Dokładnie dlategom tak zrobił Rzuciłem fajki to i waga podskoczyła do 135 nawet nowa alcantara nie miałaby szansvanisch pisze:Welur to lux opcja, 100 czy 300 tys - wygląda tak samo
Kappa - jakie auto następne?
Moderator: stabraf
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Jakie auto po Kappie
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Jakie auto po Kappie
Moja przy 200tys miała lekkie przetarcie...było na forum,nie podobało mi się doprowadziłem do ładu.Trup nie trup,ale jak się kupuje samochód warto na to patrzeć.Jak ktoś jeździ z takimi wyrwami w fotelach to i brak oleju w silniku mu nie przeszkadza.
Edit:
odszukałem.... przy bodaj 210tyś km...widzisz dziury na wylot?
Z powodu drobnego rozdarcia na siedzisku,fotel został obszyty alcantara na nowo...
Raz...jeden jedyny pojechałem oglądać Kappę w wydartymi fotelami,jej stan techniczny był taki że fotele to było najmniejsze ze zmartwień.
Edit:
odszukałem.... przy bodaj 210tyś km...widzisz dziury na wylot?
Z powodu drobnego rozdarcia na siedzisku,fotel został obszyty alcantara na nowo...
Raz...jeden jedyny pojechałem oglądać Kappę w wydartymi fotelami,jej stan techniczny był taki że fotele to było najmniejsze ze zmartwień.
- RAVSOS
- Forumowicz/ka
- Posty: 123
- Rejestracja: 06 gru 2011, 19:34
- Imię: Bartosz
- Lokalizacja: Mszana Dolna
Re: Jakie auto po Kappie
A właśnie Alan te skórki już poszły??
Włoskie samochody potrafią zaprzeczyć logice oraz każdemu prawu fizyki:D
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Jakie auto po Kappie
Alan moja ma ponad 500tys. i wcale nie wyglądają gorzej elektryka działa dziur brak i przetarć
Re: Jakie auto po Kappie
Pewnie nie chodzisz w "dżinsach" tylko w dresie, to czyni alkantarę długowiecznąGros pisze:Alan moja ma ponad 500tys. i wcale nie wyglądają gorzej elektryka działa dziur brak i przetarć
A ja jestem chyba jakiś gorszy, bo ani dziur, ani przetarć,ani zmechaceń,ani nawet nitka żadna nie puściła od
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Jakie auto po Kappie
Póki co nie odpowiedziałeś na moje- dlaczego, skoro taka w Tobie pasja, która przez 15 lat nie zgasła, teraz masz Omegę?Gros pisze:Dobra skoro jesteś tak zdegustowany -to zadam pytanie po co kujesz i tym jeździsz? by krytykować i zachwalać WV?
Auta te mają juz swoje lata i swoje przebiegi więc może coś im się przytrafić powiem Ci nie rozumie płaczu ludzi ,którzy to uprawiają .Stać Cię było na limuzynę to zainwestuj złocisze i będzie brykać długie kilometry
To forum bywa śmieszne. Wystarczy tylko rzetelnie napisać co się dzieje z moim autem, natychmiast znajdzie się filozof, który mówi, że mam taczkę, że smaruję kokpit jakims g , że sam odkręcam sobie boczek od drzwi i w ogóle trafiłem na sieczkę. Dziwne, że tematów o wytartej alcantarze i wiele innych jest tu mnóstwo. A jak już inaczej nie można to nastaje zgodny okrzyk- jak tak krytykujesz to se kup VW.
Krytykuję to, co uważam za słuszne, bo ów nieszczęsny uchwyt woła o pomstę do nieba- w maluchu nic się nie urwało mojemu ojcu przez 8 lat... Ale co tam, mam taczkę. A propo jeszcze uchwytu- wbrew pozorom nie urwał go atletyczny kark przesiadający się z Golfa, tylko moja żona, eksploatująca to auto już od dwóch lat. Kto widział ją to wie, że nadmiaru siły ona raczej nie ma.
Mimo oskarżeń nie chwalę VW ani nie mam zamiaru zmienić Lancii, w przeciwieństwie do Ciebie, wielki patrioto. Po prostu opisuję co boli moje auto. A każde inne z tego rocznika ma tyle samo lat i każde może trapić jakiś bzdet. Nie inaczej jest z Kappą. U co niektórych jednak Kappa nigdy się nie psuje i nic złego się nie dzieje. Rocznie wydają góra 1000 złotych na utrzymanie.
Mimo tylu wkurzających dupereli nie chcę rozstawać się z tym autem, bo jest fajne i bardzo doceniam, że jeździ się nim komfortowo i naprawdę dynamicznie. Silnik 20VT uważam za majstersztyk tamtych lat.
