Strona 4 z 7

NIO tak

: 19 wrz 2007, 15:58
autor: Anonymous
No tak cała skarbnica wiexzy jest ale np chciałbym sie dowiedziec o niej cos ogolnei a tutaj pisza glownei o usterkach jak je naprawic... Czy silnik 2.0i.e V8 z 1989r (115KM) ma turbinke czy nie ?czym sie to auto charakteryzuje :(

Lancia Thema 2.0 8V Pomocy!!!

: 19 wrz 2007, 17:49
autor: Endrju
no to już troszkę bardziej sprecyzowane pytanie :) napewno właściciele Themek się wypowiedzą :)

Re: NIO tak

: 19 wrz 2007, 18:02
autor: Boorek
"konin2007" pisze:No tak cała skarbnica wiexzy jest ale np chciałbym sie dowiedziec o niej cos ogolnei a tutaj pisza glownei o usterkach jak je naprawic... Czy silnik 2.0i.e V8 z 1989r (115KM) ma turbinke czy nie ?czym sie to auto charakteryzuje :(
no turbinki raczej nie ma bo moc jakaś mała, na pewno jest strasznie wygdna, i ciężko będzie Ci spotkac 2 taka na drodze jak to Lancie : yesyes : wiekszość użytkowników pyta o awarie ewentualnie dostępność i ceny części :lol: Pozdrawiam

Re: NIO tak

: 19 wrz 2007, 18:30
autor: grzole
"konin2007" pisze:No tak cała skarbnica wiexzy jest ale np chciałbym sie dowiedziec o niej cos ogolnei a tutaj pisza glownei o usterkach jak je naprawic... Czy silnik 2.0i.e V8 z 1989r (115KM) ma turbinke czy nie ?czym sie to auto charakteryzuje :(
Auto wygodne z przepastnym bagażnikiem, ekonomiczne (na Pb w trasie przy 90 km/h około 7 l w mieście około 10 l), bezpieczne... Co do usterek to przy gazie opadają przepływomierze, pilnować trzeba pasków rozrządu i wałków wyważających, elektryka potrafi płatać psikusa poprzez braki połączeń llektrycznych lub słaby przepływ prądu przez styki - objaw to palenie się checkpola. Łatwość serwisu to atut: każdy mechanik znający silnik 2000 z Poloneza czy Fiata 132 już da radę z tą jednostką. Prowadnice szyb potrafią skorodować tak, że zostaje sama uszczelka w drzwiach. Skrzypienie deski rozdzielczej pojawia sie gdy szyba przednia byłą wymieniana. Świece jak z Poloneza, termostat i kable zapłonowe też. Mam taką Themę od 8 lat i jestem zadowolony.

;)

: 19 wrz 2007, 21:29
autor: Anonymous
Dziękuje wszystkim serdecznie za pomoc ;)

Re: NIO tak

: 20 wrz 2007, 23:29
autor: maki
nie chce prowadzic zbednej polemiki na temat spalania, ale jestem pelen podziwu dla tej jednostki napedowej. 2.0 i 10 litrow po miescie 8O 16v jest duzo bardziej paliwozerne :?

pozdrawiam

;)

: 21 wrz 2007, 7:51
autor: Anonymous
Slyszalem że 16V bardzo problemowe auta są nie wiem czy to prawda....:) Ta 8V Lancia to edzie miała jakies depniecie czy raczej mułek ? ;)

Lancia Thema 2.0 8V Pomocy!!!

: 21 wrz 2007, 11:37
autor: maki
ja mam swoja od maja i oprocz przewodow wysokiego napiecia, swiec no i niestety pompy paliwa nic sie z nia nie dzialo.. mialem problem z gazem, ale to byla tylko i wylacznie moja wina :?

ja mam w swojej 150KM i patrzac na jej przyspieszenie, wydaje mi sie za ta 8V bedzie dosc mulowata... ale na 100% nie jestem pewien, bo nie jechalem takowa :wink:

Lancia Thema 2.0 8V Pomocy!!!

: 21 wrz 2007, 12:13
autor: grzole
Czy 10,2 s. od 0 do 100 km/h to mułowatość czy nie sami oceńcie. Dodam, że są to oficjalne dane katalogowe. 16v wymaga 2 razy częstszych wymian pasków i ma większe zużycie o ponad 1,5 litra na 100 km w zestawieniu do 8v.

Lancia Thema 2.0 8V Pomocy!!!

: 21 wrz 2007, 12:18
autor: maki
"grzole" pisze:Czy 10,2 s. od 0 do 100 km/h to mułowatość czy nie sami oceńcie. Dodam, że są to oficjalne dane katalogowe. 16v wymaga 2 razy częstszych wymian pasków i ma większe zużycie o ponad 1,5 litra na 100 km w zestawieniu do 8v.
szczerze mowiac myslalem ze bedzie gorzej, grzole nie chcialem nikogo urazic swoim postem, jezeli tak to ktos odebral to przepraszam :D
a co do zuzycia paliwa, to te 1,5 lira na 100 km to chyba tylko dane katalogowe :wink: przynajmniej moja pali troszke wiecej :?

pozdrawiam

Lancia Thema 2.0 8V Pomocy!!!

: 21 wrz 2007, 12:53
autor: grzole
Ależ nikt tu sie nie obraził. Poinformowałem jedynie o parametrach trakcji i poddałem waszej ocenie. Dla kogoś kto jeździ autem typu CC 700 to może być "ósemka" rakietą a dla kogoś od AR 147 GTA to mułowata zawalidroga. Wszystko jest kwestią punktu odniesienia.

Lancia Thema 2.0 8V Pomocy!!!

: 30 paź 2007, 21:04
autor: Piszczyk
pozwolę sobie zabrać głos bo zrobiłem themą 2.0 8v jakieś 80 tyś km
(tezaz testuję 2.0 16v VIS - narazie jakieś 25 tyś km)

samochód wygodny i tani (potwierdzam co do części -pasują od poloneza i innych fiatów -filtr oleju też)
spalanie bardzo przyzwoite (nawet 8,5 LPG !!!) a fura idzie i to z niskich obrotów
jedyny ból to amortyzatory - jeśli umrą to 1100 PLN komplet (minimum)
ale ja wymieniłem zaraz na początku i po tych prawie 80 tyś km autko nadal jeździ i się dobrze trzyma drogi (mam kontakt z obecnym właścicielem)
i w zimie potrafiały mi zamarznąć drzwi (uszczelka)
i popsuła się raz maska, zderzak,ramka podsilnikowa i chłodnica na drzewie :oops:

jasne że 16v idzie lepiej ale i drożej (12 L LPG to standard a termostat kosztował 240 PLN zamiast 28 PLN w 8v)

więc ogólnie polecam

Thema- kilka pytań

: 22 gru 2007, 11:01
autor: fiergloo
Jako, że wkrótce będe musiał kupić samochód, a stoje przed wyborem albo Alfa albo Thema to chciałbym się zapytać o kilka rzeczy:

1. Ile trzeba mniej więcej dać pieniędzy, aby trafić na Theme która mi się nie rozkraczy na amen po 3 miesiącach(bo coś te ceny na allegro są zastanawiająco niskie)

2.Na co trzeba zwracać uwagę?(o ile znam włoskie wozy to napewno blacharka i stan elektryki, ale czy są jakieś newralgiczne miejsca w których często coś się dzieje)

3.Jaki polecacie silnik? (diesle odpadają)

4.Wskazówki i rady co do eksploatacji Lancii- bo przyznam, że mam doświadczenie w tych wozach dokładnie gdzieś tak w okolicach zera.

Co do Them interesuje mnie seria z wąskimi kierunkowskazami pod reflektorami. Kombi czy sedan - nie ma różnicy.

Re: Thema- kilka pytań

: 22 gru 2007, 12:08
autor: Jeremy McFee
"fiergloo" pisze:Jako, że wkrótce będe musiał kupić samochód, a stoje przed wyborem albo Alfa albo Thema to chciałbym się zapytać o kilka rzeczy:

1. Ile trzeba mniej więcej dać pieniędzy, aby trafić na Theme która mi się nie rozkraczy na amen po 3 miesiącach(bo coś te ceny na allegro są zastanawiająco niskie)

2.Na co trzeba zwracać uwagę?(o ile znam włoskie wozy to napewno blacharka i stan elektryki, ale czy są jakieś newralgiczne miejsca w których często coś się dzieje)

3.Jaki polecacie silnik? (diesle odpadają)

4.Wskazówki i rady co do eksploatacji Lancii- bo przyznam, że mam doświadczenie w tych wozach dokładnie gdzieś tak w okolicach zera.

Co do Them interesuje mnie seria z wąskimi kierunkowskazami pod reflektorami. Kombi czy sedan - nie ma różnicy.
Zarówno stara Alfa, jak i Lancia będą wymagały częstych wizyt w serwisach, a składać się na to będzie:
- padająca elektryka
- sypiące się zawieszenie
- bezużyteczny hamulec ręczny (albo w ogóle nie działa, a jak działa, to się blokuje)

i szereg innych dolegliwości wynikających ze starości i zużycia wszystkich podzespołów, w tym:
- sprężarka i sprzęgło klimy oraz cały układ klimy
- problemy z termostatem i układem chłodzenia
- elektryczne wyłączniki (padają jeden po drugim)
- sprzęgło (wymiana raz na 200 tys. km wystarczy - jeśli nie było dawno wymieniane, to wkrótce padnie)
itd, itp.

Ja chwalę sobie skrzynię biegów Themy - jest to podobno najtrwalszy element w tym aucie - i to się zdaje potwierdzać. Biegi wchodzą bardzo fajnie i zapinają się "po sportowemu" :)

Buda w Themie generalnie jest wytrzymała (ocynk), ale po 12 latach zaczynają sypać się progi przy tylnym zawiasie.

Silnik 2.0 16v wymaga wymiany pasków co 30 tys. km i ogólnie częstego serwisu.

Jeśli miałaby to być Alfa 164 - to jedyny słuszny silnik to 3.0 V6 24v - ale to smok i nie zejdziesz poniżej 15l/100km

Thema- kilka pytań

: 22 gru 2007, 12:55
autor: FC20VT
WItam
W themie moim zdaniem jej dolegliwością jest korozja, obejrzyj dokładnie dach tzn. miejsce przy uszczelkach z biegiem lat robią się twarde i przecinają lakier gdzie leci cały syf. Tak jak wspomniał kolega obejrzyj dokładnie progi, podłogę przy progach i bardzo dokładnie tylne nadkola(nie ma plastikowych nakładek) i też często potrafią dziać się jaja.
Na Twoim miejscu szukałbym auta które nie jeździło długo w Polsce z wiadomych względów.Lepiej zapłacić trochę więcej i kupić zadbany egzemplarz bo później może to być walka z wiatrakami.
Ja w swojej wymieniłem już wiele rzeczy a jeszcze kilka czeka na zrobienie, co wyjdzie z czasem nie wiadomo.
Pozdrawiam