Kappa - jaki wybrać silnik ?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
ARman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 18 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Litwa, Wilno
Kontakt:

2.0 B+G czy 2.4 TDS ???

Post autor: ARman » 14 lip 2007, 10:17

Moge powiedziec jedno ze kupujac tds trzeba szukac w dobrym technicznym stanie. Ale gdy sie taki znajdzie to klopotow mysle duzo nie bedzie. Ja myslalem ze kupilem w zlym stanie, juz chcialem mierzyc kompresje, regenerowac turbine, ale na dniach zauwazylem rure oslabiona od turbiny, i co turbo znow dziala. I auto jak sie okazalo ma prawdziwy przebieg 190tys, bo jedzie bardzo pieknie. Teraz zostalo kilka drobiazgow naprawic i bedzie lux. Co do spalania u mne gdzie 8l/ 100km, jezdze w trybie mieszanym, czesc w korkach, czesc na trasie. Tylko mysle jak turbina teraz zadzialala to i zuzycie chyba wzrosnie, oczywiscie jesli jezdzic tak jak raniej (czyli nie szybko) to zuzycie moze sie nawet zmniejszy, bo teraz nie trzeba silniku mocno rozkrecac.
Teraz: Lancia Delta 1.9 TwinTurbo
Wczesniej: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 06 / Lancia Thesis 2.4 JTD 03 / Alfa Romeo 166 2.4 JTD 02 / Lancia Thema 2.5 Turbo DS LS 94 /Fiat Brava 1.8 16V ELX / Lancia Lybra SW 2.4jtd 01 / Lancia Dedra SW 1.9tds LS 98 / Lancia Kappa 2.4tds 96 / Lancia Dedra 1.9tds 96 / Alfa Romeo 75 2.0TS 90

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

2.0 B+G czy 2.4 TDS ???

Post autor: geowik » 14 lip 2007, 13:45

Ja posiadam benzynkę 2.4 plus sekwencja i poza regulacjami gazu w pierwszym miesiacu po założeniu, żadnych problemów. Od momentu założenia minął rok i ponad 40 tys. km na gazie (auto w tej chwili ma 190 tys. przebiegu). W tym czasie dwa razy wymienilem filterki od gazu (koszt 2x50 zł) i raz wykonalem badanie techniczne droższe o kilkadziesiąt złotych niż samochodu bez instalacji. Przy rocznym przebiegu ponad 40 tys. km oszczędności na gazie sięgają w moim przypadkui około 9 tys. zł. Ze swego punktu widzenia jak najbardziej polecam benzynkę w gazie sekwencyjnym (wymóg - bardzo dobry i znajacy się na rzeczy gazownik). Zalety takiego rozwiązania: oszczędność, osiagi jak na benzynie. Wad: jakoś nie zauważyłem. Parametry: auto pali DO 15 l gazu/100 km - ciężka noga i cały czas włączona klima.

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

2.0 B+G czy 2.4 TDS ???

Post autor: OKOwiec » 16 lip 2007, 21:41

No wreszcie coś ciekawego!
Dzień w dzień siedzę w internecie szukając ciekawej dla mojej osoby oferty (chodzi o silnik 2.0 Z gazem sekwencyjnym bo przeczytałem nie jedną już opinię ze na "zwykłym" gazie zaczynają sie odrazu problemy z falowaniem obrotów gaśnięciem silnika itd)i to co jest to jest dosłownie parę aukcji ale poza moim budżetem :cry: ,więc najprawdopodobniej będzie to dieselek a co do klekotu to mi to akurat nie przeszkadza a zapach ropki to nie taka zła rzecz jak się może wydawać.... :wink:

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

2.0 B+G czy 2.4 TDS ???

Post autor: Taz » 19 lip 2007, 13:27

no proszę.. Tbg sie pojawił.. a ja dopiero teraz zauważyłem 8)

ale do rzeczy - jak napisali wyżej: jeśli benzyna to tylko gaz-sekwencja i tylko dobry gazownik.. i autko odwdzięczy się z nawiązką :)

ps. masz plusa za Fallouta : ok2 :
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Gladki_rlr

2,4 20v benzyna

Post autor: Gladki_rlr » 21 lis 2007, 20:09

Witam serdecznie wszystkich : witaj :
Jestem fanem tuningu no i nadszedł czas aby zając sie mocą. Chce do swojego Fiata Marea zapodać silniczek 2.4 20V lub 2.0 20V T

Jak sie sprawuja te silniki czym różni sie np od 2.0 czy tylko pojemnością czy np innym mocowaniem łap.
Ogólnie chciał bym sie dowiedzieć jak najwiecej na temat tych silników a zwłaszcza 2.4.
Z góry dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

2,4 20v benzyna

Post autor: grzole » 21 lis 2007, 22:25

Uzupełnij profil na wstępie. 2.0 20v i 2.4 20v są zbieżne do bólu.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Gladki_rlr