A co do kasy to proponuję Ci milczenie, bo niełatwo na tym forum znaleźć drugiego takiego jelenia, który rocznie wywala 9k na części i robociznę (nie licząc paliwa oczywiście), bo kupuje nowe i najlepiej oryginalne jak tylko coś puknie lub zapali się czerwona lampka.
Jak widać zdarzają się jeszcze wyjątki od reguły, potrafiące nazwać rzeczywistośćvanisch pisze:Przytulne wnętrze, ładnie obite przetartą na wylot alcantarą
Bardzo prosto- nie wsiadać tylko podziwiaćvanisch pisze:A jak można o to zadbać?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Jakie auto po Kappie
Jak mnie Rafako zdemaskował w wątku o Borewiczu - czas na przesiadkę. Ale może nie na Prosiaka jeno coś bardziej praktycznego. W każdym bądź razie mentalnie dojrzałem do decyzji o zmianie naszego "miejskiego" autka. O ile wcześniej przebąkiwałem o pozbyciu się Kapiszona, to teraz już dojrzałem żeby to zrobić Jak Olek zauważył zapewne nie jestem "mityczny kaneser-pasjonata" i zaczynają mi doskwierać problemy związane z wiekiem Kapiszona.
Pojawia się oczywiście niezmienne pytanie - co zastąpi Kappę? Jako że rodzina jest okrutnie rozbestwiona przestrzenią w Kappie to nie bardzo udaje się upchnąć do czegoś istotnie mniejszego, nawet gdyby z założenia miało służyć faktycznie wyłącznie do jazdy miejskiej. Próbowałem wtłoczyć je do Musy, ale z kiepskim skutkiem, zresztą sam się zraziłem do tego modelu Lancii (nie dość że faktycznie bydle ciasne, to jeszcze wnętrze gorsze niż w moim Voyagerze, na którym wielu tu tak psy wieszało). Delta zadziwiająco mocno trzyma cenę i moim zdaniem za tę cenę nie oferuje nic nadzwyczajnego, Alfa 166 - być może wchodziłaby w grę z samego końca produkcji, ale też nie bardzo do mnie przemawia. I coraz bardziej skłaniam się ku ... Cromie. Niestety tu w zasadzie jest się skazanym na diesla, bo benzynowe silniki to jakiś ułamek oferty, ale chyba bym to przebolał. Mam pytanie - czy ktoś miał doświadczenia z automatem montowanym w Cromie? Jak się sprawuje? Obiło mi się o uszy, że jest dość wolny. Ale chyba też raczej niezawodny? Wszelkie opinie mile widziane (nie tylko o automacie, ale również ogólnie o tym modelu) ...
Pojawia się oczywiście niezmienne pytanie - co zastąpi Kappę? Jako że rodzina jest okrutnie rozbestwiona przestrzenią w Kappie to nie bardzo udaje się upchnąć do czegoś istotnie mniejszego, nawet gdyby z założenia miało służyć faktycznie wyłącznie do jazdy miejskiej. Próbowałem wtłoczyć je do Musy, ale z kiepskim skutkiem, zresztą sam się zraziłem do tego modelu Lancii (nie dość że faktycznie bydle ciasne, to jeszcze wnętrze gorsze niż w moim Voyagerze, na którym wielu tu tak psy wieszało). Delta zadziwiająco mocno trzyma cenę i moim zdaniem za tę cenę nie oferuje nic nadzwyczajnego, Alfa 166 - być może wchodziłaby w grę z samego końca produkcji, ale też nie bardzo do mnie przemawia. I coraz bardziej skłaniam się ku ... Cromie. Niestety tu w zasadzie jest się skazanym na diesla, bo benzynowe silniki to jakiś ułamek oferty, ale chyba bym to przebolał. Mam pytanie - czy ktoś miał doświadczenia z automatem montowanym w Cromie? Jak się sprawuje? Obiło mi się o uszy, że jest dość wolny. Ale chyba też raczej niezawodny? Wszelkie opinie mile widziane (nie tylko o automacie, ale również ogólnie o tym modelu) ...
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7281
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Jakie auto po Kappie
Cromę w automacie mają KKMisfire - chciałem się nią przewieźć w Czechach, ale jakoś tak zeszło. Siedziałem RAZ w Cromie na miejscu kierowcy - ergonomia siedziska/siedzenia kierowcy mnie powaliła na kolana (in plus). Croma była na moim horyzoncie poszukiwań "co po kappieSW" (której stan techniczny jest , ale wiek robi swoje) - wygrała AR 159 kombi i chyba 2,4 JTD + automat. Miejsca też dużo, choć komfort - w porównaniu z kappą - w moim odczuciu gorszy (jest twardsza).
