Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
proxima86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3036
Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
Imię: Kamil
Lokalizacja: Annopol

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

Post autor: proxima86 » 02 sie 2019, 15:10

Thesis Faziego miał ok 790tys.km z tego co pamiętam i chodził bardzo dobrze.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka


Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

Post autor: kond243 » 02 sie 2019, 15:49

Te silniki są debilo odporne. Proste jak budowa cepa.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
klr
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:17
Imię: Radosław
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

Post autor: klr » 02 sie 2019, 18:58

Ja rozumiem, w takim razie kolega forumowy co ma niesamowitego ma pecha.. kupił 100-latkę w czerwieni, środek piękny wyglądał na nówkę, samochód cały też nie najgorszy... a silnik panewkami wyrzygał.. i w sumie widziałem 3 takie Thesisy.. Co jak co kond243 ma rację niezależnie od wersji JTD fiatowskie jest debilo odporne, ale VIS wcale nie jest gorszy...
WE DO NOT FORGIVE,
WE DO NOT FORGET...
U NEVER KNOW WHEN !

MrLJ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 145
Rejestracja: 06 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

Post autor: MrLJ » 02 sie 2019, 19:07

klr wysłałem Ci PW. :)

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

Post autor: pietrek125 » 02 sie 2019, 19:07

klr pisze: 02 sie 2019, 11:46 ot .. konsensus jest taki..
lepsza Thesis z 2.4 VIS lub 2.0T z 200k na szafie niż 1.9/2.4 z 600k...
nie tylko osprzęt, ale też zawias, belki i cała reszta, a i niestety w 2.4 jtd czasami lubią się obrócić panewki...
Obrócić się lubią powiadasz... jeszcze nie obiło mi się o uszy o takim przypadku w JTD, czego nie można powiedzieć o
2.0VIS, 2.0TB, 2.4VIS tam to jest zdecydowanie częstsze, nawet w motorach szanowanych o przebiegu nie przekraczającym 100tyś... włącznie z wyjściem korby przez kadłub...
Co do JTD to moja "była" 1.9JTD przez kolejnego właściciela była eksploatowana bez oleju (jeździł z zapaloną konewką, bo mu wysrało uszczelniacz na wale) i co :?: i nic... jeździ do dziś, panewki, pierścienie ori, nie bierze oliwy, nic stuka... czary Panie...
Znam też 2.4JTD10v w Thesis-ie która wydaje dziwne dźwięki z dolotu (prawdopodobnie podparty zawór ssący), do tego turbina nie ma nakrętki na ośce, łopatki pokrzywione , a chodzi jak wściekła... obawiam się że moja V6 mogłaby mieć kłopoty z utrzymaniem jej kroku... także niech se mówią co chcą, ale Włosi zawsze mieli dryg do silników, a JTD wyszedł im nadzwyczaj dobrze...
Ostatnio zmieniony 02 sie 2019, 19:42 przez pietrek125, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

Post autor: kond243 » 02 sie 2019, 19:26

To jest prawda. Choć mam 20vt w Kappie ma już 398tyś nalotu i panewki zmieniłem profilaktycznie jak rozwaliłem miskę. Panewki były Ori i były w stanie bdb. Silnik nadal trzyma ciśnienie oleju jak zły i działa jak trzeba. JTD akurat jest bardzo ciężko roz...ebywalny. Benzyny już są bardziej delikatne i działają pod większym obciążeniem. Choćby 2.4 vis skok tłoka jak w JTD ale obroty nie 5tyś tylko 7tyś. Samo obciążenie korbowodu przy takich obrotach jest większe. Do tego JTD ma korby pancerne. Sam sworzeń jak pamiętam 26mm średnicy kontra 2.4 i 19mm średnicy. Benzyniaki są czułe na olej i 20tyś km na selenii im nie służy. A JTD nie znaczenia i tak pojedzie. I będzie trwałe. JTD Włochom wyszły bardzo dobrze ,do tego podatność na modyfikację tych silników też jest super. Szkoda że nie robią już R5 czy to pb czy diesel. R5 JTD też bardzo przyjemnie brzmi. A teraz tylko 1.0 3p i Quatro turbo. Do kąd ten świat zmierza
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

Post autor: pietrek125 » 02 sie 2019, 19:51

Takie małe porównanie... z lewej tłok VAG R5 2005r vs z prawej FIAT DOHC 1970r
Nie wiadomo dokąd zmierza... ale z ciekawostek najnowsze 2.0TB w AR Gulii ma identyczne wymiary skoku i średnicy jak Fiat-owski DOHC Lampredi-ego z F132 :hmmm:

Obrazek
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

Post autor: kond243 » 02 sie 2019, 20:51

Fiat bierze na warsztat stare jednostki. Jak na przykład 1750tbi. Teraz 2.0 lamprediego. Legendy wracają w nowszej odsłonie. Oby kiedyś trifluxs wzięli ponownie na warsztat. Biorą sprawdzone konstrukcje , modyfikują je , wzmacniają , dokładają nowy osprzęt. A przecież wiemy że lampredi też dawał radę i był twardym silnikiem. Wygrywając wiele rajdów i wyścigów. Widać gołym okiem pancerność amprediego.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
klr
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:17
Imię: Radosław
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

