Kappa - jakie auto następne?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Gros » 05 sty 2012, 13:12

Nie jest to dzik tylko piekne autko i jazda nim sprawia duzo satysfakcji
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: brygadzista1 » 05 sty 2012, 13:18

Saabiki fajne auta. I maja wspolne serce z Włoszkami - 1.9 TID to nasz swietny Diesel JTD pod inna nazwą. Ale wnetrze ma malo polotu.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6297
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: vanisch » 05 sty 2012, 13:26

Kumpel miał 9-5 po tym śmiesznym lifcie, był z 2006 czy 2007r , Turbo w automacie. Świetne auto.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Alan

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Alan » 05 sty 2012, 13:48

Saab mnie strasznie ciekawi...mówicie 1,9? al diesle 2.2 i 3.0?

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Tomzik » 05 sty 2012, 13:52

Jak juz Saaba to co jakieś porządne silniki, bo inaczej po kiego grzyba się przesiadać...

Mi się też 9-5 bardzo podoba, ma to "coś" i smakowite wersje Aero :) Przy kupie tylko takie 250KM brałbym pod uwagę, chyba, że są mocniejsze ;)

A diesle 2,2 i 3,0 są wspólne z oplowskimi, 2,2 miał z tego co wiem bezpośredni wtrysk, ale jeszcze nie na CR. A 3,0 to ten stosowany w Oplach konstrukcji Isuzu. Gdzieniegdzie wypisują, żeby jednak go omijać dość szerokim łukiem ;) Ale kumpel ma w Signum i specjalnie nie narzeka.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6297
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: vanisch » 05 sty 2012, 14:22

Tym 3.0 jeździłem w Vel Satisie z tiptroniciem, też całkiem przyjemny silnik. Choć faktycznie każdy go odradza.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Tomzik » 05 sty 2012, 14:38

No właśnie coś mi się kojarzyło, że tam też go pakowali.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Alan

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Alan » 05 sty 2012, 14:42

Tylko dlaczego odradzają? Wiecie...lancie też "każdy" odradza,a w 99% nikt z tych każdych nie miał z lancią kontaktu.

Ptr
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 112
Rejestracja: 27 kwie 2011, 19:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Ptr » 05 sty 2012, 15:16

ISUZU nieodpowiednio dobrało materiały do konstrukcji silnika. Blok jest z aluminium, a tuleje żeliwne. Tuleje zapadają się przez co płyn chłodniczy przecieka do bloku i prowadzi do zatarcia. Kiedyś był o tym materiał w Turbo kamerze. Nie jestem mechanikiem, ale tak to mniej więcej zapamiętałem.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Tomzik » 05 sty 2012, 15:17

Alan- bierz 2,3 Aero i się nie zastanawiaj ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: brygadzista1 » 05 sty 2012, 15:23

A slyszał ktos o udanej V-ce w Dieslu? Czy w tych Saabach JTD'ek 1.9 był równiez twin doładowany? Bo są wersje TTiD i sie zastanawiam czy to nie jest cos ala 1.9TwinTurbo z Delty.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Tomzik » 05 sty 2012, 16:25

W 9-3 był, ale miał bodaj 180KM. A w 9-5 to nie wiem.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: FXX » 05 sty 2012, 16:57

Alan pisze:Saab mnie strasznie ciekawi...mówicie 1,9? al diesle 2.2 i 3.0?
Diesle 1,9 były po w nowszych wersjach 9-3 i 9-5, a także w pierwszej generacji 9-5, ale po lifcie. Diesel 2,2 to znany z Opla 2,2DTi, jednostka dobra, ale za słaba do tak ciężkiego samochodu. Z kolei 3,0 V6 to Diesel produkcji Isuzu z wadą konstrukcyjną, której objawami były opuszczające się tuleje przy przebiegu rzędu 150-200tys. km. Wystarczy spojrzeć na Allegro, egzemplarze z takimi silnikami i przebiegiem wspomnianym wyżej schodzą za śmieszne pieniądze nie raz.
brygadzista1 pisze:Saabiki fajne auta. I maja wspolne serce z Włoszkami - 1.9 TID to nasz swietny Diesel JTD pod inna nazwą. Ale wnetrze ma malo polotu.
Wnętrze ma mało polotu? Cóż, jeden lubi pomarańcze, a drugi jak mu nogi śmierdzą. Imho starsze Saabiki mają bardzo przyjemne wnętrze i jak przystało na Szweda z tamtego okresu - nietypowe, indywidualne.

Co do silnika to w tych rocznikach najlepszym wyjściem będzie silnik benzynowy. Wiadomo, najprzyjemniejszym będzie 2,3t Aero - podobno robi naprawdę niezłą robotę ;) aczkolwiek 3,0t V6 mimo małej jak na tą pojemność moc, również jest bardzo przyjemna, a to ze względu na świetny przebieg momentu obrotowego - zasługa turbinki.
brygadzista1 pisze:A slyszał ktos o udanej V-ce w Dieslu? Czy w tych Saabach JTD'ek 1.9 był równiez twin doładowany? Bo są wersje TTiD i sie zastanawiam czy to nie jest cos ala 1.9TwinTurbo z Delty.
Dobra V-ka w Dieslu? Czemu nie. Ostatnie egzemplarze 2,5TDi V6 (pozbawione początkowych wad tj, padających pomp wtryskowych i wycierających się wałków) są dobrymi jednostkami - niestety, pociągła się za nimi opinia początkowych 150-konnych jednostek.
Również ostatnie, duże dzieci koncernu VW tj. V10 i V12 TDi są jednostkami na które raczej użytkownicy nie narzekają. Również nowe 3,0 V6 TDi do najgorszych nie należą.
Podobna pojemność i nowe silniki Citroena, również Vki, a dobre.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: brygadzista1 » 05 sty 2012, 18:00

Kamil masz jakis przyklad na 2.5TDi? Bo jest fajne A6 do wziecia za dobra kase w wersji 163KM z 2003 roku. Jakos obrzydza mnie ten silnik. Znajomy mial przez rok 179KM w A6 z czego pol roku auto spedzilo w warsztacie.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Alan

Re: Jakie auto po Kappie

Post autor: Alan » 05 sty 2012, 19:09

Ciekaw jestem jakości materiałów we wnętrzu,bo jak na poziomie Passat Golf Leon...to nie chcę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”