Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3240
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: Marcin_D » 19 lip 2022, 13:25

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: No i wszystko się wyjaśniło.

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1107
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: mikee72 » 19 lip 2022, 14:08

Pisałem przecież, że firmowe auta palą więcej od prywatnych :lol:
Albo inaczej: dane auto spali na 100km więcej paliwa kupowanego na firmę, niż spaliłoby paliwa kupowanego prywatnie.

Skoro temat Voyagera został nieco odkurzony..
Przy okazji spalania na ekspresówkach/autostradach - mając już jakąś bazę doświadczeń - mogę napisać jak mniej więcej pali V6 przy stałej prędkości.
Dane są z komputera (należy dodać ok. 20% dla LPG) i według moich obliczeń z grubsza pokrywają się z dystrybutorem:
80kmh..<7l
90kmh..7.5l
100kmh..8l
120kmh..9l
140kmh..10,5l
160kmh..15l
180kmh..>20l

Widać z tego, że najoptymalniej jest jechać poniżej 140kmh - daje to całkiem akceptowalne spalanie oraz satysfakcjonujący czas przejazdu.

Konkrety z życia wzięte. Jazda autostradą w Niemczech - bez szaleństw, z prędkościami dostosowanymi do pozostałych (raczej tych nieco szybszych, niż nieco wolniejszych) z prędkościami około 130-140kmh + żeby nie było nudno, od czasu do czasu wykorzystywanie braku ograniczeń i pustego lewego pasa 160-200kmh. Po dłuższym okresie takiej jazdy komputer pokazywał około 11l benzyny, co przekładało się na spalanie LPG (po poprawce 20%) około 13l. Każde gwałtowne przyspieszanie, a zwłaszcza wytracanie prędkości przez hamowanie - mają wyraźny wpływ na wzrost spalania. Najniższe wyniki uzyskiwałem umiejętnie przewidując ruch na drodze.
Jeżdżąc bardzo oszczędnie po Danii (tam jest mega spokojna jazda: 120kmh na autostradach i 80kmh na krajówkach) i wiedząc że nie zatankuję tam gazu - zrobiłem ponad 600km do tankowania w Niemczech, kiedy weszło 63l LPG.
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3240
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: Marcin_D » 20 lip 2022, 16:51

To jak w każdym aucie - jazda do 120/130 na autostradzie daje realne oszczędności, a każda 10km/h szybciej to już duże różnice.
Ja swoim 300C 5,7Hemi jadąc 130km/h na autostradzie mam spalanie 14-14,4l/100 (z dystrybutora licząc), ale jadąc już z prędkością 160km/h (wiem że niezgodnie z przepisami) wychodzi 17-18l/100.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11973
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Czy istnieje życie po Phedrze? Voyager

Post autor: topcio » 20 lip 2022, 20:57

Tak , to opór powietrza jest największym wrogiem spalania. Ostatnio byliśmy ze znajomymi w Chorwacji. Jako że mieli trumnę na dachu i byli spanikowani w tamtą stronę pojechaliśmy max 115. Mój sedes spalił poniżej 5 / 100. 5 osób na pokładzie z czego trzy nastolatki więc bagażnik po dach :) . Plus był taki że zatankowałem do pełna przed Polską granicą na a1 a w Splicie miałem 1/3 zbiornika.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zeta/Phedra”