Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: mikee72 » 15 gru 2021, 22:23

Benzynowa Lancia Voyager to zdecydowanie nie jest auto do oszczędnej jazdy po mieście.
Za to w trasie, tak na spokojnie - można i taki wynik zrobić jak na foto.
Około 100km Konin-Poznań, przepisowa jazda krajówkami, w dzień roboczy, zużycie gazu - do wskazania kompa należy dodać 20%.
Ten pasek na dole pokazuje spalanie chwilowe, trójkącik (tutaj pod literką M) pokazuje średnie od ostatniego resetu.
Silnik przy równej jeździe 90kmh ledwo pyrka i zadowala się wręcz symboliczną (jak na te gabaryty i pojemność silnika) ilością paliwa.
lvspalanie.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: FXX » 16 gru 2021, 0:27


topcio pisze:
wujekp pisze: 15 gru 2021, 18:01
Gepard pisze: 15 gru 2021, 0:09 Koledzy dziekuję za wnikliwe i obszerne odpowiedzi na moje pytanie. Upewniłem sie w przekonaniu, że musze raczej szukać diesla. Koszty jeżdżenia na benzynie, przy obecnych cenach, zabiłyby mnie, a gazu nie lubię.
Kwestia ile jeździsz. Diesel będzie bardziej oszczędny. Pytanie o ile. Mi Croma pali 12-14 litrów. A zimą nawet i więcej zdarza się jej chlupnąć. Pomijam już jak zdarzy się wypalanie DPF w mieście, wówczas (wiadomo na krótkim dystansie) możemy i przekroczyć 20 :)
Ile?!! 8-O 8-O
Może masz dziurę w zbiorniku i połowa się rozlewa. Mój sedes nie przekracza 8 w mieście a Sprinter w automacie musi mocno dostać w D żeby podszedł pod 12 a zazwyczaj zadowala się 10l.
Nie wiem co to za Sprinter i w jakim mieście, ale firmowy Sprinter (rocznik 2020) po Trójmieście bez żadnego problemu dochodzi do 15l.
Jak dobrze dostał w tyłek na autostradzie to wyżłopał ponad 18l :D
Crafter w takiej budzie podobnie :)

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka


Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11965
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: topcio » 16 gru 2021, 8:17

FXX pisze: 16 gru 2021, 0:27
topcio pisze:
wujekp pisze: 15 gru 2021, 18:01
Gepard pisze: 15 gru 2021, 0:09 Koledzy dziekuję za wnikliwe i obszerne odpowiedzi na moje pytanie. Upewniłem sie w przekonaniu, że musze raczej szukać diesla. Koszty jeżdżenia na benzynie, przy obecnych cenach, zabiłyby mnie, a gazu nie lubię.
Kwestia ile jeździsz. Diesel będzie bardziej oszczędny. Pytanie o ile. Mi Croma pali 12-14 litrów. A zimą nawet i więcej zdarza się jej chlupnąć. Pomijam już jak zdarzy się wypalanie DPF w mieście, wówczas (wiadomo na krótkim dystansie) możemy i przekroczyć 20 :)
Ile?!! 8-O 8-O
Może masz dziurę w zbiorniku i połowa się rozlewa. Mój sedes nie przekracza 8 w mieście a Sprinter w automacie musi mocno dostać w D żeby podszedł pod 12 a zazwyczaj zadowala się 10l.
Nie wiem co to za Sprinter i w jakim mieście, ale firmowy Sprinter (rocznik 2020) po Trójmieście bez żadnego problemu dochodzi do 15l.
Jak dobrze dostał w tyłek na autostradzie to wyżłopał ponad 18l :D
Crafter w takiej budzie podobnie :)

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
Sprinter ze stycznia 2021, 2.2 140Km z 9 biegów automatem, średnio długi max wysoki.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: mikee72 » 16 gru 2021, 12:52

Podstawowa kwestia w spalaniu aut dostawczych: służbowe czy prywatne? Te firmowe palą zazwyczaj dużo więcej :lol:
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: FXX » 16 gru 2021, 14:01

mikee72 pisze: 16 gru 2021, 12:52 Podstawowa kwestia w spalaniu aut dostawczych: służbowe czy prywatne? Te firmowe palą zazwyczaj dużo więcej :lol:
Tyle, że to nawet nie typowy dostawczak - wersja 9-cio osobowa, chyba ta najdłuższa i najwyższa (tu mogę się mylić, bo nie jestem aż tak w tych rozmiarach biegły) :)
Silnik 2.0.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: wujekp » 16 gru 2021, 21:10

mikee72 pisze: 15 gru 2021, 22:23 Za to w trasie, tak na spokojnie - można i taki wynik zrobić jak na foto.
Niezły wynik. Mi we wcześniejszej generacji T&C z silnikiem 3.8 udało się może zejśc w okolice 10l benzyny. Jak akurat miałem wenę na naprawdę spokojną jazdę. Zero wyprzedzania itp. bo oczywiście każde muśnięcie pedału oznacza włączenie programu "wir w baku" :D Ale to nie jazda dla mnie na dłuższą metę.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: Gepard » 27 sty 2022, 0:23

