Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Moderator: stabraf

esokiraly
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 486
Rejestracja: 23 mar 2011, 11:31
Imię: dominik
Lokalizacja: warszawa

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: esokiraly » 07 mar 2016, 19:11

z rzeczy zabawnych. Kumplowi właśnie zdechł drugi rozrząd w 2.2 diesel i to jest koniec drugiego silnika
była lancia lybra sw 1.9jtd :-(

elbarto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 452
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: elbarto » 15 mar 2016, 10:12

ja jestem na tym samym etapie co Dauidek.
tzn szukam czegoś większego niż lybra. i jak mam kupić mondeo kombi :) to skłaniamy sie ku phedrze [chociaż rodzina twierdzi że jest okropna z wygladu] :) i calej dalszej ekipie: ulyse itp.
problem jaki widzę to że tych aut nie ma wiele. skoro nie ma wiele ciężko przebierać a jak bym kupował to raczej coś dobrze wyposażone.

chrysler voyager mnie kusił [kto wie czy bym nie kupił od duch-dziadka gdyby nie to że mnie choroby jakieś zimowe nękają] ale to jednak większe auto, a aż takiego nie potrzebuję. ale biorę to pod uwagę i kto wie.

w kwestii silników:
też mam dylemat. chętnie bym wybrał benzynę, ale nie stać mnie na lanie PB, więc musi być z gazem. pomijając już wszystko: co ile trzeba tankować, itp - problemem jest jak widzę znalezienie 3.0...

co do diesli: kolega pracujący w ASO renault i dość sensowny gość [mimo że pracuje w ASO! :)] twierdzi że 2.2 to najgorszy silnik jaki on miał i zna. nie wiem czy tyczy się to rocznika, czy jakiejś konkretnej wersji, ale nie polecał. znowu 2.0 jakoś mi się słaby strasznie wydaje w takim aucie.

tak jak bym w lybrze chętnie widział 3.0 v6, tak w phedrze/ulyse chętnie widział bym np 2.4 jtd. :)

jeśli możecie coś podpowiedzieć: na co zwracać jescze uwagę przy oglądaniu, jakie elementy wyposażenia warto postawić jako istotne [chodzi mi o dodatki]], czy były jakieś niuanse co do zabudowy środka, foteli, itp...
będę bardzo zobowiązany.
w końcu: gdybyście wiedzieli, że ktoś gdzieś ma do sprzedania coś sensownego, albo np. sprowadza takie auta i można mu zaufać, to bardzo proszę dajcie znać:)
pozdrawiam, bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.2
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa

pääkäyttäjä

Post autor: pääkäyttäjä » 15 mar 2016, 11:02

Niuansow nie ma, bus jest 6-7-8 miejscowy. Z tylu miejsce jest klaustrofobiczne ;-) Czasem sprzedawcy kombinuja z kanapami ;-) Reszta na PW bo mnie ręka boli od pisania na telefonie ;-)

Wysłane z Xperia Z3

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10346
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: FXX » 15 mar 2016, 17:20

elbarto pisze:co do diesli: kolega pracujący w ASO renault i dość sensowny gość [mimo że pracuje w ASO! :)] twierdzi że 2.2 to najgorszy silnik jaki on miał i zna. nie wiem czy tyczy się to rocznika, czy jakiejś konkretnej wersji, ale nie polecał. znowu 2.0 jakoś mi się słaby strasznie wydaje w takim aucie.
Pytanie za 100 punktów - na pewno mówił o silniku 2.2HDi z koncernu PSA, czy o 2.2dCi z Renault, bo wspominasz, że pracuje w ASO Renault, a to dwie różne konstrukcje z tego co mi wiadomo.
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek

elbarto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 452
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: elbarto » 15 mar 2016, 21:42

nie wiem. pewności nie mam. rozmawialiśmy o silniku psa, ale czy sie zrozumieliśmy dobrze pewności brak. nie ciągnąłem tematu, bo jak wiecie powszechna opinia o Lancii pare lat temu też była taka że to nie auto, tym sie jezdzic nie da a w ogole co to jest lancia. ale zapytam go bo będziemy sie widzieć o czym mówił. czy o renaultowskim czy psa. a co do konstrukcji to nie wiem, nie śledzę francuskich rozwiązań więc też tutaj zdania nie mogę wyrazić.
pozdrawiam, bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.2
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 11183
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontakt:

