cm, a przy lądowaniu sypał się snop iskier z podwozia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
holbi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 182
Rejestracja: 12 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale

Post autor: holbi » 28 cze 2009, 10:28

Jak wiadomo Delty nie słyną z supermocnej karoserii, jeżeli jednak masz karoserię w dobrym stanie, to tragedii nie powinno być ;) przy lądowaniu trzeba na pewno uważać na miskę olejową, tak jak pisał solarzmr.
a tak przy okazji - ma ktoś może dostęp do zdjęć lub dokumentacji itp. na temat jak było przygotowywane (wzmacniane) nadwozie w rajdowych Integralkach?

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4082
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale

Post autor: Taz » 28 cze 2009, 12:19

holbi pisze:Jak wiadomo Delty nie słyną z supermocnej karoserii, jeżeli jednak masz karoserię w dobrym stanie, to tragedii nie powinno być ;) przy lądowaniu trzeba na pewno uważać na miskę olejową, tak jak pisał solarzmr.
a tak przy okazji - ma ktoś może dostęp do zdjęć lub dokumentacji itp. na temat jak było przygotowywane (wzmacniane) nadwozie w rajdowych Integralkach?
Myślę, że o przygotowywaniu aut do rajdów mógłby coś powiedzieć Bany.
'11 Honda CB600F Hornet
'03 Mercedes CLK 55 AMG
...i służbowy '17 Renault Megane 130KM

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale

Post autor: Bany » 29 cze 2009, 14:06

Generalnie nie polecam.
Zawias do integralki do skoków miał sprężyny o grubosci zwojów takich jak maja wagony kolejowe...
Taleze do sprężyn musiały miec odciągi bo wywijały sie w druga strone...
Potrzebny jest dobry zawias,klatka z zastrzałami do kolumn i oczywiście płyty.
Sam zawias nawet z rozpórkami niewiele da,buda pęka przy łączeniach z kabina i w samej kabinie.
Co do 8/16v to jeszcze jest temat nie do przeskoczenia czyli pękajace sworznie i zwrotnice.
Sa stracznie słabe i nawet na cięciach nie daja rady.
Ale lancia ma tez plusy-bardzo ładnie skacze.

Płyty to nie wszystko.Na Polskim ,na hopie było takie walniecie że silnik walnał o płyte i pękł smok.
Z winy miekkich poduszek silnika

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2536
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie
Kontakt:

Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale

Post autor: Marcin_D » 29 cze 2009, 14:15

Ja wiem jak skacze przez hoopy Fiat 125p.
Mój ojciec może się na ten temat wypowiedzieć.

Jak się przeprowadziliśmy na osiedle Południe (1990) to tam była przy "psiarni - schronisku" taka właśnie piękna hopa na jezdni. No i mój tatuś (lat wtedy 36) wpadł na genialny pomysł - że jak będzie wracał z roboty to sobie skoczy "tak jak na rajdach" Fiatem 125p z 1976 roku.

No i skoczył - efekt wizualny był podobno wyśmienity, gorzej w efektem po *** samochodu o glebe.

Nie pamiętam co to wtedy pękło (ale chyba podłużnica) i samochod po ingerencji blacharza "jeździł bokiem" - znaczy się zostawiał 3 ślady, zamiat 2.
Policja w jakiś miesiąc po tej "hopce" zabrała ojcu dowód i samochód poszedł do jakiegoś Taxiarza.

Co było z nim dalej nie wiem, ciekawe czy ojciec wie - jak wróci z wywczasów to muszę się go spytać.

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2668
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale

Post autor: solarzmr » 29 cze 2009, 15:31

Marcin_D pisze:Ja wiem jak skacze przez hoopy Fiat 125p.
Mój ojciec może się na ten temat wypowiedzieć.
Mam idealny film na tą okazję :D :D :D

Awatar użytkownika
oswald
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 09 cze 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale

Post autor: oswald » 29 cze 2009, 15:56

Śmieszny filmik...?, tak, bo debil się nie zabił, nie wykorzystał wielkiej szansy 8-O :roll: fiacika tylko szkoda :-P
były: 126p BIS '90, thema 2.0 16V VIS 155KM '94, seicento 900 39KM '00, kappa coupe 4.16 2000 turbo 205KM '98 nr 2013, kappa SW 2.4 20V 175KM '00.
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2536
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie
Kontakt:

Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale

Post autor: Marcin_D » 29 cze 2009, 16:03

Nie no aż takiej hopy to ojciec nie robił, tutaj to szkoda żę idiota o fajerę się nie zabił.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale

Post autor: Nat » 29 cze 2009, 16:13

nie no, profesjonalny najazd, profesjonalny kask, pełna profeska... :lol:

widac jak auto niewywazone- ciężki przód natychmiast dał nura.

Moze jakby załadowali kamieni do kufra i pognali szybciej - trajektoria bylaby inna?
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale

Post autor: Blash » 29 cze 2009, 16:19

a ty co swoim wozem chciałeś pofruwać ? szkoda pieniędzy lepiej quada wypożyczyc

Awatar użytkownika
holbi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 182
Rejestracja: 12 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale

Post autor: holbi » 20 wrz 2009, 17:48

Cos do tematu skokow Integralką ;)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mUqd3yzx ... re=related][/youtube]

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: INTEGRALE i nie tylko - superliga Lancii wszechczasów :::”