Musa - kilka pytań przed zakupem
Moderator: stabraf
Re: Musa - kilka pytań przed zakupem
Aż zszedłem do samochodu zrobić zdjęcia
6,4l spalanie przy średniej prędkości 45km/h pokonana odległość 1440km (więc chyba sensowna próba)
(dodam tylko, że auto zachowane w doskonałym stanie, zdecydowana większość części to nowe oryginały)
Co do zamulenia, to może powiedz co się ma w takiej benzynie zamulić, żeby auto nie jechało, a po przebutowaniu odżywało?
No i jak w ruchu miejskim skrzynia 6b ma zmniejszyć spalanie, gdzie w takiej małej Legnicy rzadko kiedy wkłada się piątkę, a gdzie jeszcze 6
Co rozumiem przez poprawną dynamikę w ruchu miejskim (bo jest to miejskie auto) jest to, że do tych ~70km/h auto rozpędza się żwawo, nie odstając od mocniejszych aut. Masa wrogiem przyspieszenia
6,4l spalanie przy średniej prędkości 45km/h pokonana odległość 1440km (więc chyba sensowna próba)
(dodam tylko, że auto zachowane w doskonałym stanie, zdecydowana większość części to nowe oryginały)
Co do zamulenia, to może powiedz co się ma w takiej benzynie zamulić, żeby auto nie jechało, a po przebutowaniu odżywało?
No i jak w ruchu miejskim skrzynia 6b ma zmniejszyć spalanie, gdzie w takiej małej Legnicy rzadko kiedy wkłada się piątkę, a gdzie jeszcze 6
Co rozumiem przez poprawną dynamikę w ruchu miejskim (bo jest to miejskie auto) jest to, że do tych ~70km/h auto rozpędza się żwawo, nie odstając od mocniejszych aut. Masa wrogiem przyspieszenia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Musa - kilka pytań przed zakupem
Hmm, a z diesli to rozumiem 1.3 poradziłby sobie w mieście przy niedużych przebiegach? A może niepotrzebnie przejmuje się silnikiem i brać co jest w lepszym stanie? Co z DPFami i podobnymi?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 100
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:33
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Katowice
Re: Musa - kilka pytań przed zakupem
1,3 w żadnej wersji nie ma koła dwumasowego, więc jeden problem mniej. Co do dpf to do 2009r. nie ma w żadnej wersji, natomiast w 2009 roku, weszła wersja 1,3 Euro5 (poprzednie 1.3 to Euro4) 95KM, która miała w standardzie DPF.
1.3 diesel to jeden z lepszych diesli wtedy produkowanych, po miescie tez daje rade, (w mojej wersji 90KM przy spokojnej jezdzie mozna zejsc do 6l/100km po miescie).
Tak jak pisałem wczesniej spotkałem kilku włascicieli benzynki, 1.4 95KM i nie narzekali na dynamikę, ale zwracali uwagę, że spalanie troche duze jak na taki maly silniczek.
1.3 diesel to jeden z lepszych diesli wtedy produkowanych, po miescie tez daje rade, (w mojej wersji 90KM przy spokojnej jezdzie mozna zejsc do 6l/100km po miescie).
Tak jak pisałem wczesniej spotkałem kilku włascicieli benzynki, 1.4 95KM i nie narzekali na dynamikę, ale zwracali uwagę, że spalanie troche duze jak na taki maly silniczek.
_________________________________________________________
Lancia Musa 1.3 multijet 90KM, 2007, Edizione Speciale Platinum DFN
Lancia Musa 1.3 multijet 90KM, 2007, Edizione Speciale Platinum DFN
Re: Musa - kilka pytań przed zakupem
No właśnie dla mnie nawet do tych 70 km/h to Musa 1,4Pb nie ma dobrej dynamiki - ale jedni jeżdżą na emeryta i im pasuje, a inni dopieprzają.
Ja należę do tych drugich i zawsze mi się śpieszy, a Musa na 2-ce dostaje muła i lepiej idzie na 3-ce niż na 2-ce - to znaczy że jest wina zestopniowania skrzyni.
I nikt mnie nie przekona że tak nie jest bo jeździłem różnym i autami.
Lagunę II miałem w GT i skrzyni 6 i bardzo często po Radomiu miałem 6 zapiętą, teraz mam Megane IV 1,2TCE 130KM i też jest 6 - i też zazwyczaj jest 6 zapięte.
Co prawda w Megance niestety na tej 6 to nie ma w ogóle przyspieszenia przy prędkościach 60-70. Ale to wina małej pojemności silnika. W Lagunie (tyle że tam jest 2,0T) nawet na 6 od 60 szła do przodu.
Po prostu zależy kto jakimi autami wcześniej jeździł - ja się przyzwyczaiłem że musi być nawet na miasto przynajmniej 170KM - no chyba że gadamy o aucie segmentu B - wtedy powinno starczyć te 120.
