Kappa kupno- dostęp do części.

Moderator: stabraf

tomekcm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 22 paź 2011, 18:21
Imię: Tomek
Lokalizacja: Ząbki

Kappa kupno- dostęp do części.

Post autor: tomekcm » 09 wrz 2021, 19:07

Witam

Jak wygląda na dzień dzisiejszy dostęp do części, z jakimi może być problem? Chodzi mi o Kappe PB 2.0 lub 2.4?

Z góry dziękuję

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2800
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Kappa kupno- dostęp do części.

Post autor: Marcin_D » 10 wrz 2021, 12:09

Eksploatacja jest (znaczy klocki, tarcze, filtry, świecie).
Co do reszty różnie, niektórych części nie ma wcale (nawet w ASO).
Trzeba się posiłkować używkami - co też wygląda średnio.
Nawet z gratami do zawiasu są czasami hocki-klocki.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1493
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa kupno- dostęp do części.

Post autor: Jam_Belfegor » 10 wrz 2021, 14:11

Podstawowa eksportacja, obecna ale i też już nie wszystko, a mam wrażenie że ostatnimi czasy z tygodnia na tydzień coraz mniej.

Co do części silnikowych to do 2.0 pytanie do którego 16V czy 20V?

Do 2.0 16VT naprawdę zaczyna się już robić problem. Zaczyna brakować powoli podstawowych części do remontu (na zwykłych częściach). Eksploracja typu, paski rolki, świece, cewki, kable jakieś uszczelki, sprzęgło jeszcze są. Producenci po kolei od dłuższego czasu wycofują się z części do tego silnika. Poratować się można częściami powiedzmy "tunigowymi" do 2.0 16VT z Delty I, tyle że kuty tłok, czy kute korowody swoje kosztują. Mocnym problemem może być przepływomierz, który w zamiennikach średnio działa albo wcale, zaś OE używane sprawne topnieją z dnia nadzień. Od wielu lat białym krukiem jest też termostat do tego silnika. Nie są już normalnie też dostepne panewki wałków balasujacych, dysze natrysków na denka, oczywiście wały, korbowody, głowice, bloki, miski już tylko używane, albo nowe z jakieś czeluści :)

2.0 20V i VT to nowszy silnik choć i tu za różowo nie jest. Jak do 16VT można jeszcze bez większych problemów kupić np. panewki tak do 20VT już może być i z tym problem, trzeba szukać. Eksploatacja jeszcze jest, choć nie ma pewności czy wszystko. O częściach OE zapomnij obydwa silniki są grubo po 10' letniej karencji i dawniej grupa FCA już wiele lat temu porobiła wyprzedaże. Obecnie została jakaś drobnica. Jeśli nowe cześci OE tylko prywatne zbiory i zagraniczne oferty. Czasem mona coś ustrzelić w sieci ale to są "okazjonalne strzały" trudne do upolowania :) i już coraz rzadsze.

2.4 20V - Podobnie jak 2.0 20V, możne nawet gorzej. Chyba mniej popularny silnik jak 2.0 20V.

Generalnie Włosi nie rozpieszczają pod tym kontem użytkowników z autami starszymi jak kilkunastoletnie auta. Z zamiennikami też z roku do roku coraz gorzej. Może się i mylę ale takie moje prywatne odczucia.

Zasadniczo odpowiedz sobie przede wszystkim na pytanie czego chcesz? Auto dla pasjonata czy do codziennej jazdy?

tomekcm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 22 paź 2011, 18:21
Imię: Tomek
Lokalizacja: Ząbki

Re: Kappa kupno- dostęp do części.

Post autor: tomekcm » 10 wrz 2021, 21:15

Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. Na co dzień mam czym jeździć. Kappa od bardzo dawna mi się podobała,a na dzień dzisiejszy służyłaby do "jazdy wokół komina". Oczywiście zdaję sobie sprawę ile lat już mają "najnowsze" Kappy ale z tego co piszecie to nie napawa to optymizmem.

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1443
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa kupno- dostęp do części.

Post autor: Johnny » 10 wrz 2021, 21:29

Czego nie ma : poduszki amortyzatorów przód, przewody jakiekolwiek chyba graniczy z cudem, chodzi o przewody wody (no może poza wężem śmierci tak zwanym), przewody klimatyzacji, przewody wspomagania... Przewody olejowe, chłodnice również kiepsko, nawet wody, do turbo można pomarzyć, głupi wentylator chłodnicy itd. poduszki silnika też aby są dostępne te od góry dokładniej tuleje. Tłumiki do turbo też biały kruk albo i niedostępne, ostatnio próbowałem kupić pasek rozrządu to też u mojego dostawcy niby mało co zostało... Być może tylko u mojego dostawcy. Amortyzatory raczej dostępne, sprężyny chyba też , układ hamulcowy dostępny, ogólnie dramat ale jeżdżę od 2011 Kappą i czego nie da się kupić to da się dorobić ... Albo dobrać od czego innego. Myślę że aż takiej wielkiej tragedii nie ma. Aha jeżdżę jako autem na co dzień. Jest to moje jedyne auto. Pozdro
Ps jeszcze tylny zawias niedostępny, poza tulejami wahaczy wleczonych
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

"Nadzieja jest głupców, jestem więc wśród nich..."

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 6873
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: faraonsw
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola/Rzeszów

Re: Kappa kupno- dostęp do części.

Post autor: faraon » 11 wrz 2021, 8:07

Do kappy kupuje się części jak są a nie jak są potrzebne :)

BTW
Mam poduszki przednie do amortyzatorów. Używane, w dobrym stanie, wypiaskowane i pomalowane podkładem.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2800
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Kappa kupno- dostęp do części.

Post autor: Marcin_D » 11 wrz 2021, 10:12

Dokładnie zaczyna się robić jak za PRL - kupujesz jak jest, bo może się przyda albo da się z kimś zamienić na co innego.
Dobrze by było jakby Fiat pomyślał i stworzył coś na wzór Mercedesa (czyli magazyn części oldtimer/youngtimer) - ale to jest baaaardzo mało prawdopodobne (przecież w końcu to Włosi).

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1833
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Kappa kupno- dostęp do części.

Post autor: pietrek125 » 11 wrz 2021, 11:53

Fiat ma totalnie wywalone na użytkowników swoich marek, do wielu modeli części i to czasem podstawowe, są już nie dostępne, przed upływem 10lat od zakończenia produkcji danego modelu, i to o wiele popularniejszych niż niszową Thesis. Części do tego jeżeli nawet są dostępne to niektóre mają ceny oderwane od rzeczywistości dlatego śmieszą mnie opinie, że zaletą Fiat-a są tanie części zamienne...na dzień dzisiejszy to kompletna bzdura. Jeszcze kompletny brak logiki w dostępności części, np: dolne wahacze przednie do Thesis są nadal dostępne ( w chorych cenach) A data ich prod. na odlewie to 2018r, czyli musiano je w TRW zamówić w tym czasie, ale już górne są niedostępne od ponad 10 lat, czyli jak się skończyły zapasy zaraz po zakończeniu produkcji to już nikt nie uzupełniał stanu magazynowego...
Parę lat temu stworzono instytucje pod nazwą FCA Heritage która miała się zajmować klasycznymi modelami, niestety skupili się głównie na 500tce (bezsensu bo akurat do tego modelu części leżą za każdą szopą w Włoszech) i coś tam kombinują z Integralle, ale generalnie bida... o reszcie modeli kompletna cisza, czyli taki Fiat-owski standard.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”