2,4 20v benzyna

Post autor: Gladki_rlr » 22 lis 2007, 17:26

A czy jesteś jeszcze wstanie mi coś wiecej powiedzieć
chociażby czy 2.4 lubi wysokie obrotu w jakim zakresie obrotów na najwiekszy moment, ile waży ?? cokolwiek wiecej
Chyba jesteście jedynym forum gdzie mozna sie takich rzeczy dowiedzieć

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

2,4 20v benzyna

Post autor: grzole » 22 lis 2007, 18:08

Danych katalogowych szukasz? Pogrzeb w dziale Porady i pytania techniczne. Najlepiej użyć opcji szukaj.
Odpowiem tak: na mój gust silniki 2.0 i 2.4 są dość elastyczne ale wigoru dostają powyżej 4 tys. rpm. Jak jest z 2.0 20v turbo nie wiem bo nie korzystałem.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

2,4 20v benzyna

Post autor: aro » 22 lis 2007, 18:17

Coś mi się obiło o uszy, że jednostka 2.4 ma wade w postaci zacierających sie panewek na wale. Ale to tylko usłyszane, a nie przetestowane na własnej skórze. Głowy sobie uciąc nie dam :wink:

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11965
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

2,4 20v benzyna

Post autor: topcio » 22 lis 2007, 19:39

faktycznie- wał to słaby punkt ze względu na mało wydajną pompę oleju, jeśli dołożymy niecierpliwego kierowcę i marny olej to powstaje problem :wink:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

2,4 20v benzyna

Post autor: lancia1969 » 22 lis 2007, 23:24

"topcio1" pisze:faktycznie- wał to słaby punkt ze względu na mało wydajną pompę oleju, jeśli dołożymy niecierpliwego kierowcę i marny olej to powstaje problem :wink:
Nie jest to wina wału tylko :
1 sposobu prowadzenia obsługi serwisowej - serwis zaleca po 100 000 kontrolę pompy olejowej i jej szczegółową weryfikacje ( lubia sie rozkręcac i przez nieszczelnośc pomiędzy płaszczyznami " ucieka" cisnienie a zębatki maja wyraźne zużycie)
2 sposobu ekspoatacji - olej i właściwy filtr oleju wymieniany systematycznie oraz brak "wkręcania" silnika na wysokie obroty jeżeliu temperatura oleju nie osiągnie minimum 50 stopni -gwarantuja przebiegi między naprawcze powyżej 400 tys km :wink:
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11965
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

2,4 20v benzyna

Post autor: topcio » 23 lis 2007, 11:07

o to właśnie chodzi, ty opisałeś problem bardziej obrazowo :D , ten sam problem dotyczy turbin, które dostają w "dupę" zaraz po uruchomieniu silnika :(
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

2,4 20v benzyna

Post autor: Przemo » 23 lis 2007, 11:31

"grzole" pisze:Danych katalogowych szukasz? Pogrzeb w dziale Porady i pytania techniczne. Najlepiej użyć opcji szukaj.
Odpowiem tak: na mój gust silniki 2.0 i 2.4 są dość elastyczne ale wigoru dostają powyżej 4 tys. rpm. Jak jest z 2.0 20v turbo nie wiem bo nie korzystałem.
2.0 20V Turbo idzie od około 3 tys obrotów do odcięcia niezależnie na jakim jesteś biegu.
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Gladki_rlr

2,4 20v benzyna

Post autor: Gladki_rlr » 23 lis 2007, 20:13

Dzieki za jakieś juz naswietlenia tego silnika jak bede jeśli bede zabierał sie do montażu 2.4 to napewno sie odezwe

Poprostu sie cały czas gryze z myślami który wybrać z jednej strony turbo czyli wiecej rzeczy sie do psucia (w końcu to włoch :D ) z drógiej wolnosak którego można by zagazować
Chociaż jak juz sie przeprowadzi tak poważna modyfikacje to poraz kolejny gazować auto to lekka bzdura...
Nie mam zielonego pojęcia czy nie zostawić tematu wolnosaka i zająć sie turbo i to 2.0.
Osiągów nie ma co porównywać bo to dwie różne rzeczy...
Chciałbym być inywidualny zresztą wszyscy co weszli na linka w podpisie to wiedzą, a z drógiej strony niechciałbym powielać tego co juz jest zrobione...
czyli 2.0 T w Fiacie z serii bbm (bravo brava marea)
Na tym etapie modyfikacji samochód bedzie służył tylko iwyłącznie do zabawy wiec krecenie silnika do odcinki bardzo prawdopodobne...
Już sam nie wiem co począć
:(
Jak bedziecie mogli mi poradzić

Awatar użytkownika
Króciak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 240
Rejestracja: 26 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Sobienie Jeziory

2,4 20v benzyna

Post autor: Króciak » 23 lis 2007, 20:50

"Gladki_rlr" pisze:...który wybrać z jednej strony turbo czyli wiecej rzeczy sie do psucia (w końcu to włoch :D ) z drógiej wolnosak którego można by zagazować...
wg mnie bardzo nieladne zdanie na forum wloszczyzny :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”