Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji

Post autor: grzole » 04 cze 2009, 1:18

Michael G pisze: A niemcy,włosi, holendrzy, francuzi i belgowie juz dawno wiedzą że polak - nie hanldlarz tylko bezwypadkowe chce. To i są... Sam taką "bezwypadkową" Themę Turbo 2.0 przyprowadziłem z Niemiec Niby ze Szwajcarii miała być. A był to składak z 3 różnych Them.
Polaka kupujący auto to oczekuje: przebiegu poniżej 10.000 km / rok u poprzednich właścicieli (koniecznie emerytowanych lekarzy), bezwypadkowości, ceny do zapłaty zbliżonej do kosztów zakupu kompletu opon bieżnikowanych.
Michael G pisze: A był to składak z 3 różnych Them. Jak to do Polski dojechało z wodą w cylindrach za boga nie wiem.Ale fakt pozostaje faktem. Poszła na części.
Opisz swoją historię z tym wozem - zapowiada się ciekawa lektura!
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
Michael G
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 05 maja 2009, 11:57
Lokalizacja: Zgierz

Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji

Post autor: Michael G » 04 cze 2009, 16:52

Nie mogę :lol: Wyszedł bym na niezłego durnia : buja w oblokach : frajera i blondynkę :) A musze dbac o reputację ;)
Pozdrawiam
Michael G
W każdej kobiecie jest Lancii dwie trzecie.Były: Thema 2.0 16V 155 KM,Kappa 2,4 JTD 136 KM, Wiśniowy Thesis 2,4 JTD 150 KM Tereską zwany ;-)

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1404
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji

Post autor: kaeres » 04 cze 2009, 18:30

Sprawa jest mocno podejrzana w przypadku tak często wysiadających samochodów.
ŻADEN producent nie wypuści samochodu, który nie przejdzie jakiś wewnętrznych testów, a Twój egzemplarz jest wyjątkowo widać trefny.
Sprzedać i kupić inną sztukę.
Tereska może być bardziej podatna na usterki typu elektronicznego ale żeby silnik, turbina zawieszenie tak często wysiadało to musi być kwestią egzemplarza.
Mało jest co prawda użytkowników Thesis na forum ale osobiście rozmawiałem z lekarzem / pediatrą mojego dziecka, który ma Lybrę 1,6 oraz Thesis 2,4JTD.
Thesis ma od 2,5 roku i poza serwisowaniem jej z wymianą standardową rzeczy eksploatacyjnych jeszcze w niej nic nie grzebano.
O takim forum to on nawet nie ma pojęcia jak pewnie większość zadowolonych klientów tego samochodu.
No bo po prawdzie powiedzcie ilu ludzi posiadających Thesis ma młodzieńczy wiek i interesuje się na tyle sprawami Lancisti oraz szukaniem pomocy przy ew. usterkach.
Delta HF, Thema, Kappa, Lybra są ogólnie dostępne przez swoją cenę i pozwalają sobie na nie znacznie młodsi ludzie, którzy na dodatek poszukują sposobów na uniknięcie kosztów.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2009, 18:35 przez kaeres, łącznie zmieniany 1 raz.

spiko
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 02 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji

Post autor: spiko » 04 cze 2009, 18:33

kaeres pisze:3. Kupiłeś może złoma i wszystko ma do wymiany (trafiłeś minę) czy tak jest cyklicznie od kilku lat ?
Pierwszy raz słyszę aby Thesis była tak awaryjna.
Stawiam nerkę, że to kwestia egzemplarza.
Witam,

Mnie też to bardzo zastanawia. Jestem użytkownikiem Thesis'a już od sporego czasu i jak pisałem wcześniej oprócz rzeczy eksploatacyjnych wymianie uległ w nim jeden kabelek (przetarł się). Auto ma przejechane obecnie 80 tysięcy kilometrów. Nie miało nigdy wypadku czy stłuczki.

Nie wierzę w psucie się silnika bez przyczyny - np. był przegrzany przez poprzedniego właściciela po mechanicznym uszkodzeniu chłodnicy. Pękające sanki silnika? Bez uderzenia? Te silniki nie są aż tak słabe i potrafią osiągać na prawdę imponujące przebiegi bez naprawy głównej.

Amortyzatory, sprężyny to mi wygląda na powiązanie z przebiegiem auta.

