Strona 3 z 7

Thema 834 (?) v6

: 18 lip 2006, 15:42
autor: Swiety
o szit to nie wiedziałem, ale zostałem uświadomiony :)

Thema 834 (?) v6

: 18 lip 2006, 17:24
autor: BOBER
witam ja aktualnie eksploatuje juz druga theme 2.8 V6 jestem zadowolony ten silnik co mam teraz ma juz przejechane ponad 400tys km
i jescze ladnie jezdzi natomiast mialem 3,0 i ich mankamentem jest branie oleju ( co nawet w nowych wloskich silnikach jest faktem) w 2.8 odpada wymiana rozrzadu bo jest łańcuch

Thema 834 (?) v6

: 18 lip 2006, 18:42
autor: Anonymous
a wiec garsc konkretow na temat samochodu:
Thema V6 2.8 litra w automacie (niestety)
rocznik: 07/91
przebieg: 187658 km (raczej orginalny bo watpie aby komus chcialo sie przekrecac licznik w tak starym samochodzie)
moc: 108kW
wyposazenie:
-ABS
-elektyrczne szyby (wszystkie) i lusterka
-centralny zamek
-klima
-drewno
-alacantra
-pare inych rzeczy ktorych pod wrazeniem piekna silnika zapomnialem ;)

silnik pracuje rowniotku, startuje od sztycha, nie slychac zadnych niepokojacych dzwiekow.

ponizej daje podglosowe fotki egzemplarza bo dla mnie thema to thema a dla wam moga one cos wiecej powiedziec.


Obrazek
Obrazek

Thema 834 (?) v6

: 18 lip 2006, 18:44
autor: Anonymous
"mario09" pisze:Obejrzyj dokladnie progi, podloge, nadkola tylne (szczegolnie prawe). Wazny jest stan amorkow bo to niestety droga impreza.
Co do silnika to nie pomoge bo z ta jednosta nigdy nie mialem do czynienia.
Wyposazenie w 3,0 v6 to:
-pelna elektryka (z przodu we wszystkich modelach)
-klimatronic
-abs
W 2,8 v6 z wyposazeniem roznie bylo, klima albo byla albo nie, z elektryka z tylu rowniez.
to bardzo cenna informacja-szczgolnie, ze mgoe podjechac na test amortyzatorow.

Thema 834 (?) v6

: 18 lip 2006, 18:45
autor: Anonymous
"Swiety" pisze:thema 834???? a cóż to jest. Może chodzi Ci o Theme 8.32 jest to thema z silnikiem V8 i 32 zaworami ze stajni ferrari i ma 215 koni
gdyby to bylo v8 to stawalbym na glowie aby ja kupic niezalznie od stanu i wygladu ;)

Thema 834 (?) v6

: 18 lip 2006, 18:48
autor: Anonymous
"BOBER" pisze:witam ja aktualnie eksploatuje juz druga theme 2.8 V6 jestem zadowolony ten silnik co mam teraz ma juz przejechane ponad 400tys km
i jescze ladnie jezdzi natomiast mialem 3,0 i ich mankamentem jest branie oleju ( co nawet w nowych wloskich silnikach jest faktem) w 2.8 odpada wymiana rozrzadu bo jest łańcuch
mozesz opowiedziec wiecej o standardowych kosztach ekspoloatacji oraz o zuzyciu paliwa podczas jazdy na trasie z predkosciami 140-180km/h?
zuzycie paliwa w miescie mnie wrecz wcale nie interesuje ;)

Thema 834 (?) v6

: 19 lip 2006, 12:36
autor: BOBER
ja mam instalacjie gazowa po trasie przy predkosci okolo 130 km /h spalanie okolo 10,4l gazu/100km tylko przypominam ze automat kuzyna autko w manualu 8,6l/km tez gazu przy instalacjach na "srubke" a gdzie te autka stoja moze bym sie wybral je ogladnac ?

Thema 834 (?) v6

: 19 lip 2006, 13:30
autor: Jeremy McFee
[quote="dejv667"]a wiec garsc konkretow na temat samochodu:
Thema V6 2.8 litra w automacie (niestety)
rocznik: 07/91
przebieg: 187658 km (raczej orginalny bo watpie aby komus chcialo sie przekrecac licznik w tak starym samochodzie)
moc: 108kW
wyposazenie:
-ABS
-elektyrczne szyby (wszystkie) i lusterka
-centralny zamek
-klima
-drewno
-alacantra
-pare inych rzeczy ktorych pod wrazeniem piekna silnika zapomnialem ;)

silnik pracuje rowniotku, startuje od sztycha, nie slychac zadnych niepokojacych dzwiekow.

ponizej daje podglosowe fotki egzemplarza bo dla mnie thema to thema a dla wam moga one cos wiecej powiedziec.
quote]

Umyta Thema zawsze wygląda ładnie i elegancko - chociaż te felgi nosza ślady zużycia.

Oby tylko jeździła, bo cóż ci po stojącej na parkingu, świetnie wyglądającej Themie?

Co do kosztów - trzeba dbać, ale i tak nie unikniesz co i rusz to wymiany zużytych części.
Spalanie w V6 jest wyyyyysoooookie - więc tylko gaz Cię ratuje.