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: topcio » 15 mar 2016, 22:01

Bez względu o którym silniku kolega mówił 2.2 w Phedrze to najgorszy wybór.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Obrazek

dauidek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 02 mar 2016, 1:17
Imię: Dawid

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: dauidek » 01 maja 2016, 23:18

Hurraaa! Po blisko roku obserwacji w dniu wczorajszym pojawiła się oferta na autko, jakie sobie... wymyśliłem (tp chyba odpowiednie słowo, bo nie wiedziałem, czy takowe istnieje). Prezentuję aukcję:
http://otomoto.pl/oferta/lancia-phedra- ... ymil7.html
Kolor pasi, wyposażenie porównywalne do tego, co mam teraz (choć czujnik deszczu u mnie nie działa i nie mam nawigacji bo stary ze mnie cowboy), stoi niedaleko. Nic tylko brać. Ale trochę się zacząłem bać. Zawsze marzyłem o lancii, ale nigdy w ręku żadnej nie miałem.
Weźcie mnie umocnijcie jakąś zachętą do tej lancii.
Może ktoś z Was mieszka w Kutnie?
Saab 9-5 SportKombi Vector 3.0 TiD
Ford Escort MkVII kombi 1.9 TD - był

pääkäyttäjä

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: pääkäyttäjä » 02 maja 2016, 6:15

dauidek pisze: Weźcie mnie umocnijcie jakąś zachętą do tej lancii.
Może ktoś z Was mieszka w Kutnie?
Ta Lancia to wyrób francuski. Auto jak każde inne.

dauidek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 02 mar 2016, 1:17
Imię: Dawid

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: dauidek » 02 maja 2016, 11:01

Dwuznacznie zabrzmiały moje watpliwości. Nie zastanawiam się czy kupić Phedrę 3.0. Moje objawy to raczej zwykłe drżenie ręki przed wydaniem pieniędzy. Nie znam się na autach i boję się, że kupię niefartowny egzemplarz.
Saab 9-5 SportKombi Vector 3.0 TiD
Ford Escort MkVII kombi 1.9 TD - był

pääkäyttäjä

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: pääkäyttäjä » 02 maja 2016, 13:17