Co do innych problemów jak hamulec elektryczny, silniczki świateł, czujniki od ksenonów - one są praktycznie identyczne w wielu autach i nie psują się lawinowo. Naprawa ECU silnika? Zamki... czyli jak piszesz lawina.

Wydaje mi się, że takie nagromadzenie usterek jest jednak powiązane z egzemplarzem. Prawdą jest natomiast, że ciężko kupić dobry, pewny egzemplarz. Wiem to na przykładzie znajomego, który właśnie szuka auta. Większość tego co ogląda to kombinowane, często po naprawach dziwnych usterek, remontach, stłuczkach auta.
Pozdrawiam
SPIKO - Lancia Thesis z Alfowskim Sercem
Opel Signum

Poprzednio: [AR] 156 2.0 TS, [AR] 147 1.6 TS, [AR] 164 3.0 V6 24V, Fiat Tipo, Fiat Panda, Citroen ZX Volcane
W Rodzinie: Kappa, Bravo TJet, Alfa 164

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji

Post autor: fazi » 04 cze 2009, 19:51

Też byłem zywo zainteresowany Thesisem,ale jak to czytam choc moja kappa przez 2 lata tez potrafiła ze 12 koła połknąc ,to stwierdzam ,ze to shet.Niestety jestem takim zapaleńcem marki,ze pewnie prędzej czy pózniej kupie.Zresztą za jakiś czas bedzie większa dostepnośc części, z kappa było kiedyś podobnie tak naprawde niewielu mogło sobie na nie pozwolić.
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji

Post autor: grzole » 05 cze 2009, 1:37

spiko pisze:
kaeres pisze:3. Kupiłeś może złoma i wszystko ma do wymiany (trafiłeś minę) czy tak jest cyklicznie od kilku lat ?
Pierwszy raz słyszę aby Thesis była tak awaryjna.
Stawiam nerkę, że to kwestia egzemplarza.
Witam,

Mnie też to bardzo zastanawia. Jestem użytkownikiem Thesis'a już od sporego czasu i jak pisałem wcześniej oprócz rzeczy eksploatacyjnych wymianie uległ w nim jeden kabelek (przetarł się). Auto ma przejechane obecnie 80 tysięcy kilometrów. Nie miało nigdy wypadku czy stłuczki.

Nie wierzę w psucie się silnika bez przyczyny - np. był przegrzany przez poprzedniego właściciela po mechanicznym uszkodzeniu chłodnicy. Pękające sanki silnika? Bez uderzenia? Te silniki nie są aż tak słabe i potrafią osiągać na prawdę imponujące przebiegi bez naprawy głównej.

Amortyzatory, sprężyny to mi wygląda na powiązanie z przebiegiem auta.

Co do innych problemów jak hamulec elektryczny, silniczki świateł, czujniki od ksenonów - one są praktycznie identyczne w wielu autach i nie psują się lawinowo. Naprawa ECU silnika? Zamki... czyli jak piszesz lawina.

Wydaje mi się, że takie nagromadzenie usterek jest jednak powiązane z egzemplarzem. Prawdą jest natomiast, że ciężko kupić dobry, pewny egzemplarz. Wiem to na przykładzie znajomego, który właśnie szuka auta. Większość tego co ogląda to kombinowane, często po naprawach dziwnych usterek, remontach, stłuczkach auta.
Sama prawda kolego Spiko. Trudno trafić wartościowy egzemplarz na wtórnym rynku. W mojej k przez ponad 4 lata mojej eksploatacji wydatki miałem następujące: jedno wyjące łożysko w przednim kole, jedna końcówka drążka kierowniczego, termostat, jeden przetarty kabelek z którym uporał się (ustalił co jest przyczyną samoistnych zwarć palących bezpiecznik od obwodu stacyjki) dopiero warsztat pana Stysia we Wrocławiu. Gdyby nie trzej pod rząd fachowcy (jedno nawet ASO) naprawa tego przetartego kabelka by mnie kosztowała grosze a tak to miałem większy koszt i sporo nerwów straconych :-? Cóż, dawna sprawa i dopiero teraz po 3 latach dalszych oceniam iż mam wartościowy egzemplarz. Słowem koszty niewielkie na tle tego co inni musieli robić w swoich wozach. Poza tym jedynie eksploatacyjne sprawy...
Co do elektrycznego hamulca: poczytajcie w necie ile kłopotów sprawia on np. w VW. Taki mocno awaryjny wynalazek, ot co.
Kochani! Zaprawdę powiadam Wam: szukajcie (dobrze) a znajdziecie (dobry egzemplarz).
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
Maryjan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 523
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: REDA -Pomorskie

Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji

Post autor: Maryjan » 05 cze 2009, 6:20

myślę ,że Kmicic jest wyjątkowym kierowcą.Thesis w jego rękach okazał się złomem.Sprzedałem Jemu Kappę turbo 16V i po krótkim czasie auto ktore wszyscy moi koledzy i ja sam uważałem za wyjątkowo udane i bez awaryjne wymagało wielu napraw.Sytuacja podobna do Thesisa.Bardzo sceptycznie podchodzę do jego wypowiedzi i podzielam pogląd moich przedmówców.Thesis jest bardziej skomplikowana niż inne ale nie jest z nią tragicznie.

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji

Post autor: Blash » 05 cze 2009, 9:34

sie wtrącę , zakup tesisa ok 4000 naprawy ok 20000- dziekuje , to kawał złomu , który fajnie wygląda
na tych autach powinno być napisane nie kupuj mnie bo pójdziesz z torbami

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji

Post autor: prezesjm » 05 cze 2009, 9:51

Blash pisze:sie wtrącę , zakup tesisa ok 4000 naprawy ok 20000- dziekuje , to kawał złomu , który fajnie wygląda
na tych autach powinno być napisane nie kupuj mnie bo pójdziesz z torbami
Eee, no to już chyba za bardzo dramatyzujesz.

Awatar użytkownika
Kmicic
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji

Post autor: Kmicic » 05 cze 2009, 9:57

Maryjan pisze:myślę ,że Kmicic jest wyjątkowym kierowcą.Thesis w jego rękach okazał się złomem.Sprzedałem Jemu Kappę turbo 16V i po krótkim czasie auto ktore wszyscy moi koledzy i ja sam uważałem za wyjątkowo udane i bez awaryjne wymagało wielu napraw.Sytuacja podobna do Thesisa.Bardzo sceptycznie podchodzę do jego wypowiedzi i podzielam pogląd moich przedmówców.Thesis jest bardziej skomplikowana niż inne ale nie jest z nią tragicznie.
???
Jestem pedantem, samochód ma nie miec zadnego wycieku oleju, zadnych luzów na turbo, zadnych stuków w zawieszeniu, i idealny lakier oraz niezniszczone wnętrze. Auto, ktore od Ciebie kupiłem, było moją najlepszą lancią, o którą dbałem. Kolejny właściciciel potwierdzi, ze sprawuje mu sie rewelacyjnie. A to że wydałem na nie ponad 3000 zł zeby doprowadzić je do idealu to jakis problem wystarczający, żeby podważać moje zdanie? Naprawa była jedna kompleksowa.
Nie rozumiem skąd tak daleko idące wnioski mnie obrazające? Może pociągniesz temat?

Czyżbym poruszył temat tabu?
Kmicic

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji

Post autor: Blash » 05 cze 2009, 10:05

prezesjm pisze:
Blash pisze:sie wtrącę , zakup tesisa ok 4000 naprawy ok 20000- dziekuje , to kawał złomu , który fajnie wygląda
na tych autach powinno być napisane nie kupuj mnie bo pójdziesz z torbami
Eee, no to już chyba za bardzo dramatyzujesz.
ja tak specjalnie ;)

Awatar użytkownika
Maryjan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 523
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: REDA -Pomorskie

Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji

Post autor: Maryjan » 07 cze 2009, 11:47

Przepraszam ,jeżeli Czujesz się urażony.Niemniej jednak Kappa którą Tobie sprzedałem miała wymienione tuleje w całym zawieszeniu wymieniony rozrząd sprawdzoną sprężarkę (wyjęto intarcooler był całkiem suchy bez grama oleju) sprawdzoną i napełnioną klimatyzację wszystkie płyny ifiltry wymienione wymieniony termostat i czujnik temperatury.A sprzedałem Ją ponieważ miałem nagraną od włocha Kappę JTD.Nie rozumiem podtekstu temat tabu.pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kmicic
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji

