Thesis - jak dobrze kupić

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
Kmicic
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: 3,0 lepsze

Post autor: Kmicic » 08 mar 2008, 19:10

"Orsya" pisze: i tu się zgodzę - w ub. tygodniu w mojej alfie wymieniano rozrząd, pompę wody, świece i pasek klinowy i odbyło się bez wyciągnia silnika
Pięknie. Ja nie mam 3.0 Thesis tylko 2.0 T. Swoją wiedzę na temat 3.0 (Thesis bo o tym ten wątek) czerpie z ust Damiana z LT. Zadzwoń, zapytaj jak to widzą.

Ja w tym czasie idę zadbać o chromy ;-)
Kmicic

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Thesis

Post autor: mirek0p » 29 mar 2008, 11:20

Witam
Od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna Thesis,byłem oglądać 3.0 ,2002 ,170 tkm ale stan auta katastrofa.Przeglądam forum i nie wiem na jaki silnik się zdecydować.Jtd 150 kM jest za słaby,175 kM to chyba ten sam silnik z podniesionym ciśnieniem wtrysku a dół silnika to początkowa konstrukcja 2.4 tds.Czy 3.2 to nowa jednostka czy "ulepszona stara 3.0.Często słyszę o za małych mocach silników Thesis.Bardzo dużo jeżdzę i potrzebuję dynamicznej bryki ,dlatego rozważam 3.2 + ciekły wtrysk gazu będzie to około 250 kM w porównaniu do 200-205 kM po czipowaniu diesla ,może :?: Przy okazji gazu ,pamiętam czasy kiedy się mówiło że 'ropa " do osobówki to profanacja.

Pablo
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1003
Rejestracja: 12 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Thesis

Post autor: Pablo » 29 mar 2008, 11:30

Od kiedy 3.2 ma 250 KM? 230 nominalnie przy 6200 obr/min. No i moment obrotowy max.289 przy 4800 gdy w 2.4 JTD 380 przy 2000 obr/min. Skutecznie wyleczyłem się z benzyny od lipca ubiegłego roku :lol:
Pozdrawiam Pablo

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Thesis

Post autor: mirek0p » 29 mar 2008, 18:31

około 250kM będzie z ciekłym wtryskiem LPG

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Thesis

Post autor: Łukasz » 29 mar 2008, 18:45

Roznice miedzy 3 a 3.2 to tylko inny wał korbowy i elektronika. Tuleje i blok sa takie same. 250km moze byc ale po paru zabiegach ktore doprowadza silnik do parametrow alfy gta. koncern celowo ograniczyl moce w innych modelach jak np AR166 3.2 czy AR GT.
Thesis jest ciezka limuzyna stad jedyne rozsadne rozwiazanie to:
3.0-3.2 lub podkrecony diesel oczywiscie w automacie.
Co do gazu w fazie ciekłej to odradzam ta generacje z racji ciaglych problemow z pompami lpg w zbiorniku. Sekwencyjny wtrysk jest dzisiaj juz na tyle zawansowany, ze spokojnie wystarczy do tego nie nowoczesnego juz silnika
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Thesis

Post autor: mirek0p » 29 mar 2008, 18:58

Kappą dojeżdzam do 400 tkm ,od nowości ciekły wtrysk gazu G 3 ja przejechałem ponad 100 tkm .System G3 jest po prostu świetny a mityczna pompa w zbiorniku prosta jak budowa cepa ,wymaga dolania oleju +- co 50 tkm.Moc silnika podnosi ciekły gaz,a jeśli w alfie jest więcej to jest dodatkowe pole manewru.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Thesis

Post autor: Dudi » 29 mar 2008, 19:16

Owszem w Alfach silnik 3.2 ma moc 260KM, co do konstrukcji to nie wiem czy ja tu czegoś nie czaje, ale 3.0 i 3.2 to dwa kompletnie różne silniki przecież. 3.0 to silnik skonstruowany przez Alfe, a silnik 3.2 ma przede wszystkim bezpośredni wtrysk i został skonstruowany we współpracy z GM.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Thesis

Post autor: mirek0p » 29 mar 2008, 19:23

To 3.2 jest całkowicie nową konstrukcją :?:

Awatar użytkownika
Orsya
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 813
Rejestracja: 23 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Thesis

Post autor: Orsya » 29 mar 2008, 20:25

Panowie,
obaj macie rację i nie macie racji :wink:
Generalnie należy pamiętać, że silnik w 166 3.2 to jest stara konstrukcja alfowa, taka jak w mojej GTA oraz GT i on ma moc 240KM.
Natomiast 3.2 w 159 to jest wersja GM z Holdena czy czegoś tam jeszcze, nie pamiętam dokładnie, i rzeczywiście on ma moc 260KM.
Jednakże charakterystki obu silników są inne, w szczególności momentu obrotwego i jego dostępności. Ten w 159 ciągnie mniej więcej do 5 tys. obr. i potem już nic się z niego nie wyciśnie, ten u mnie i w 166 żyje mocno pow. 4 tys. obr., choć na niskich obrotach też świetnie daje radę :twisted:
była LANCIA MUSA:((
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Thesis

Post autor: Tomzik » 29 mar 2008, 21:59

A rozważał kolega opcję 2,0 Turbo 185KM i chipa, który podnosi moc chocby do poziomu tego samego silnika w Kappie (220KM)? Moment obrotowy pozostał taki sam jak w K, czyli 309Nm a to więcej i pewnie "niżej" niźli w 3,0/3,2.. Poza tym pewnie jest możliwość wyciagnięcia jeszcze więcej, wszak silniki turbo są bardzo podatne na chip tuning.. Oczywiście przeholować też nie ma co, ale zakładam, że jeśli stać Cię na Thesisa to i na profesjonalny zakład tuningowy, który wie co robi..
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Kmicic
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thesis

Post autor: Kmicic » 29 mar 2008, 22:51

Zalecam lekturę danych katalogowych. Thesis 2.0 Turbo ma najlepsze osiągi. Z racji manualnej skrzyni rownież.
Kmicic

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Thesis

Post autor: Łukasz » 30 mar 2008, 11:13

spoko trafne uwagi ale:
2.0T nie bylo w automacie
Kolega chce zagazowac auto a gaz+czips=nie najlepsze polaczenie
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Thesis

Post autor: mirek0p » 30 mar 2008, 11:56

No i znowu dylemat.Przed zakupem kappy często przeglądałem forum i kupiłem drugie oglądane auto ,strzał w dziesiątkę .Teraz wybiorę na podstawie stanu technicznego a silnik trudno jaki trafię to będzie oprócz JTD 150kM.

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Thesis

Post autor: mirek0p » 30 mar 2008, 12:08

Co do gazu Panowie V generacja np.Vialle G3 nie ma co porównywać nawet z najlepszymi sekwencjami to całkiem inna bajka ,najprościej -zasada działania jest podobna jak w benzynie lub dieslu.Pod kontem benzynowej Thesis przyglądam się włoskiej instalacji JTG firmy ICOM ale przeraża mnie zamontowanie wtryskiwaczy tzn.nierównomierne umieszczenie w kolektorach dolotowych.

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Thesis

Post autor: mirek0p » 30 mar 2008, 12:18

Przy okazji pytanie do kolegów mających Thesis gdzie można zdobyć jakąś instrukcję po polsku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Thesis”