dauidek pisze:Dwuznacznie zabrzmiały moje watpliwości. Nie zastanawiam się czy kupić Phedrę 3.0. Moje objawy to raczej zwykłe drżenie ręki przed wydaniem pieniędzy. Nie znam się na autach i boję się, że kupię niefartowny egzemplarz.
- skrzynia na chodzić płynnie i bez dziwnych odgłosów
- sprawdzić sobie działanie automatu (program drive jak i tiptronic, przetestować program zimowy - ten służy też to jeżdzenia np. w górach z prędkością poniżej 50 km/h)
- terkotanie silnika: tego ma nie być (jak uda Ci się obejrzeć auto, to poproś właściciela aby zostawił ci zimny silnik); wariator do wymiany a wymienia się oba i wymianę robi się z rozrządem - koszt jednego koła zmiennych faz rozrządu to jakieś 800-1000 Zł za sztukę; no i koszt rozrządu...
- osłony silnika nie ma (bo nie pasuje i fabrycznie nie było; jak chcesz osłonę, to trzeba rzeźbić)
- jak już przy osłonach jesteśmy: sprawdź sobie czy nie brakuje deflektora z przodu auta od spodu, nie brakuje małej osłony z prawej strony, chroniącej przed zachlapaniem koło pasowe i sprężarkę klimy
- 3.0 V6 to trwała, niewysilona jednostka; pod warunkiem, że nikt jej nie zamęczył
- unikać zmęczonych aut (środek i z zewnątrz), czy nic nie jest pourywane, czy ogrzewane fotele działają (jak są - wymiana maty grzewczej = wymiana siedziska), czy nic nie hałasuje podczas pracy klimatyzacji
- auto jest ciężkie i warto naprawdę porzadnie obejrzeć zawieszenie z przodu (wahacze, łączniki stabilizatora, końcówki); jak nie widać, co stuka, to może to być przekładnia (ale mało prawdopodobne)
- zajrzeć do skrzynki z bezpiecznikami pod maską od strony pasażera: ma być czysto, żadnych nalotów ani osadów (syf na bezpiecznikach i złączach oznacza później błędy elektroniki, świruje np. ESP, spryskiwacze ksenonów jak są, etc.); przyjrzeć się bezpiecznikom obok aku, pod nogami pasażera
- auto jest z aluminium, korozji w zasadzie brak (podwozie fabrycznie powinno być w kolorze auta)
- szyberdach: ten z czasem przecieka, naprawa tego jest mocno upierdliwa
- szyberdach: padają krańcówki i zamykanie szyberdachu odbywa się na raty (albo co gorsza - zabawa w ciuciubabkę); można krańcówki "zaprogramować"
- elektronika: czy auto nie sygnalizuje nic dziwnego (nie wiem, jak ze zwykłym wyświetlaczem ale wersja Connect+ zapisuje błędy w logu pokładowym i są tam trzymane do wyłączenia silnika)
- przyjrzeć się linkom ręcznego: są w trzech częściach i zuzyte "skręcają" się, itp.

A tak poza tym, usterki jak w kazdym innym aucie.

dauidek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 02 mar 2016, 1:17
Imię: Dawid

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: dauidek » 02 maja 2016, 13:39

To więcej niż zachęta :)
Mam pytanko. Jakie były wersje wyposażenia Phedry. Ma ktoś może skan jakiegoś folderu?
Saab 9-5 SportKombi Vector 3.0 TiD
Ford Escort MkVII kombi 1.9 TD - był

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: Nat » 02 maja 2016, 20:42

Jak to Lancie - była wersja platino, oro i cośtam jeszcze. Plus pełno różnych limited editions. Ilość miejsca z tyłu (przy układzie foteli 2/2/2) bynajmniej nie jest klaustrofobiczna, wręcz miejsca jest wystarczająco dla dorosłego człowieka. Ale fakt, ze przy trzech rzędach siedzeń (odsuniętych max do tyłu)bagażnik jest śmieszny - mała powierzchnia, a duża kubatura, więc trzeba budować wieże z bagaży. Coś za coś.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 11183
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontakt:

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: topcio » 02 maja 2016, 21:01

Wygląda fajnie, gdybym chciał benzynę to ta byłaby wysoko na liście.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Obrazek

dauidek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 02 mar 2016, 1:17
Imię: Dawid

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: dauidek » 02 maja 2016, 21:32

Bardzo dziękuję za głosy wsparcia. Przemogły we mnie strach. Znalazłem wolny termin, żeby tam się znaleźć... 19 maja. Nie za późno? Myślicie, że ktoś się rzuci na podwójne F (Fiat+Francuz) z wielkim benzyniorem bez gazu w ciągu 3 tygodni, np. jakiś el Bartek?
Saab 9-5 SportKombi Vector 3.0 TiD
Ford Escort MkVII kombi 1.9 TD - był

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3991
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Phedra 3.0 V6 - czy warto kupić?

Post autor: Maniak » 02 maja 2016, 21:42

dauidek pisze:Bardzo dziękuję za głosy wsparcia. Przemogły we mnie strach. Znalazłem wolny termin, żeby tam się znaleźć... 19 maja. Nie za późno? Myślicie, że ktoś się rzuci na podwójne F (Fiat+Francuz) z wielkim benzyniorem bez gazu w ciągu 3 tygodni, np. jakiś el Bartek?
Możesz być spokojny : gafa : el Bartka tylko Busso jara : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zeta/Phedra”