Lybra jako następca Kappy?
Moderator: stabraf
Lybra jako następca Kappy?
Wielkimi krokami nadchodzi czas zmiany samochodu, i naturalnym następcą mojej Kappy wydaje się być Lybra. Przesiadał się ktoś z Was w tą stronę? Jakie mieliście wrażenia? Ja najbardziej obawiam się ciasnoty wnętrza. Oczywiście subiektywnej, bo po Kappie każdy samochód wydaje się być mały A że człowiek do dobrego szybko się przyzwyczaja, więc stąd moja obawa. W grę wchodzi tylko werska kombi, silnik 2,4JTD - głównie jeżdżę po trasie, więc zapas mocy się przyda. Wiem, że między wersją CF2 136KM a CF3 140KM są znaczne różnice w dynamice, a jak to wygląda przy porównaniu 140/150KM? Też jest przepaść? Wszelkie informacje i sugestie są mile widziane
Czy ktoś z Białegostoku ma Lybrę? Fajnie byłoby choć przez chwilę poobcować z tymautem z bliska.
Czy ktoś z Białegostoku ma Lybrę? Fajnie byłoby choć przez chwilę poobcować z tymautem z bliska.
Re: Lybra jako następca Kappy?
Między CF2, a CF3 jest przepaść ze względu na to, że CF3 ma zmienną geometrię turbiny i ciągnie od zdecydowanie niższych obrotów. Wersje 140/150KM mają już zmienną geometrię i w zasadzie niewiele się różnią konstrukcyjnie, moment mają niemal identyczny, zatem i różnice w dynamice silników są minimalne. Aczkolwiek, latwiej o Lybrę ze 150-konnym motorem.Zbynek pisze:Wielkimi krokami nadchodzi czas zmiany samochodu, i naturalnym następcą mojej Kappy wydaje się być Lybra. Przesiadał się ktoś z Was w tą stronę? Jakie mieliście wrażenia? Ja najbardziej obawiam się ciasnoty wnętrza. Oczywiście subiektywnej, bo po Kappie każdy samochód wydaje się być mały A że człowiek do dobrego szybko się przyzwyczaja, więc stąd moja obawa. W grę wchodzi tylko werska kombi, silnik 2,4JTD - głównie jeżdżę po trasie, więc zapas mocy się przyda. Wiem, że między wersją CF2 136KM a CF3 140KM są znaczne różnice w dynamice, a jak to wygląda przy porównaniu 140/150KM? Też jest przepaść? Wszelkie informacje i sugestie są mile widziane
Czy ktoś z Białegostoku ma Lybrę? Fajnie byłoby choć przez chwilę poobcować z tymautem z bliska.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1084
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Lybra jako następca Kappy?
Również byłem przekonany, że turbo w wersji 2.4 jtd, CF-2 czyli 136 KM , nie ma zmiennej geometrii. Otóż jak najbardziej posiada owy wynalazek.
Kolega Ramzes wyprowadził mnie z błędu.
Kolega Ramzes wyprowadził mnie z błędu.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Przesiadka z Kappy na Lybrę.
Posta umieszczam na HP, bo nie jest stricte techniczny, ale jeśli komuś będzie on przeszkadzał, proszę o usunięcie.
Na pewno są tu osoby które przesiadły się z Kappy na Lybrę. Jakie mieliście wrażenia po takiej zmianie? Ja najbardziej obawiam się ilości miejsca. Kiedyś jak wsiadłem do Lybry to wszystko wydało się jakoś bardzo blisko - drzwi, konsola Ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. Jak wypada porównanie tych samochodów z perspektywy dłuższego użytkowania?
Na pewno są tu osoby które przesiadły się z Kappy na Lybrę. Jakie mieliście wrażenia po takiej zmianie? Ja najbardziej obawiam się ilości miejsca. Kiedyś jak wsiadłem do Lybry to wszystko wydało się jakoś bardzo blisko - drzwi, konsola Ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. Jak wypada porównanie tych samochodów z perspektywy dłuższego użytkowania?