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2013, 22:53 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Jakie auto po Kappie
159 jest piękna, ale o ile miejsca z przodu jest dużo, to z tyłu ciaśniutko. Szczególnie za mną - odsuwam zazwyczaj fotel na maksa.faraon pisze: wygrała AR 159 kombi i chyba 2,4 JTD + automat. Miejsca też dużo, choć komfort - w porównaniu z kappą - w moim odczuciu gorszy (jest twardsza).
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Re: Kappa - jakie auto następne?
Czy ktoś ma jakieś nowe pomysły?
Czy ktoś się przesiadł z Kappy na Mondeo MKIV i może opisać wrażenia?
Czy ktoś się przesiadł z Kappy na Mondeo MKIV i może opisać wrażenia?
- rob_76
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 3633
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Re: Kappa - jakie auto następne?
Obawiam się, że w kwestii "pojemności i wagi" to w grę wchodziłyby po Kappie tylko najmłodsze AR166, choć "ujeżdżacze" twierdzą, że twardziej zestrojona - i słusznie (bo nie tylko tak jest, ale i "PR-owo" pasuje do marki)! A poza tym na dzień dzisiejszy z "nowości" widzę chyba tylko 159 SW (w sensownej klasie cenowej)... Chętnie jednak poczytam inne opinie, bo sam się pomału głowię....
Oczywiście przy założeniu tylko "włocha" w podobnej klasie... Bo
Oczywiście przy założeniu tylko "włocha" w podobnej klasie... Bo
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Kappa - jakie auto następne?
159 SW to bym od razu odrzucił ze względu na brak miejsca z tyłu. Ogólnie fajne auto, ale jak ktoś wozi ludzi z tyłu to współczuje pasażerom na dłuższych trasach. Brak Busso też u mnie ją skreśla na wstępie. Diesle niby fajne, ale 159 to kloc na kołach i spalanie w 2.4 przy dynamicznej jeździe potrafi niemiło zaskoczyć. W ogóle jakoś tak ociężale mi sie to auto prowadziło. Jak dla mnie 166 zjada 159 pod każdym względem poza kosztami utrzymania zawieszenia w dobrej kondycji. Alternatywę dla Kapiszona ciężko znaleźć Rozwiązanie jest w sumie proste Wsadzić połowę tego co ma sie na nowe auto w Kappe i bedzie jak nowa i nie bedzie trzeba zmieniać na nic innego ;d
Re: Kappa - jakie auto następne?
Jeździłem 166, mam 159, wcześniej miałem 156.
W mojej ocenie obecność Busso i ilość miejsca z tyłu to jedyne atuty 166 w starciu z 159
Design 166 może się podobać, ale nie musi, zwłaszcza w wersji przed liftingiem. W przypadku 159 jeszcze nie spotkałem osoby, która by nie zawiesiła oka na tym samochodzie.
Jakość wykonania wnętrza obu modeli wyraźnie pokazuje różnicę epok, jaka dzieli oba modele. W 159 wszystko jest prawidłowo spasowane, jeśli nie rozbierane to raczej nie występują skrzypiące plastiki, a do tego raczej nie ma elementów, które po jakimś czasie wyglądają paskudnie. Tu 166 odstaje, zwłaszcza jeśli chodzi o plastiki. Do tego wyposażenie, którego w 166 nie spotkamy jak chociażby nawigacja, czujniki parkowania przód/tył czy cały system B&M wraz z nagłośnieniem BOSE. Do tego wygląda współcześnie, w 166 wnętrze już niestety trąci myszką, zwłaszcza z tym nieszczęsnym ICSem z kaseciakiem.
W kwestii zawieszenia to trwałość to jedna kwestia, druga to fakt, że 166 jest kanapowata w porównaniu do 159 co mi zupełnie nie odpowiada.
Nie wiem co masz na myśli mówiąc, że spalanie może niemiło zaskoczyć. Najwięcej co udało mi się osiągnąć to 12l/100km przy butowaniu po mieście i przelocie po autostradzie z ustawionym 200km/h na tempomacie. To rzeczywiście nie miło zaskakuje, ale przy tej masie i mocy to ciężko oczekiwać mniej Normalnie po mieście mieści się w 10l, a w normalnej trasie można schodzić w okolice 7-8l. Poza tym jest jeszcze 1,75TBi, moc podobna, ale motor lżejszy.
Do tego fakt, że najmłodsze 159 mają 5,5 roku, podczas gdy 166 w benzynie co najmniej 12 lat.
W mojej ocenie obecność Busso i ilość miejsca z tyłu to jedyne atuty 166 w starciu z 159
Design 166 może się podobać, ale nie musi, zwłaszcza w wersji przed liftingiem. W przypadku 159 jeszcze nie spotkałem osoby, która by nie zawiesiła oka na tym samochodzie.