Post autor: klr » 02 sie 2019, 21:04

pietrek125..
zastanawia mnie tylko jedna rzecz..
AR i nowy 2.0 vs DOHC Lampredi-ego nie z FIATA, a z Lancii Beta/Trevi czy Delty HF Integrale/Evo ... - tu masz elektroniczny wtrysk magneto marelli, ale z niego można było wyciągnąć ... twardy jak cholera, po modyfikacjach niezaj....lny a do tego służył Fiatowi/Lancii bodajże od 1972 do 2002..

a ile przeżyje ten w AR ... i jak trwały będzie...
WE DO NOT FORGIVE,
WE DO NOT FORGET...
U NEVER KNOW WHEN !

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

Post autor: kond243 » 02 sie 2019, 21:11

Czas pokaże. A czy 1750tbi to nie jest silnik z Delty S4 /037? Nie porównywałem danych typu skok x średnica tłoka. A ten silnik akurat jest udany i podatny na mody. W trifluxsie miał od 600 do 800 koni. W seryjnej S4 tylko 250KM. Jakoś tak. Wiem rajdy grupa B itp
Ale chodzi o silnik z seryjnej delty S4. On miał 1759ccm pojemności
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

Post autor: pietrek125 » 02 sie 2019, 21:14

Nie sądzę, aby najnowsze "1995" z Gulii miało jakąkolwiek wspólną część z tym 1995 Lamprediego, tylko dlaczego akurat wybrali te wymiary :?: tym bardziej, że 1995 Lampredi był najmniej udaną odmianą DOHC... był (jest) to silnik długoskokowy, więc cierpiał na przypadłości, takie jak w R5 czyli panewki... w mniejszych odmianach , które były "kwadratowe" lub krótkoskokowe, panewki były mniej obciążone... choć i tak cała seria DOHC-ów nie była pozbawiona wad... ale trzeba przyznać, że jak na 1966r kiedy wyszedł pierwszy DOHC z pod ręki Lampredi-ego, to był to silnik rewolucyjny... który odszedł na zasłużoną emeryturę dopiero w połowie lat 90-tych...
klr pisze: 02 sie 2019, 21:04 pietrek125..
zastanawia mnie tylko jedna rzecz..
AR i nowy 2.0 vs DOHC Lampredi-ego nie z FIATA, a z Lancii Beta/Trevi czy Delty HF Integrale/Evo ... - tu masz elektroniczny wtrysk magneto marelli, ale z niego można było wyciągnąć ... twardy jak cholera, po modyfikacjach niezaj....lny a do tego służył Fiatowi/Lancii bodajże od 1972 do 2002..

a ile przeżyje ten w AR ... i jak trwały będzie...
Lancia należy do Fiat-a od 1968 czy tam od 69r, od 1972r kiedy wyszła Beta, nie ma już silników Lancii, bo w Becie są silniki Fiat DOHC Lamprediego...
kond243 pisze: 02 sie 2019, 21:11 Czas pokaże. A czy 1750tbi to nie jest silnik z Delty S4 /037? Nie porównywałem danych typu skok x średnica tłoka. A ten silnik akurat jest udany i podatny na mody. W trifluxsie miał od 600 do 800 koni. W seryjnej S4 tylko 250KM. Jakoś tak. Wiem rajdy grupa B itp
Ale chodzi o silnik z seryjnej delty S4. On miał 1759ccm pojemności
W 037 był seryjny 1995 Lampredi-ego modyfikowany przez Abarth-a, 1,8 w S4 był stworzony od podstaw dla potrzeb tego modelu...
Ostatnio zmieniony 02 sie 2019, 21:36 przez pietrek125, łącznie zmieniany 3 razy.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

Post autor: kond243 » 02 sie 2019, 21:18

Chodziło o konstrukcje dane techniczne i wymiary. Części na bank wspólnej nie ma z tym z 1995 dochc z tamtych lat.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

Post autor: FXX » 02 sie 2019, 23:19

2.0TB z Giulii ma ciekawą przypadłość... Filtr modułu MultiAir umieszczony pomiędzy blokiem, a głowicą...

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

Post autor: kond243 » 02 sie 2019, 23:27

W 0.37 był na początku 2.0 ,później już 2144ccm. Fakt racja do S4 powstał 1.8 t+k i później trifluxs.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2019, 23:37 przez kond243, łącznie zmieniany 1 raz.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Nie znam się. Nie potrzebuję samochodu... więc kupię Thesis?

Post autor: kond243 » 02 sie 2019, 23:29

Czyli wymiana filtra równa się ze zdjęciem czapki. No genialny pomysł. Przez przypadek post pod postem a nie mogę usunąć i edytować. Może któryś z adminów poprawić?
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Thesis”