Phedra/Ulysse - kilka pytań przed zakupem

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
wojtek24nysa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 248
Rejestracja: 25 lip 2013, 15:15
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Nysa

Phedra/Ulysse - kilka pytań przed zakupem

Post autor: wojtek24nysa » 03 gru 2016, 21:25

Witam, ostatnimi czasy coraz bardziej myślę nad zakupem vana jak w temacie, silnik 2.0 benzyna z lpg albo 2.0 hdi,ktoś może powiedzieć jakie słabe punkty mają te autka,jak z cenami i dostępnością częsci,jak i obsługą bo pod maską raczej ciasno,na co zwrócić uwagę podczas zakupu?jak wygląda zabezpieczenie antykorozyjne? z góry dziękuje, pozdrawiam Wojtek
Ostatnio zmieniony 10 gru 2016, 9:20 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami i umieszczać w odpowiednim dziale!!!
Lancia Lybra 2.0 20v SW - była

Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD - była

Audi A6 C5 2.4 V6 sedan - byla

Rover 75 2.0 CDTI sedan- był

Renault Laguna 3 2.0 Dci -jest

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2674
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Kilka pytań na temat Lancii Phedry,Fiata Ulysse

Post autor: brygadzista1 » 03 gru 2016, 21:43

Witaj, silniki to konstrukcje PSA - jedne z najlepszych Diesli dostępnych na rynku. Jeśli chodzi o 2.0 HDI to do Phedry średnio pasuje wersja 107/109KM. Ideałem jest wersja 16V 136KM dostępna po 2006 roku tym bardziej że współpracuje z 6 biegowym manualem. Części tanie, zawieszenie proste, korozji absolutnie brak. Bolaczka to DPF i rozpadające się fotele przednie. Poza tym auto super.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Awatar użytkownika
wojtek24nysa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 248
Rejestracja: 25 lip 2013, 15:15
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Nysa

Re: Kilka pytań na temat Lancii Phedry,Fiata Ulysse

Post autor: wojtek24nysa » 03 gru 2016, 21:49

Witaj,ale tego dpf-a to idzie się pozbyć chyba? no taki 136KM byłby dla mnie w sam raz,a w jakich cenach można zdobyć taka phedre?
Lancia Lybra 2.0 20v SW - była

Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD - była

Audi A6 C5 2.4 V6 sedan - byla

Rover 75 2.0 CDTI sedan- był

Renault Laguna 3 2.0 Dci -jest

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 11183
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontakt:

Re: Kilka pytań na temat Lancii Phedry,Fiata Ulysse

Post autor: topcio » 03 gru 2016, 22:00

109 KM daje radę, za to skrzynia 6 fatalna - sypią się synchronizatory 3/4 bieg. Koszt naprawy ok 1000 pln.
Temat o zakupie Phedry już jest, wystarczy poczytać.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Obrazek

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2674
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Kilka pytań na temat Lancii Phedry,Fiata Ulysse

Post autor: brygadzista1 » 04 gru 2016, 17:15

wojtek24nysa pisze:Witaj,ale tego dpf-a to idzie się pozbyć chyba? no taki 136KM byłby dla mnie w sam raz,a w jakich cenach można zdobyć taka phedre?
Mam 2.0 Mjet. 136KM z 2006 roku za okolo 13,5 tys zl. Wiec nie jest to duzo jak za duzego vana z dobrym silnikiem.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1355
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Kilka pytań na temat Lancii Phedry,Fiata Ulysse

Post autor: Paweł Beski » 06 gru 2016, 17:56

wojtek24nysa pisze:Witaj,ale tego dpf-a to idzie się pozbyć chyba? no taki 136KM byłby dla mnie w sam raz,a w jakich cenach można zdobyć taka phedre?
NO nie tak do końca. W silnikach HDI jest tzw mokry filtr FAP. Przynajmniej do niedawna nie dało się go całkowicie usunąć.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI
Jest:Citroen C5 Fl 1.8 16V

Awatar użytkownika
giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1461
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Kilka pytań na temat Lancii Phedry,Fiata Ulysse

Post autor: giekso » 07 gru 2016, 19:40

Widzę, że coraz więcej osób rozgląda się za tymi vanami - ja też należę do tej grupy i też zbieram informacje na ich temat. Natomiast już zauważyłem, że w naszej ojczyźnie podaż tych samochodów jest bardzo mała, jak zauważył Dominik "Ramzes": prędzej znajdziesz dobrą Cytrynę C8 niż Phedre. Zostaje jeszcze rynek zagraniczny - tam jest zdecydowanie większy wybór.
topcio pisze:Temat o zakupie Phedry już jest, wystarczy poczytać.
Tematów o zakupie phedry jest nawet całe mnóstwo tylko wszystkie (za jednym wyjątkiem) kończą się na dwóch, trzech postach, które i tak nic treściwego nie wnoszą do tematu ;)

A przy okazji zapytam: z czego zrobione jest nadwozie phedry bo wszędzie czytam że korozją się tego nie ima (wiem, że nie z drewna ani z papieru - uprzedzając odpowiedzi niektórych gorliwych ;) ;) ;) ;) ).
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

Awatar użytkownika
wojtek24nysa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 248
Rejestracja: 25 lip 2013, 15:15
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Nysa