- kornel_95
- Klubowicz
- Posty: 1128
- Rejestracja: 13 cze 2011, 21:38
- Imię: Kornel
- Lokalizacja: Nakło Nad Notecią
Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.
My się przesiedliśmy z lybry do Kappy
Lybrą jeździliśmy 6 lat i byliśmy bardzo zadowoleni komfortem wyposażeniem itp
No a że Tata zawsze chciał Kappe SW to się trafiła i tak Powstała Kappa Bi-Color i sprzedaliśmy Lybre
No i Ja już próbowałem namówić tatę z powrotem na lybre..
Ale tata Mówi ze jedynie przesiadkę może zrobić na tereske
A powodem tego jest przestrzeń w środku ogólnie większy samochód no i chyba o 100 % większy komfort jazdy ...
Lybrą jeździliśmy 6 lat i byliśmy bardzo zadowoleni komfortem wyposażeniem itp
No a że Tata zawsze chciał Kappe SW to się trafiła i tak Powstała Kappa Bi-Color i sprzedaliśmy Lybre
No i Ja już próbowałem namówić tatę z powrotem na lybre..
Ale tata Mówi ze jedynie przesiadkę może zrobić na tereske
A powodem tego jest przestrzeń w środku ogólnie większy samochód no i chyba o 100 % większy komfort jazdy ...
JEST
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.
Ja się przesiadłem z Kappy na Lybrę i bylem bardzo zadowolony. Moja żona, która jeździ z tyłu, była zadowolona mniej
Może kogoś tym urażę ale przesiadając się z Kappy SW 2.4 20V do Lybry SW 2.0 20V poczułem się jakbym od razu parę latek odmłodniał i zacząłem mieć wrażenie, że Kappa jest dobra dla dziadów ze słabym refleksem
Tak czy owak, Kappy już nie kupię na pewno (prawie na pewno ) ale na jakąś Lyberkę 2.0 20V często mnie chętka nachodzi. Jak znajdę kiedyś jakąś okazję, to pewnie cichcem sobie kupię, żeby się jeszcze pocieszyć tym zacnym wozem
Serdecznie pozdrawiam.
Może kogoś tym urażę ale przesiadając się z Kappy SW 2.4 20V do Lybry SW 2.0 20V poczułem się jakbym od razu parę latek odmłodniał i zacząłem mieć wrażenie, że Kappa jest dobra dla dziadów ze słabym refleksem
Tak czy owak, Kappy już nie kupię na pewno (prawie na pewno ) ale na jakąś Lyberkę 2.0 20V często mnie chętka nachodzi. Jak znajdę kiedyś jakąś okazję, to pewnie cichcem sobie kupię, żeby się jeszcze pocieszyć tym zacnym wozem
Serdecznie pozdrawiam.
- paśny
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1908
- Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.
Mieliśmy (i nadal mamy) K a potem kupiliśmy Lybrę.
Lybra jest lepsza - lepsze zawieszenie, lepsze wyciszenie, lepsza klima - ogólnie samochód nowocześniejszy. W Lybrze występuje taka wizualno - dotykowa przyjemność podróżowania. Do tego BOSE. Ja jestem duży a z tyłu lubię podróżować. Miejsca jest w sam raz.
W czym K jest lepsza: bagażnik 530 litrów, ilość miejsca z tyłu jak w stodole i chyba tyle tych przewag. To już stare auto po prostu.
Ja mocno się zastanawiam czy by mojej K nie zamienić na drugą Lybrę (ale tylko z trumną na dachu)...
Lybra jest lepsza - lepsze zawieszenie, lepsze wyciszenie, lepsza klima - ogólnie samochód nowocześniejszy. W Lybrze występuje taka wizualno - dotykowa przyjemność podróżowania. Do tego BOSE. Ja jestem duży a z tyłu lubię podróżować. Miejsca jest w sam raz.
W czym K jest lepsza: bagażnik 530 litrów, ilość miejsca z tyłu jak w stodole i chyba tyle tych przewag. To już stare auto po prostu.
Ja mocno się zastanawiam czy by mojej K nie zamienić na drugą Lybrę (ale tylko z trumną na dachu)...
Viva la macchina
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.
