"fiergloo" pisze:Jako, że wkrótce będe musiał kupić samochód, a stoje przed wyborem albo Alfa albo Thema to chciałbym się zapytać o kilka rzeczy:
1. Ile trzeba mniej więcej dać pieniędzy, aby trafić na Theme która mi się nie rozkraczy na amen po 3 miesiącach(bo coś te ceny na allegro są zastanawiająco niskie)
2.Na co trzeba zwracać uwagę?(o ile znam włoskie wozy to napewno blacharka i stan elektryki, ale czy są jakieś newralgiczne miejsca w których często coś się dzieje)
3.Jaki polecacie silnik? (diesle odpadają)
4.Wskazówki i rady co do eksploatacji Lancii- bo przyznam, że mam doświadczenie w tych wozach dokładnie gdzieś tak w okolicach zera.
Co do Them interesuje mnie seria z wąskimi kierunkowskazami pod reflektorami. Kombi czy sedan - nie ma różnicy.
Zarówno stara Alfa, jak i Lancia będą wymagały częstych wizyt w serwisach, a składać się na to będzie:
- padająca elektryka
- sypiące się zawieszenie
- bezużyteczny hamulec ręczny (albo w ogóle nie działa, a jak działa, to się blokuje)
i szereg innych dolegliwości wynikających ze starości i zużycia wszystkich podzespołów, w tym:
- sprężarka i sprzęgło klimy oraz cały układ klimy
- problemy z termostatem i układem chłodzenia
- elektryczne wyłączniki (padają jeden po drugim)
- sprzęgło (wymiana raz na 200 tys. km wystarczy - jeśli nie było dawno wymieniane, to wkrótce padnie)
itd, itp.
Ja chwalę sobie skrzynię biegów Themy - jest to podobno najtrwalszy element w tym aucie - i to się zdaje potwierdzać. Biegi wchodzą bardzo fajnie i zapinają się "po sportowemu"
Buda w Themie generalnie jest wytrzymała (ocynk), ale po 12 latach zaczynają sypać się progi przy tylnym zawiasie.
Silnik 2.0 16v wymaga wymiany pasków co 30 tys. km i ogólnie częstego serwisu.
Jeśli miałaby to być Alfa 164 - to jedyny słuszny silnik to 3.0 V6 24v - ale to smok i nie zejdziesz poniżej 15l/100km