Re: Kilka pytań na temat Lancii Phedry,Fiata Ulysse

Post autor: wojtek24nysa » 07 gru 2016, 21:04

a jak z silnikiem 2.016v? będzie współpracował z lpg?
Lancia Lybra 2.0 20v SW - była

Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD - była

Audi A6 C5 2.4 V6 sedan - byla

Rover 75 2.0 CDTI sedan- był

Renault Laguna 3 2.0 Dci -jest

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5750
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Kilka pytań na temat Lancii Phedry,Fiata Ulysse

Post autor: vanisch » 07 gru 2016, 21:11

giekso pisze: A przy okazji zapytam: z czego zrobione jest nadwozie phedry bo wszędzie czytam że korozją się tego nie ima (wiem, że nie z drewna ani z papieru - uprzedzając odpowiedzi niektórych gorliwych ;) ;) ;) ;) ).
Kilka elementów jest- jeśli dobrze pamiętam- z plastiku.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Są:
BMW + 2x Dedra + Yaris Verso + Berlingo

pääkäyttäjä

Re: Kilka pytań na temat Lancii Phedry,Fiata Ulysse

Post autor: pääkäyttäjä » 07 gru 2016, 21:59

Aluminium, trochę plastiku, trochę blachy. Z plastiku są tylne błotniki, aluminiowy jest np. dach i tylna klapa. Blacha - maska i chyba wszystkie drzwi.

Awatar użytkownika
giekso
Moderator
Moderator
Posty: 1461
Rejestracja: 13 lis 2009, 11:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Dębica

Re: Kilka pytań na temat Lancii Phedry,Fiata Ulysse

Post autor: giekso » 07 gru 2016, 22:16

No właśnie, przewija się kilka informacji w internetach, że nadwozie zrobione jest z "kompozytów" ale teraz przynajmniej wiadono z czego dokładnie.
Ogólnie bardzo mało jest informacji o tych samochodach.
Najbardziej chciałbym dopaść info o dostępnych odmianach i wyposażeniu.
wojtek24nysa pisze:a jak z silnikiem 2.016v? będzie współpracował z lpg?
Gdzieś, ktoś tu na forum już pisał, że z gazem nie powinno być problemu, na którymś z portali ogłoszeniowych jest phedra z gazem. Tylko w takim przypadku butla idzie w koło zapasowe, które "wisi" pod tyłkiem (mówię o takim rozwiązaniu w przypadku wersji 6-cio, 7-mio osobowej jaka mnie interesuje) a wtedy zasięg na jednym baku robi się denerwująco skromny...
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.

>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<

Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina

pääkäyttäjä

Re: Kilka pytań na temat Lancii Phedry,Fiata Ulysse

Post autor: pääkäyttäjä » 07 gru 2016, 23:33

Alan ma zagazowane 2.0, śmiga aż miło. Co do butli - do mojej wchodzi ~38 litrów. Przy V6 robię na tym od 250 do 330 km.
Mój lokalny gazownik rzucił tekstem, że można wsadzić tam trochę większą butlę ale szału nie będzie - można sprobować urwać 10 litrów więcej.

Kompozyty... jak firma wyśle mnie do Ropczyc/Sędziszowa Małpolskiego po nowym roku a i Fiata będę miał, mogę dać Ci pomacać : gafa : Ugly.

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5750
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Kilka pytań na temat Lancii Phedry,Fiata Ulysse

Post autor: vanisch » 08 gru 2016, 9:03

wojtek24nysa pisze:a jak z silnikiem 2.016v? będzie współpracował z lpg?
Na forum Citroena czy Peugeota czytałem, że przy LPG są jakieś problemy z zaworami. Ale to było z 2 lata temu, może coś pomyliłem (choć wątpię).
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Są:
BMW + 2x Dedra + Yaris Verso + Berlingo

Awatar użytkownika
wojtek24nysa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 248
Rejestracja: 25 lip 2013, 15:15
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Nysa

Re: Kilka pytań na temat Lancii Phedry,Fiata Ulysse

Post autor: wojtek24nysa » 08 gru 2016, 9:16

No pamiętam o Alanie ale nie mogę znaleźć tematu o jego Ulysse to bym trochę po czytał, mi bardziej pasował by 2.0 w benzynie Z lpg,
Lancia Lybra 2.0 20v SW - była

Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD - była

Audi A6 C5 2.4 V6 sedan - byla

Rover 75 2.0 CDTI sedan- był

Renault Laguna 3 2.0 Dci -jest

pääkäyttäjä

Re: Kilka pytań na temat Lancii Phedry,Fiata Ulysse

Post autor: pääkäyttäjä » 08 gru 2016, 16:33

wojtek24nysa pisze:No pamiętam o Alanie ale nie mogę znaleźć tematu o jego Ulysse to bym trochę po czytał, mi bardziej pasował by 2.0 w benzynie Z lpg,
2.0 nie jedzie a jak jedziesz załadowany, to przy wzniesieniach tym ciężkim autem, machasz wajchą biegów jak w starym Ikarusie ;)

Wątek Alana o Ulysse zaczyna się mniej więcej gdzieś tutaj.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zeta/Phedra”