Ja należę do tych drugich i zawsze mi się śpieszy, a Musa na 2-ce dostaje muła i lepiej idzie na 3-ce niż na 2-ce - to znaczy że jest wina zestopniowania skrzyni.
I nikt mnie nie przekona że tak nie jest bo jeździłem różnym i autami.
Lagunę II miałem w GT i skrzyni 6 i bardzo często po Radomiu miałem 6 zapiętą, teraz mam Megane IV 1,2TCE 130KM i też jest 6 - i też zazwyczaj jest 6 zapięte.
Co prawda w Megance niestety na tej 6 to nie ma w ogóle przyspieszenia przy prędkościach 60-70. Ale to wina małej pojemności silnika. W Lagunie (tyle że tam jest 2,0T) nawet na 6 od 60 szła do przodu.
Po prostu zależy kto jakimi autami wcześniej jeździł - ja się przyzwyczaiłem że musi być nawet na miasto przynajmniej 170KM - no chyba że gadamy o aucie segmentu B - wtedy powinno starczyć te 120.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 100
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:33
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Katowice
Re: Musa - kilka pytań przed zakupem
Nawet nie będę pytał z jakimi prędkościami poruszasz się po mieście , bo jakoś ciężko mi uwierzyć, że na prostej do 500 czy nawet 1 km wachlujesz biegami dochodząc do szóstki przy 50km/h .
_________________________________________________________
Lancia Musa 1.3 multijet 90KM, 2007, Edizione Speciale Platinum DFN
Lancia Musa 1.3 multijet 90KM, 2007, Edizione Speciale Platinum DFN
Re: Musa - kilka pytań przed zakupem
W lagunie 6 można było zapiąć przy 50km/h.
A w Megance komputer nawet tak podpowiada - przy 50km/h pokazuje żeby już6 bieg zapiąć.
Ogólnie po mieście poruszam się w granicach 70km/h.
Chociaż nie zaprzeczam że czasami potrafię wdepnąć lepiej.
Jazda 50km/h to dla mnie jakaś pomyłka.
A w Megance komputer nawet tak podpowiada - przy 50km/h pokazuje żeby już6 bieg zapiąć.
Ogólnie po mieście poruszam się w granicach 70km/h.
Chociaż nie zaprzeczam że czasami potrafię wdepnąć lepiej.
Jazda 50km/h to dla mnie jakaś pomyłka.
Re: Musa - kilka pytań przed zakupem
To i ja się dołączę do pytań o Musę. Niby wybieram się w sobotę oglądać jedną, ale mnie korci, żeby już teraz zapytać. Czy ten model ma przednie fotele z podwójną regulacją - tzn. oparcia i wysokości? To ważne szczególnie dla mojej lepszej połówki. Lubi siedzieć wysoko. Dzięki za info!
EDIT
Czy LPG w modelu 1.4 95 KM to gwałt na tym silniku? Nie wykluczam zakupu zagazowanej Musy (ewentualnie montażu instalacji), stąd to pytanie.
EDIT
Czy LPG w modelu 1.4 95 KM to gwałt na tym silniku? Nie wykluczam zakupu zagazowanej Musy (ewentualnie montażu instalacji), stąd to pytanie.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 100
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:33
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Katowice
Re: Musa - kilka pytań przed zakupem
Wersja Platinum (ale zakładam, że wszystkie tak mają) ma regulację fotela kierowcy w:
- przód/tył na szynach (rurka pod fotelem)
- góra/dół po lekki ukosie na oko zakres ok. 10 cm (wajcha po stronie drzwi)
- oparcie po łuku w zakresie od położenia na płasko jako stolik do odchylenia prawie na leżąco (wajcha zwalniająca ustawienie od strony pasażera)
- podparcie lędźwiowe całkiem spory zakres (pokrętło od strony pasażera).
Edit:
No i jeszcze należy dodać regulację kierownicy w dwóch płaszczyznach, chociaż dla mnie ciut za mało, bo pod ustawieniu fotela do nóg (lekko zgiętych) kierownica jest za daleko i muszę przybliżać fotel .
- przód/tył na szynach (rurka pod fotelem)
- góra/dół po lekki ukosie na oko zakres ok. 10 cm (wajcha po stronie drzwi)
- oparcie po łuku w zakresie od położenia na płasko jako stolik do odchylenia prawie na leżąco (wajcha zwalniająca ustawienie od strony pasażera)
- podparcie lędźwiowe całkiem spory zakres (pokrętło od strony pasażera).
Edit:
No i jeszcze należy dodać regulację kierownicy w dwóch płaszczyznach, chociaż dla mnie ciut za mało, bo pod ustawieniu fotela do nóg (lekko zgiętych) kierownica jest za daleko i muszę przybliżać fotel .
Ostatnio zmieniony 25 lip 2017, 16:44 przez Hermanowy, łącznie zmieniany 1 raz.
_________________________________________________________
Lancia Musa 1.3 multijet 90KM, 2007, Edizione Speciale Platinum DFN
Lancia Musa 1.3 multijet 90KM, 2007, Edizione Speciale Platinum DFN
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 100
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:33
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Katowice
Re: Musa - kilka pytań przed zakupem
Chyba opcja, dla mnie super. Przy automacie jest gdzie rękę położyć. Ja sobie tak ustawiłem, że mogę mieć jedną rękę na podłokietniku, drugą na podłokietniku w drzwiach i trzymam kierownicę obiema rękami - na autostradach bardzo wygodne .
Edit: Bo podłokietniki są tylko od środka i u pasażera i u kierowcy, a od zewnętrznej storny można trzymać łokcie na poduszce na drzwiach.
Edit: Bo podłokietniki są tylko od środka i u pasażera i u kierowcy, a od zewnętrznej storny można trzymać łokcie na poduszce na drzwiach.
_________________________________________________________
Lancia Musa 1.3 multijet 90KM, 2007, Edizione Speciale Platinum DFN
Lancia Musa 1.3 multijet 90KM, 2007, Edizione Speciale Platinum DFN
Re: Musa - kilka pytań przed zakupem
Hm, a co myślicie o gazowaniu benzyniaka? Na rzekomą "mułowatość" nic to nie pomoże, ale koszt paliwa można w ten sposób znacząco obniżyć. Czy silniki montowane w Musach nadają się do LPG?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 100
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:33
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Katowice
Re: Musa - kilka pytań przed zakupem
W zasadzie narzekań nie ma. Dobry warsztat, dobrze dobrane i zestrojone podzespoły i mozna śmigać. Tutaj masz kilka przykładów:
viewtopic.php?f=41&t=69282
viewtopic.php?f=41&t=65114
http://fiatklubpolska.pl/idea-456/ile-s ... niem-14327
http://fiatklubpolska.pl/lpg-liquified- ... lpg-18123/
viewtopic.php?f=41&t=69282
viewtopic.php?f=41&t=65114
http://fiatklubpolska.pl/idea-456/ile-s ... niem-14327
http://fiatklubpolska.pl/lpg-liquified- ... lpg-18123/
_________________________________________________________
Lancia Musa 1.3 multijet 90KM, 2007, Edizione Speciale Platinum DFN
Lancia Musa 1.3 multijet 90KM, 2007, Edizione Speciale Platinum DFN
Re: Musa - kilka pytań przed zakupem
Obejrzałem już kilka egzemplarzy i moje oczekiwania znacznie mijają sie z rzeczywistością
Jak estetycznie akcpetowalny to mechanicznie słaby a nie szukam najtańszego. Alternatywnie rozważam Merive ale Lancia to jednak Lancia
Czy automaty w tych musach to coś kłopotliwego?
Jak estetycznie akcpetowalny to mechanicznie słaby a nie szukam najtańszego. Alternatywnie rozważam Merive ale Lancia to jednak Lancia
Czy automaty w tych musach to coś kłopotliwego?
Re: Musa - kilka pytań przed zakupem
Możesz wypunktować kilka własnych przemyśleń i doświadczeń z szukania Musy? Mam to samo przed sobą i już zaczynam się bać. Szukam raczej benzyny i manuala.tgp pisze: ↑26 lip 2017, 10:02 Obejrzałem już kilka egzemplarzy i moje oczekiwania znacznie mijają sie z rzeczywistością
Jak estetycznie akcpetowalny to mechanicznie słaby a nie szukam najtańszego. Alternatywnie rozważam Merive ale Lancia to jednak Lancia
Czy automaty w tych musach to coś kłopotliwego?
Re: Musa - kilka pytań przed zakupem
Myśle że to nie dotyczy tylko Musy ale całego naszego rynku aut używanych. Rozmawiamy o autach ~10 letnich. Ja rozumiem, że te auta mają trochę za sobą i akceptuję jakieś kosmetyczne usterki. Od auta z ceną powyżej średniej oczekuję przynajmniej braku wyraźnych usterek mechanicznych. Stuki podczas kręcenia kierownicą to może być drobiazg, ale może i przekładnia. Nierówna praca silnika to może być drobiazg, ale i cos poważniejszego. Osobiście nie chcę brać na siebie ryzyka - zwłaszcza jeśli cena jest stosunkowo wysoka. Postawa sprzedających "lepszego pan nie znajdziesz" to nic nowego, ale czasami odnoszę wrażenie że oni wierzą w to co mówiąLord_Juve pisze: ↑26 lip 2017, 10:45Możesz wypunktować kilka własnych przemyśleń i doświadczeń z szukania Musy? Mam to samo przed sobą i już zaczynam się bać. Szukam raczej benzyny i manuala.tgp pisze: ↑26 lip 2017, 10:02 Obejrzałem już kilka egzemplarzy i moje oczekiwania znacznie mijają sie z rzeczywistością
Jak estetycznie akcpetowalny to mechanicznie słaby a nie szukam najtańszego. Alternatywnie rozważam Merive ale Lancia to jednak Lancia
Czy automaty w tych musach to coś kłopotliwego?