Jop, zwłaszcza 20VT w porównaniu z Lyberką 2,0 o porażającej mocy (jak na topowy silnik auta klasy średniej)Rafako pisze:zacząłem mieć wrażenie, że Kappa jest dobra dla dziadów ze słabym refleksem
[...] ale na jakąś Lyberkę 2.0 20V często mnie chętka nachodzi.
Jeszcze jedna duża - normalne silniki a nie od kosiarki. Mówimy o silnikach a nie klekotachpaśny pisze:W czym K jest lepsza: bagażnik 530 litrów, ilość miejsca z tyłu jak w stodole i chyba tyle tych przewag. To już stare auto po prostu.
Właściwie to Lybrą nie jechałem, ale nie do końca chce mi się wierzyć, że jest bardziej komfortowa, wszak K ma dość miękkie nastawy... Większa masa też chyba na minus nie wpływa jeśli o komfort chodzi. No i ciekawi mnie zestawienie poziomu hałasu, niby też przewaga Lybry. Muszę się nią chyba karnąć w końcu, co by mieć porównanie i własne zdanie poparte jako-takim doświadczeniem.
A póki się nie karnę to w Lybrze za lepsze uważam więcej bajerów, seryjne audio i 2-strefową klimę
Ostatnio zmieniony 17 lis 2012, 22:58 przez Tomzik, łącznie zmieniany 1 raz.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.
A ja bym Kappy na lybrę nie zamienił...gnije toto,plastiki tandetne,miejsca mniej...że młodsze ? I co z tego? Kappa jest stara ale fajna.
Wolałbym się przesiąść na 156SW lub na 166 niż na Lybrę...
Wolałbym się przesiąść na 156SW lub na 166 niż na Lybrę...
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.
O, na 166 to tak, ale po lifcie i 3,2 V6
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.
Alan pisze:A ja bym Kappy na lybrę nie zamienił...gnije toto,plastiki tandetne,miejsca mniej...że młodsze ? I co z tego? Kappa jest stara ale fajna.
Wolałbym się przesiąść na 156SW lub na 166 niż na Lybrę...
Pany Kulega autor wątku prosił o opinię osób co się przesiadły, to piszę, nieTomzik pisze:Jop, zwłaszcza 20VT w porównaniu z Lyberką 2,0 o porażającej mocy (jak na topowy silnik auta klasy średniej)Rafako pisze:zacząłem mieć wrażenie, że Kappa jest dobra dla dziadów ze słabym refleksem
[...] ale na jakąś Lyberkę 2.0 20V często mnie chętka nachodzi.
A co do Tomzikowych 220 koni, może i Kappa jest szybsza ale dla mnie, znacznie gorzej się prowadzi od Lybry. I tyle.
Serdecznie pozdrawiam.
Re: Przesiadka z Kappy na Lybrę.
Myślę ze poliftowa 2.4JTD jest też dobrym rozwiązaniem...
Olek,małe OT jeszcze nikomu problemów ze wzwodem nie przysporzyło
Olek,małe OT jeszcze nikomu problemów ze wzwodem nie przysporzyło
Re: Lybra jako następca Kappy?
Otóż 2,4JTD w Lybrze nie posiada. W Kappie sprawa wygląda inaczej, bo Kappa bodajże posiada zmienną geometrię.
Cytat o silniku 2,4JTD w Lybrze
Cytat o silniku 2,4JTD w Lybrze
Silnik SOHC pięciocylindrowy w układzie rzędowym (poprzeczny) o pojemności 2387 cm? z bezpośrednim wtryskiem paliwa pod wysokim ciśnieniem (unijet), z turbodoładowaniem i intercoolerem. Początkowo (I generacja) wyposażony był w turbinę o stałej geometrii łopatek. We wrześniu 2000 roku silnik przeszedł modernizacje mającą na celu zwiększenie osiągów i dostosowanie go do normy Euro 3. Zastosowano m.in. sprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, wtryskiwacze o 6 dziurkach (zamiast 5), nową centralkę wtrysku i katalizatory. W maju 2002 roku ponownie podniesiono moc silnika.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX