Phedra - jaki silnik wybrać

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
inferno_m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 171
Rejestracja: 07 paź 2006, 0:00
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Jelenia Góra/Polska

Phedra - jaki silnik wybrać

Post autor: inferno_m » 05 lis 2011, 14:25

Witam, mam zamiar kupić Phedrę ale mam problem z wyborem silnika.
Zaznaczam, że samochód będzie musiał się dobrze spisywać ponieważ dużo jeżdżę i potrzebuje bezawaryjnej w miarę wersji i ekonomicznej ;) Wiem wiem ;) Przy obecnych cenach paliwa wybór JTD nie wiem czy jest najlepszy, do tego dochodzi FAP czy jak tam zwał. 3.0 awaryjny podobno i paliwożerny a i nie wiem czy LPG na nim pójdzie. Kolejna sprawa, automat czy manual?
Obecnie jeżdżę BMW e39 3.0 d w automacie i pomimo dużego przebiegu dobrze się spisuje, niestety jest to sedan a moje wymagania względem wielkości bagażnika się zwiększyły więc tylko van wchodzi w grę.
Jeśli możecie to pomóżcie :)

I małe pytanko na koniec: jaka wtyczka do kompa :)

Gdzieś znalazłem info iż wersje 2.2 JTD mają Webasto. Czy to prawda :)?

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 11186
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontakt:

Re: Phedra - jaki silnik wybrać

Post autor: topcio » 06 lis 2011, 19:30

Ja bym Brał 3.0 V6 w automacie :) , ponieważ:
-nie lubię kiśli
- robię mało kilometrów
-2.0 jest za słaby i rzadko spotykany
Dlatego zostaje tylko V6
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10346
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Phedra - jaki silnik wybrać

Post autor: FXX » 06 lis 2011, 19:32

topcio1 pisze:Ja bym Brał 3.0 V6 w automacie :) , ponieważ:
-nie lubię kiśli
- robię mało kilometrów
-2.0 jest za słaby i rzadko spotykany
Dlatego zostaje tylko V6
Tylko, że złapać V6 to jak szóstkę w totka ;)
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 11186
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontakt:

Re: Phedra - jaki silnik wybrać

Post autor: topcio » 06 lis 2011, 19:35

Była jedna w Lublinie - jedyny mankament to kolor. Biały :) .

Edit
Jak się znudzi (a to chyba nie prędko :) ) euro-amerykański Ford to Marzena już zapowiedziała poszukiwania Phedry .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Obrazek

Rafako

Re: Phedra - jaki silnik wybrać

Post autor: Rafako » 06 lis 2011, 19:42

topcio1 pisze: (...) jedyny mankament to kolor. Biały :) .
:hmmm: Czy Ty mnie oby nie obrażasz :?: :!: :?: :-? : zly :

: gafa : ;)
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10346
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Phedra - jaki silnik wybrać

Post autor: FXX » 06 lis 2011, 19:54

topcio1 pisze:Była jedna w Lublinie - jedyny mankament to kolor. Biały :) .

Edit
Jak się znudzi (a to chyba nie prędko :) ) euro-amerykański Ford to Marzena już zapowiedziała poszukiwania Phedry .
Ale raczej nie było jej w sieci wystawionej, ew. wychodziła poza nasz pułap cenowy, bo ojciec regularnie przegląda Allegro i otomoto.
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 11186
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontakt:

Re: Phedra - jaki silnik wybrać

Post autor: topcio » 06 lis 2011, 19:57

Była dość długo na Otomoto, coś około maj-czerwiec 2010.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Obrazek

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10346
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Phedra - jaki silnik wybrać

Post autor: FXX » 06 lis 2011, 20:03

To wszystko wyjaśnia :P Wtedy za zmianę Lybry po ledwie roku użytkowania, mama by mnie z ojcem na wycieraczkę wyrzuciła :D

Co do gł. wątku to 3.0 spokojnie znosi LPG o ile założysz dobrą instalację. Awaryjny specjalnie też raczej nie jest, jedynie koszty obsługi mogą być droższe. Często jakakolwiek robota przy nim kończy się wyciąganiem silnika.
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek

Awatar użytkownika
markiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1553
Rejestracja: 06 paź 2009, 18:57
Imię: Jerzy
Lokalizacja: AYLESBURY U.K

Re: Phedra - jaki silnik wybrać

Post autor: markiz » 06 lis 2011, 20:40

Może coś wybierzesz ;) :link: :link: :link:
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10346
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia

Re: Phedra - jaki silnik wybrać

Post autor: FXX » 06 lis 2011, 21:02

Uuu o tych nie wiedziałem, nie pokazały się na allegro czy otomoto :)

Muszę podrzucić ojcu te linki, chociaż nie spełniają jednego założenia - za mała ilość foteli.
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek

Awatar użytkownika
inferno_m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 171
Rejestracja: 07 paź 2006, 0:00
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Jelenia Góra/Polska

Re: Phedra - jaki silnik wybrać

Post autor: inferno_m » 06 lis 2011, 22:00

Dzięki za podpowiedzi :) Więc polecacie wersję 3.0, jak to wygląda ze spalaniem ? I jaką instalacje polecacie? Jaki koszt ;)?