Generalnie koszty Themy nie należa do najniższych - to auto z górnej półki i kosztuje jak Merc albo Audi.

Niska cena zakupu starej używki nie gwarantuje bezproblemowej eksploatacji.

Elementy podwyższonego ryzyka to:
- rozrząd
- zawieszenie
- hamulce i tarcze
- pompa servo
- elementy klimy (jeśli występują)
- sprzęgło
- elektryka (potrafi być mocno upierdliwa, w tym wariujący centralny zamek)
- hamulec ręczny (porazka)
- mało sztywne nadwozie, wrażliwe na skręcanie na wybojach - stąd trzaski jak w wysłużonym poldku
- podatny na awarie układ wydechowy (trzeba go zrobić raz, a dobrze, i dobrze za to zapłacić - to nie będzie problemów - okazjne "smarkanie" się nie opłaca
- w starych, ponad 10-letnich autach duże ryzyko przerdzewiałych progów

Atuty:
- trwała i wytrzymała jest skrzynia biegów
- duuużo miejsca w środku i w bagażniku (i ile nie ma butli z gazem)

więcej atutów w zasadzie nie ma


Oczywiście - w różnych modelach jest różnie.

Thema 834 (?) v6

: 19 lip 2006, 13:46
autor: pew
"Jeremy McFee" pisze:Atuty:
- trwała i wytrzymała jest skrzynia biegów
- duuużo miejsca w środku i w bagażniku (i ile nie ma butli z gazem)
więcej atutów w zasadzie nie ma
no po prostu : biczowanie : i : czerwona :

Thema 834 (?) v6

: 19 lip 2006, 13:55
autor: Jeremy McFee
"pew" pisze:
"Jeremy McFee" pisze:Atuty:
- trwała i wytrzymała jest skrzynia biegów
- duuużo miejsca w środku i w bagażniku (i ile nie ma butli z gazem)
więcej atutów w zasadzie nie ma
no po prostu : biczowanie : i : czerwona :
No cóż - niejeden niepoprawny politycznie cierpiał katusze za mówienie prawdy w oczy ;)

Thema 834 (?) v6

: 19 lip 2006, 14:25
autor: pew
czyjej prawdy? :wink:

Thema 834 (?) v6

: 19 lip 2006, 14:31
autor: Nat
Nie każda kontrowersyjna opinia wystarczy, by od razu pozować na męczennika, drogi Panie ;)
Paw, zamiast biczować podaj inne zalety :)
----------------
A ogólniej, co do prawdy, to powtórzę za (MSZ) największym polskim intelektualistą końca XX wieku, X Tischnerem: Jest prawda, święta prawda i gówno prawda.
Sami poszukajcie sobie w którym przedziale mieści się powyższa prawda o Themie. :)

Thema 834 (?) v6

: 19 lip 2006, 14:37
autor: Jeremy McFee
"pew" pisze:czyjej prawdy? :wink:
Prawdy obiektywnej.

Thema to auto projektowane w początku lat 80.
Jak na owe czasy - świetna oferta - duży, luksusowy wóz, w wersjach 2.0 i diesel stosunkowo ekonomiczny.
Na tle dzisiejszych aut tej klasy prezentuje się jako youngtimer o dość wyrazitej stylizacji nadwozia.
Najmłodsze egzemplarze z początku lat '90 (tzw. wersja III) wygladają dość dostojnie i elegancko. Niestety, trapi je szereg przypadłości wieku (jak większość ponad 10-letnich aut).
Pozycja za kierownicą typowa dla aut Fiat'a (wysoki stołek - mimo to wygodnie, bo dużo miejsca), ergonomia przeciętna - za to wyposażenie w większości wersji luksusowe (wg standardów lat '80 - czyli "pełna elektryka", klima, skóra lub alcantara, ocynkowane blachy nadwozia).

Dobrze utrzymana potrafi dać wiele satysfakcji z jazdy - ale koszty utrzymania w dobrym stanie są znaczne.

Subiektywne odczucie w porównaniu z bliźniaczym SAAB'em 9000 - ergonomia wnętrza SAAB'a jest dużo lepsza - lepsza pozycja za kierownicą, wygodniejsze fotele.
Porównywalne wersje SAAB'ów były niestety droższe i paliły więcej wachy (o ok. 10%), osiągi miały podobne.

Lancia Thema 2.0 8V Pomocy!!!

: 19 wrz 2007, 15:13
autor: Anonymous
Witam wsyzstkich serdecznie za ok 2 tyg najprawdopodobniej stane się posiadaczem Lanci Thema 2.0i.e 8V 1989 +LPG chciałbym wiedzieć coś o tym aucie histrorie roźne ciekawostki jakie ma wady co się psuje, jakie zalety co jest fabrycznie montowane z wyposażenia itd itp pozdr

Lancia Thema 2.0 8V Pomocy!!!

: 19 wrz 2007, 15:42
autor: Endrju
: witaj :

na górze strony masz opję szukaj...tam wpisz Thema i otworzy sie przed toba cała skarbnica wiedzy dotycząca Themki :)
Jeżeli po tej lekturze będziesz miał jakieś szczegółowe pytania to właściciele Themek napewno podziela sie z Toba swoimi wiadomościami :)
witamy w LKP :)