Nuova Delta - jaki silnik wybrać ?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Re: Nuova Delta - jaki silnik wybrać ?

Post autor: pew » 24 lut 2010, 23:01

max pisze:Wracając do tematu, to wiadomo każdy ma swoje preferencje odnośnie benzyny, czy diesla.
Trzeba jednak zwrócić uwagę na:
- różnica w cenie paliwa nie jest zbyt duża
- może awaryjność silnika nie jest większa, wszystko zależy od egzemplarza, za to części i serwis znacznie droższy
- benzynkę można "zagazować" i znaczne zmniejszyć koszty eksploatacji, te silniki dobrze dogadują się z LPG
- gaz do wszystkich silników benzynowych z 16V zalecałbym sekwencyjny
- generalnie silniki poniżej 100KM są trochę za słabe do tego auta, najwięcej frajdy daje 2.0 16V o turbo nie wspominając
- różnica w spalaniu paliwa jest wystarczająco duża (dodając różnice w cenie paliwa mamy różnicę wyraźną);
- zależy od którego silnika :-)
- koszt zagazowania benzynki sekwencją zwróci się w miarę rozsądnie jeśli będzie się dużo jeździć; nie wiadomo jakie będą ceny LPG za np. 2 lata ...
- różnica między 1.6 16v a 1.8 8v/16v nie jest taka duża ... dla mnie TD, ewentualnie 2.0/2.0t :-)
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

yanosik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 23 paź 2009, 1:19
Lokalizacja: Piła okolice

Re: Nuova Delta - jaki silnik wybrać ?

Post autor: yanosik » 11 lip 2010, 13:50

Ja mam pytanko. Czym się różnią silniki 1,8 8V w Delcie na Europę i na Niemcy? Z tego co kiedyś znalazłem, wiem, że na Niemcy ma 90KM a na Europe 103 czy 105 (taki mam) :]
Tzn 16 lat temu tyle miała moje Delcia, teraz ma pewnie z 80-90KM, ale i tak jedzie milutko. Spory moment od samego dołu. Spokojnie przyspiesza z 40km/h na piątce.

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Nuova Delta - jaki silnik wybrać ?

Post autor: matias21 » 11 lip 2010, 18:13

nie do końca otwiera sie przepustnica jest tam jakaś blaszka wystarczy uciąć i masz 105km :)

Awatar użytkownika
Jazeon
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 01 lis 2007, 0:00
Imię: Jazeon
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
Kontakt:

Re: Nuova Delta - jaki silnik wybrać ?

Post autor: Jazeon » 20 wrz 2010, 9:19

yanosik pisze:Ja mam pytanko. Czym się różnią silniki 1,8 8V w Delcie na Europę i na Niemcy? Z tego co kiedyś znalazłem, wiem, że na Niemcy ma 90KM a na Europe 103 czy 105 (taki mam) :]
Tzn 16 lat temu tyle miała moje Delcia, teraz ma pewnie z 80-90KM, ale i tak jedzie milutko. Spory moment od samego dołu. Spokojnie przyspiesza z 40km/h na piątce.
Wersja dla naszych zachodnich sąsiadów ma obniżoną moc, by wydzielała mniej zanieczyszczeń. U nich płaci się tym mniejsze opłaty, im silnik bardziej ekologiczny.
Z tego co wiem, to jest to identyczny silnik, ale z przeprogramowanym ECU.

Awatar użytkownika
Artih
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 15 gru 2010, 4:45
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Nuova Delta - jaki silnik wybrać ?

Post autor: Artih » 16 gru 2010, 4:48

Oj lekkie głupotki kolega pisze o ekologii w 1995 roku :)

Wtedy to były "szczęśliwe czasy" i nikt nikomu wody z mózgu nie robił systemami "Start&Stop" na przykład.

Nasi zachodni sąsiedzi mieli wtedy podatki od mocy silnika: <45-60KM, 61-75KM, 76-90KM, 91-115KM, 116-150KM, 151-170KM, 171KM< .
Ot i cała filozofia dlaczego owa Delta miała 90KM w Niemczech.

***********

Przy okazji pytanie - czy Delta 5D z 1997 z silnikiem 1.8i 16V i oznaczeniem GT ma 130KM czy może to być Fiatowski silnik 1.8i 16V 113KM (z Bravo/Brava/Marea) ?
Alfa Romeo 156 V6 24V 190KM
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTDm 210KM
Mercedes CLS500 5.0 V8 306KM


www.artdetailing.pl

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Nuova Delta - jaki silnik wybrać ?

Post autor: Tomzik » 16 gru 2010, 10:25

Moim zdaniem jeśli GT to ma 131KM, jesli nie GT to ma 113KM, bo obie wersje były montowane ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk

Re: Nuova Delta - jaki silnik wybrać ?

Post autor: Kozi » 16 gru 2010, 17:25

Tomzik pisze:Moim zdaniem jeśli GT to ma 131KM, jesli nie GT to ma 113KM, bo obie wersje były montowane ;)
Piszesz o wersjach 1.8 16v. Na początku produkcji były 1.8 8V i (chyba do końca 95r) miały odpowiednio 90 km na Niemcy i 105 km na resztę Europy
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Nuova Delta - jaki silnik wybrać ?

Post autor: Tomzik » 16 gru 2010, 23:00

Ale kolega pytał o wersje 16V ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk

Re: Nuova Delta - jaki silnik wybrać ?

Post autor: Kozi » 17 gru 2010, 18:22

Rzeczywiście nie doczytałem pod gwiazdkami :)
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta II/Dedra/Dedra SW”