Jakość wykonania wnętrza obu modeli wyraźnie pokazuje różnicę epok, jaka dzieli oba modele. W 159 wszystko jest prawidłowo spasowane, jeśli nie rozbierane to raczej nie występują skrzypiące plastiki, a do tego raczej nie ma elementów, które po jakimś czasie wyglądają paskudnie. Tu 166 odstaje, zwłaszcza jeśli chodzi o plastiki. Do tego wyposażenie, którego w 166 nie spotkamy jak chociażby nawigacja, czujniki parkowania przód/tył czy cały system B&M wraz z nagłośnieniem BOSE. Do tego wygląda współcześnie, w 166 wnętrze już niestety trąci myszką, zwłaszcza z tym nieszczęsnym ICSem z kaseciakiem.
W kwestii zawieszenia to trwałość to jedna kwestia, druga to fakt, że 166 jest kanapowata w porównaniu do 159 co mi zupełnie nie odpowiada.
Nie wiem co masz na myśli mówiąc, że spalanie może niemiło zaskoczyć. Najwięcej co udało mi się osiągnąć to 12l/100km przy butowaniu po mieście i przelocie po autostradzie z ustawionym 200km/h na tempomacie. To rzeczywiście nie miło zaskakuje, ale przy tej masie i mocy to ciężko oczekiwać mniej Normalnie po mieście mieści się w 10l, a w normalnej trasie można schodzić w okolice 7-8l. Poza tym jest jeszcze 1,75TBi, moc podobna, ale motor lżejszy.
Do tego fakt, że najmłodsze 159 mają 5,5 roku, podczas gdy 166 w benzynie co najmniej 12 lat.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - jakie auto następne?
Co kto lubi.
Tu jednak rozważamy co po Kappie, która była mega tapczanem, więc 166 przy niej ma na pewno wręcz sportowe nastawy zawieszenia
Mało kto chyba decyduje się wejść ze skrajności w skrajność.
Co do wyglądu - rzecz gustu, owszem. Mam jednak osobiście wrażenie, że za kolejnych kilka lat 159 będzie wyglądać bardziej na swój wiek niż 166, bo ostre kształty są raz modne, raz nie, klasyka zaś obroni się zawsze. Moim skromnym zdaniem, choć 156 i 166 są zasadniczo podobne i prawie równie stare to jednak 156 się bardziej postarzała, mimo, że to nad nią zdecydowana większość rozpływała się w zachwytach. Jest jednak narysowana nieco ostrzej (tu i ówdzie jakaś przetłoczka) i dziś wygląda moim zdaniem po prostu starzej. A 166 to klasyka gatunku i wg mnie na pewno nie wygląda na swój wiek i zdecydowanie młodziej niż 156, zwłaszcza poliftowa.
Co do 1,8 TBi to owszem, ale do podtlenku LPG się nie nadaje, a to dla niektórych kluczowa sprawa. Podobnież 3,2 JTS - obie jednostki są na wtrysku bezpośrednim, a stare dobre Busso, nie dość, że trwalsze to jeszcze ma lepszy dźwięk i do gazu jak ta lala.
Jedyna zaleta 159 w porównaniu do 166 to moim zdaniem wiek i ewentualnie wyposażenie.
Tu jednak rozważamy co po Kappie, która była mega tapczanem, więc 166 przy niej ma na pewno wręcz sportowe nastawy zawieszenia
Mało kto chyba decyduje się wejść ze skrajności w skrajność.
Co do wyglądu - rzecz gustu, owszem. Mam jednak osobiście wrażenie, że za kolejnych kilka lat 159 będzie wyglądać bardziej na swój wiek niż 166, bo ostre kształty są raz modne, raz nie, klasyka zaś obroni się zawsze. Moim skromnym zdaniem, choć 156 i 166 są zasadniczo podobne i prawie równie stare to jednak 156 się bardziej postarzała, mimo, że to nad nią zdecydowana większość rozpływała się w zachwytach. Jest jednak narysowana nieco ostrzej (tu i ówdzie jakaś przetłoczka) i dziś wygląda moim zdaniem po prostu starzej. A 166 to klasyka gatunku i wg mnie na pewno nie wygląda na swój wiek i zdecydowanie młodziej niż 156, zwłaszcza poliftowa.
Co do 1,8 TBi to owszem, ale do podtlenku LPG się nie nadaje, a to dla niektórych kluczowa sprawa. Podobnież 3,2 JTS - obie jednostki są na wtrysku bezpośrednim, a stare dobre Busso, nie dość, że trwalsze to jeszcze ma lepszy dźwięk i do gazu jak ta lala.
Jedyna zaleta 159 w porównaniu do 166 to moim zdaniem wiek i ewentualnie wyposażenie.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205