Po dwumiesięcznych poszukiwaniach, w ostatnią sobotę, upolowałem Wielkiego CaraVana Dodgea 3,3. Jak znajdę czas napiszę coś więcej.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1533
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: giekso » 27 sty 2022, 8:05

Koniecznie!!!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: wujekp » 27 sty 2022, 20:52

Gepard pisze: 27 sty 2022, 0:23 Po dwumiesięcznych poszukiwaniach, w ostatnią sobotę, upolowałem Wielkiego CaraVana Dodgea 3,3. Jak znajdę czas napiszę coś więcej.
Gratulacje. Widzę że wersja małolitrażowa :). Chociaż podobno nie ma dużej różnicy w spalaniu. 2007 rocznik, czyli jeszcze zaokrąglony karawan?
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: Gepard » 27 sty 2022, 23:38

Tak, wersja małolitrażowa. Taki odpowiednik fiatowskiego 1,2 :D . Wolabym 3,8, ale taki się trafił. To jest pierwszy rocznik V-tej generacji Caravana, czyli już kanciasty.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: wujekp » 28 sty 2022, 19:09

Gepard pisze: 27 sty 2022, 23:38 Tak, wersja małolitrażowa. Taki odpowiednik fiatowskiego 1,2 :D . Wolabym 3,8, ale taki się trafił. To jest pierwszy rocznik V-tej generacji Caravana, czyli już kanciasty.
To też dobre silniki, przynajmniej z tego co słyszałem - sam miałem 3.8 i byłem bardzo zadowolony. Silnik nie do zajeżdżenia, poza tym, że ze zdziwieniem się dowiedziałem że tam też już byli "ekolodzy" i wcisnęli EGR, który oczywiście był się zepsuł :)
Oby się dobrze sprawował. Sam nie wykluczam powrotu do "czołgu". A w zasadzie powoli do tego dojrzewam :)
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: Marcin_D » 29 sty 2022, 10:46

Wujekp - ale czołg to jest żargonowe określenie Chryslera 300C (często zwanego też Cegłą).

Sam T&C/Voyager/Caravan to bardzo fajne auta - a silniki w nich montowane (Pb) to jednostki nie do zabicia (oczywiście przy zachowaniu serwisowanie - bo bez oleju to wszystko zarżniesz).

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: wujekp » 29 sty 2022, 11:38

Marcin_D pisze: 29 sty 2022, 10:46 Wujekp - ale czołg to jest żargonowe określenie Chryslera 300C (często zwanego też Cegłą).
Pewnie masz rację, ale ja swojego T&C też pieszczotliwie nazywałem czołgiem. :D
Sam T&C/Voyager/Caravan to bardzo fajne auta - a silniki w nich montowane (Pb) to jednostki nie do zabicia (oczywiście przy zachowaniu serwisowanie - bo bez oleju to wszystko zarżniesz).
Nic tylko potwierdzić :D
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: Marcin_D » 30 sty 2022, 14:28

No bo T&C tak trochę wygląda jak czołg. Chociaż do wyglądu niemieckiej motoryzacji mu daleko - tam to same pancery.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11965
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: topcio » 19 lip 2022, 8:32

FXX pisze: 16 gru 2021, 0:27
topcio pisze:
wujekp pisze: 15 gru 2021, 18:01
Gepard pisze: 15 gru 2021, 0:09 Koledzy dziekuję za wnikliwe i obszerne odpowiedzi na moje pytanie. Upewniłem sie w przekonaniu, że musze raczej szukać diesla. Koszty jeżdżenia na benzynie, przy obecnych cenach, zabiłyby mnie, a gazu nie lubię.
Kwestia ile jeździsz. Diesel będzie bardziej oszczędny. Pytanie o ile. Mi Croma pali 12-14 litrów. A zimą nawet i więcej zdarza się jej chlupnąć. Pomijam już jak zdarzy się wypalanie DPF w mieście, wówczas (wiadomo na krótkim dystansie) możemy i przekroczyć 20 :)
Ile?!! 8-O 8-O
Może masz dziurę w zbiorniku i połowa się rozlewa. Mój sedes nie przekracza 8 w mieście a Sprinter w automacie musi mocno dostać w D żeby podszedł pod 12 a zazwyczaj zadowala się 10l.
Nie wiem co to za Sprinter i w jakim mieście, ale firmowy Sprinter (rocznik 2020) po Trójmieście bez żadnego problemu dochodzi do 15l.
Jak dobrze dostał w tyłek na autostradzie to wyżłopał ponad 18l :D
Crafter w takiej budzie podobnie :)

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
Odkopie trochę temat.
Kamil już wiem czemu wasz Sprinter tyle pali :) . Ostatnio jechałem A4 z Rzeszowa do Kraka. Ja miałem na tempomacie 150 a osobowy Sprinter z "Twojej firmy" dogonił mnie dość żwawo, wyprzedził i znikł za horyzontem :lol: .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zeta/Phedra”