Kappa - i co dalej?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Tomzik » 08 gru 2013, 22:40

Turbawka to turbawka, jednak mniej popularna i jednak trochę inaczej się nią jeździ (większy "fan", mimo wciąż tapczanowego zawieszenia).

Gdyby nie to, że auto ma swoje lata i odstaje już mocno z wyposażeniem oraz coraz trudniej o części to pewnie bym je sobie jeszcze zostawił, bo moim skromnym zdaniem bardzo przyjemnie się nim podróżuje.

Nie jestem osobą, która ponad wszystko wychwala Kappę i uważa ją za cud techniki, ale gdyby tylko miała te 5-6 lat zamiast 13 to na pewno bym nie szukał następcy na obecną chwilę.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: wujekp » 08 gru 2013, 22:54

jakubg pisze:
No cóż. To witam w klubie. Też "tęsknię" za Kappą. Ale wiem że do Kappy nie wrócę. Z powodów dla których ją sprzedałem. Gdybym miał takie warunki jak Kuba ;) to bym nigdy Kappy nie sprzedał.
Rozumiem, że chodzi o mieszkaniowe warunki i okolice :)
Oczywiście. A konkretnie to o sąsiada, którego masz pod nosem, nie boi się ogarniać takich starych rupieci i do tego robi to za niewiele więcej niż czapkę gruszek. :D
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Co zamiast Kappy?

Post autor: Nat » 09 gru 2013, 1:36

SIWY155 pisze:
luka pisze:Volvo S60 minimum to 2,5 140 i 170 KM, z tym ze ten pierwszy nie jedzie, potem 2.0 T 180 KM - mniej spotykane, wszystkie 5 cylindrowe, fajne auta, ale też dosyć kosztowne.
Luka widzę, że lubisz chyba volvo...co zatem sądzisz o s40 od roku 2004?
Zadaj sobie pytanie, czego oczekujesz od auta. Jeśli szukasz czegoś na poziomie Focusa, to S40 jest ciekawą dla niego alternatywą.
Silniki w mk2 (2004 rok) najczęściej te same, ta sama płyta podłogowa itp itd. W Volvo wykonanie jest staranniejsze, a wyposażenie zwykle bogatsze.
Psuje się toto z częstotliwością Focusa. Jeśli bardziej Ci się od Forda podoba, to czemu nie?
Szwedzka motoryzacja została tak samo rozwalona jak Lancia - Saaby od lat były jedynie restylingowanymi Oplami, Volvo - Fordem. Zupełnie jak Lancia (Bravo, Punto, Idea itp) a ostatnio woyager itp. Takie np. S40 produkowali w Belgii.
W zamian oczywiście masz tańsze części, bo wiele pasuje od Focusa.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Co zamiast Kappy?

Post autor: FXX » 09 gru 2013, 2:01

Nat pisze:Szwedzka motoryzacja została tak samo rozwalona jak Lancia - Saaby od lat były jedynie restylingowanymi Oplami, Volvo - Fordem. Zupełnie jak Lancia (Bravo, Punto, Idea itp) a ostatnio woyager itp. Takie np. S40 produkowali w Belgii.
Tylko, że w przeciwieństwie do Saaba i Lancii, rozwalona szwedzka motoryzacja w postaci Volvo, sprzedawała się dobrze, co by nie powiedzieć bardzo dobrze ;) Do tego oferowali i nadal oferują dość szeroką gamę modelową - łączna liczba modeli jest równa oferowanej przez trio Lancia, Alfa, Jeep.
Co do silników to tylko mniejsze jednostki do 2.0l włącznie to jednostki pochodzące z Forda bądź tworzone wspólnie z Fordem. Reszta to już "volvowskie" konstrukcje i to udane konstrukcje.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Nat » 09 gru 2013, 3:18

Widać do Fordów klienci mieli większe zaufanie, niż do Fiatów i Opli. ;)
Zauważ też, że Volvo, w przeciwieństwie do Saaba czy Lancii, poszło w modę na suvy.
Nawet jeśli Volvo sprzedawało się lepiej (trudno, by sprzedawała się gorzej od takiej np. Lancii) ale i tak wpadło w ręce czajników z Geely.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Co zamiast Kappy?

Post autor: Dudi » 09 gru 2013, 7:27

Nat pisze: Takie np. S40 produkowali w Belgii.
NedCar Holandia.
Ostatnio BMW rozważało, żeby uruchomić tam produkcję kolejnej generacji Mini, ale na razie sprawa ucichła.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: FXX » 09 gru 2013, 8:17

Nat pisze:Widać do Fordów klienci mieli większe zaufanie, niż do Fiatów i Opli. ;)
Zauważ też, że Volvo, w przeciwieństwie do Saaba czy Lancii, poszło w modę na suvy.
Nawet jeśli Volvo sprzedawało się lepiej (trudno, by sprzedawała się gorzej od takiej np. Lancii) ale i tak wpadło w ręce czajników z Geely.
Pójście w modę na SUVy to dużo powiedziane, bo jedynie powstanie XC60 było wywołane modą na te samochody. XC90 powstało wcześniej niż zapanowała moda w Europie. Poza tym niestety, ale Saab i Lancia nie byli po prostu w stanie pójść w ten segment, nie oferując nawet modeli w podstawowych segmentach (do niedawna Lancia jeszcze oferowała tylko trzy modele - Deltę, Musę i Ypsilon. Gdyby nie przejęcie Chryslera do tej pory nie mieli by czegoś w segmencie E, a nawet mimo to nie mają niczego w D.
Imho to, że wpadło w ręce czajników z Geely jest dla nich lepsze niż tkwienie pod Fordem.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
luka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1139
Rejestracja: 29 cze 2012, 12:42
Lokalizacja: Tczew/Subkowy

Re: Co zamiast Kappy?

Post autor: luka » 09 gru 2013, 11:23

SIWY155 pisze:
luka pisze:Volvo S60 minimum to 2,5 140 i 170 KM, z tym ze ten pierwszy nie jedzie, potem 2.0 T 180 KM - mniej spotykane, wszystkie 5 cylindrowe, fajne auta, ale też dosyć kosztowne.
Luka widzę, że lubisz chyba volvo...co zatem sądzisz o s40 od roku 2004?
Posiadałem 850 potem XC70, parę lat na volvoforum.pl,
Jeżeli chodzi o S40, to jakoś do mnie nie przemawia, duzo gorsze wykonanie niż w wyżsych modelach, bardziej budżetowy, do tego ciasny w środku, miałem wrażenie że w focusie było więcej miejsca, dużo lepsze wykonanie niż w fordzie i ciekawsze wnętrze. Dużo wspólnego z focusem, użytkownicy nadmiernie nie narzekali, ale dużo tańszy focus też zbierał dobre opinie. S60 to już inny samochód, S80 nie porównując. XC70 okazało się dosyć kosztowne, ale wrażenia z jazdy i wnętrza rekompensowały wszystko, podobnie jak w AR 166. :D

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Co zamiast Kappy?

Post autor: Nat » 09 gru 2013, 11:36

Dudi pisze:
Nat pisze: Takie np. S40 produkowali w Belgii.
NedCar Holandia.
Ostatnio BMW rozważało, żeby uruchomić tam produkcję kolejnej generacji Mini, ale na razie sprawa ucichła.
Volvo S40 produkowano w Gandawie, a to jakby na mapę nie patrzeć - Belgia, nie Holandia.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Co zamiast Kappy?

Post autor: Dudi » 09 gru 2013, 11:45

Nat pisze:
Dudi pisze:
Nat pisze: Takie np. S40 produkowali w Belgii.
NedCar Holandia.
Ostatnio BMW rozważało, żeby uruchomić tam produkcję kolejnej generacji Mini, ale na razie sprawa ucichła.
Volvo S40 produkowano w Gandawie, a to jakby na mapę nie patrzeć - Belgia, nie Holandia.
Zależy, o której wersji i roczniku S40 mówimy.
Bo właśnie od 2004 roku przenieśli produkcję, ale to już była zdaje się nowa generacja.
A ja pomyślałem o tej najbardziej znanej z naszych ulic.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Nat » 09 gru 2013, 11:54

Spójrz na pierwszy post tematu, dyskutujemy o 2004, czyli początku drugiej generacji S40 :!:
Auto pierwszej generacji to był zupełnie inny samochód - restylingowana Carisma.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: SIWY155 » 09 gru 2013, 19:18

Zatem pozostawiam na placu boju 159 1.8 oraz X-type 2,1 jeśli obroni się w kwestii korozji, ale na pewno nie w cenie powyzej 20k.Volvo s40 faktycznie głupi pomysł bo za tę samą cenę Alfa będzie o 3 lata młodsza.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Dudi » 09 gru 2013, 19:39

SIWY155 pisze:Zatem pozostawiam na placu boju 159 1.8 oraz X-type 2,1 jeśli obroni się w kwestii korozji, ale na pewno nie w cenie powyzej 20k.Volvo s40 faktycznie głupi pomysł bo za tę samą cenę Alfa będzie o 3 lata młodsza.
Dobrze zawęziłeś : ok2 :
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: SIWY155 » 09 gru 2013, 20:40

Jest jeszcze jeden pomysł, który nie mieści się w założeniach wstępnych ale ułatwia i przyspiesza transakcję.Mianowicie powstało pytanie czy przyjąłby w rozliczeniu 147 1,6 105 KM LPG 5-D salon 2008 i się zastanawiam i bynajmniej nie odrzucam:-)
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Kappa - i co dalej?

Post autor: Nat » 09 gru 2013, 20:46

SIWY155 pisze:Volvo s40 faktycznie głupi pomysł bo za tę samą cenę Alfa będzie o 3 lata młodsza.
Bardzo słusznie. : yesyes :
To efekt uprzedzeń Polaków do motoryzacyjnej włoszczyzny. Cechy, którą tak bardzo sobie cenimy przy zakupie używanych italiańców : ok2 :
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”