Awatar użytkownika
aquarius01
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 143
Rejestracja: 26 sty 2010, 16:19
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Phedra - jaki silnik wybrać

Post autor: aquarius01 » 07 lis 2011, 12:51

Dodam swoje trzy grosze...

1. 3.0 V6 fajny ale znalezienie dobrego egzemplarza to loteria z prawdopodobieństwem trafienia mniejszym niż w Lotto. Szkoda czasu.

2. Wszystkie automaty w EV2 to okropna porażka - jeżeli jeździłeś automatem w e39 to będziesz wiedział o czym mówię. Jeżeli już to tylko w 3.0 v6 ale tutaj patrz punkt 1.

3. Silniki 2.0 JTD - a raczej 2.0 HDI bo z prawdziwym JTD nie ma on nic wspólnego - to dziwny komplromi pomiędzy pojemnością mieszczącą się w widełkach podatkowych a mocą. Auto waży ponad 1800 kg i ten motorek bardzo słabo sobie z nim radzi. Automat w tym przypadku mocno potęguje tą niemoc.

4. Silnik benzynowy 2.0 T to podobna ciekawostka jak V6 w dobrym stanie. Takowi trafił mi się w Krakowie już z założoną instalacją gazową. Dobrze utrzymane ale zdyskwalifikowała tę ofertę automatyczna skrzynia. Mimo niezłej mocy - chyba około 150 koni - samochód się męczył. Mimo używania półautomatu przyjemność z jazdy żadna. Możliwe, że lepiej będzie w trasie. Mnie ogólnie każdy automat skutecznie odstraszał. W porównaniu do TipTrpnica w Mercedesie z podobnego rocznika, to co siedzi w EV2 to straszna porażka.

5. Jedyny rozsądny wybór to 2.2 JTD - a raczej 2.2 HDI z manualem pięcio lub sześciobiegowym - szóstka od roku 2004. FAP nie jest taki straszny jak się go maluje i da się z nim żyć. Jak kupuje się samochód za 30 000 to można co 100 000 km zapłacić te cztery stówy za EOLYS i wyzerowanie komputera - to nie majątek. Stan FAP można sprawdzić przy pomocy narzędzi diagnostycznych np. Lexia 3 i Peugeot Planet. Złącze w Phedrze to OBDII.

Swego czasu - pierwsza połowa roku - objechałem praktycznie wszystko, co pojawiało się w sieci oraz ogłoszeniach lokalnych i dotyczyło PHEDRY - po siedmiu miesiącach znalazłem taką, jaką chciałem - 15 km od odmu. Służy mi wierne i jestem z niej bardzo zadowolony.
Pozdrawiam
Zbyszek
Lancia Phedra, 2.2 JTD, 2003
Alfa Romeo 145, 1.6TS, 1997

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 11186
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontakt:

Re: Phedra - jaki silnik wybrać

Post autor: topcio » 07 lis 2011, 14:31

markiz68 pisze:Może coś wybierzesz ;) :link: :link: :link:
Dwa pierwsze ogłoszenia mają ponad rok :D .

2.0 benzyna z automatem ma kolega Sebol z Polic, jak z nim rozmawiałem rok temu to jeszcze był z niej zadowolony.

Co to jest FAP? Filtr cząstek?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Obrazek

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Phedra - jaki silnik wybrać

Post autor: jakubg » 07 lis 2011, 14:54

Tak.

Jak bym miał brać Phedrę to właśnie 2.0 benzyna (dość ciężko dostać)
3.0v6 jest droga w eksploatacji hamulce brembo itd ale spokojnie sobie poradzi z gabarytami.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
inferno_m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 171
Rejestracja: 07 paź 2006, 0:00
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Jelenia Góra/Polska

Re: Phedra - jaki silnik wybrać

Post autor: inferno_m » 07 lis 2011, 19:50

No to teraz mam zabitego ćwieka:) Nie wiem co wybrać a sprawa jest pilna :) aquarius01 mówisz że płyn kosztuje 400zł ? jeśli tak to nie ma się co szczypać. Chyba że sprawa jest dużo bardziej skomplikowana. Za poj. powyżej 2.0 zapłacę sporą akcyzę, już to kilka razy przerabiałem :/

Dzięki wszystkim za dotychczasową pomoc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zeta/Phedra”