Post autor: Kmicic » 07 cze 2009, 12:40

Maryjan pisze:Przepraszam ,jeżeli Czujesz się urażony.Niemniej jednak Kappa którą Tobie sprzedałem miała wymienione tuleje w całym zawieszeniu wymieniony rozrząd sprawdzoną sprężarkę (wyjęto intarcooler był całkiem suchy bez grama oleju) sprawdzoną i napełnioną klimatyzację wszystkie płyny ifiltry wymienione wymieniony termostat i czujnik temperatury.A sprzedałem Ją ponieważ miałem nagraną od włocha Kappę JTD.Nie rozumiem podtekstu temat tabu.pozdrawiam
Przejdzmy na priv bo temat dotyczy zupelnie czegos innego.
Kmicic

Awatar użytkownika
Michael G
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 05 maja 2009, 11:57
Lokalizacja: Zgierz

Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji

Post autor: Michael G » 02 lip 2009, 13:55

Hej no właśnie. Koledzy odbiegli od tematu a ja w międzyczasie Tereskę nabyłem. I muszę się podzielić pewnymi spostrzeżeniami: auto kupiłem na firme więc uznałem że pierwszą naprawę zrobię w Fiacie (ASO). Po dogadaniu się w serwisie częściu kupowałem sam w sklepie LT w Łodzi na Wileńskiej.
Chłopakom należą się brawa 100% potrzebnych części mieli na półce !!!!
Wymieniłem sporo chcąc mieć spokój:
Po kolei:
Amortyzatory
Rozrząd
Pompa wody (wyciek był)
Wszystkie filtry i oleje włacznie ze skrzynią biegów
Tarcze na tyle
Klocki na przodzie
Uszczelniłem wyciek oleju
Dodatkowo padł akumulator (był stary jak węgiel)
Razem części 3600 zł robocizna 2750 zł (brutto) PAMIĘTAJMY że to ASO czyli mozna taniej.
Auto stało 1o dni w serwisie
Od razu piszę na tyle byłem przygotowany. Mechanicy po obejrzeniu Tereski stwierdzili że egzemlarz jest OK i z przyjemnością muszę stwierdzić że moje sugestie podczas napraw uwzględniali.
Z rzeczy ciekawych okazuje się że generowanie komunikatów o awariach przez system Thesisa może mieć jedną z przyczyn w słaby (zużytym) akumulatorze. Otóż w mojej wyświetaliła się po wizycie w serwisie awaria czujnika deszczu i zmierzchu.... chłopcy chcieli oczywiście zamówić ale mnie przeczucie kazało dać sobie na wstrzymanie (sama część 350-370 zł). Coś mi nie grało. Potem doszły jeszcze 2 awarie. Myslę....no będzie jazda. Odpalam w niedzielę auto a ono.... beeeeee. Padła bateria. Kupiłem w TESCO najtańsze 70 Ah (było firmowe 100 AH jak do STARA). Wymiana i dostęp bajka. Konstruktorom należy się medal za ten akumulator w bagażniku :-)))).
Auto jak to po wymianie baterii ..."system error". No... myślę, kłania się examiner. Ale tu mnie Tereska zaskoczyła...2 dni komunikatu system error i wyświetlane wcześniej awarie EBD, czujnika deszczu itd zaczęły znikać. Na dziś została z tego ....przepalona żarówka pozycji a ta faktycznie zjarana jest. Innych błędów niet. Nawet komunikat o błędzie systemu się nie wyświetla.
Myślę więc że jak damy jej jeść prądu to może nerwów będzie mniej
Oprócz tego został mi lakier klapy do zrobienia i naprawa 3 palstików.
Zrobiłem nią 1500 km i powiem że zadowolony jestem.
Pozdrawiam
Michael G
W każdej kobiecie jest Lancii dwie trzecie.Były: Thema 2.0 16V 155 KM,Kappa 2,4 JTD 136 KM, Wiśniowy Thesis 2,4 JTD 150 KM Tereską zwany ;-)

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1404
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Odp: Thesis Zakup prośba o uzupełnienie informacji

Post autor: kaeres » 02 lip 2009, 14:05

Wziąłeś tą z opisu w pierwszym poście ?
Przedstaw ją w odpowiednim dziale.


PS. W thesis był silnik 2,4JTD 150KM ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Thesis”