Delta 1.6 8v silnik gdzie ten wężyk?

Moderator: stabraf

Wojtas1982
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 01 maja 2022, 8:26

Delta 1.6 8v silnik gdzie ten wężyk?

Post autor: Wojtas1982 » 01 maja 2022, 9:52

: witaj :
Witam.
Właśnie stałem się posiadaczem Delty II z silnikiem 1.6 8v (powtórnie po 16 latach).
Autko ogólnie wydaje się, że sprawne, ale w silniku trochę bałagan.
Po gwałtownym dodaniu gazu troszkę dusi.
Mam parę pytań, próśb:

1. Jeden wężyk wychodzący z przepustnicy jest zaślepiony (ten prawy), proszę powiedźcie gdzie ma być podłączony?
2.To miejsce nad filtrem oleju wygląda jakby czegoś tu brakowało.
3. wtyczka pod komputerem , na prawym kole nie jest podłączona?
4. lampka w podsufitce nie działa, bezpiecznik ok, jest jakaś przypadłość tego ustrojstwa?
odwrotna kolejność zdjęć

CHECK czasem pali, czasem nie, dopiero po weekendzie będę miał możliwość sprawdzenia ew. błędów

A może jest jakaś Delta 1.6 8v w okolicach Poznania, abym mógł porównać co mnie nurtuje.

Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich klubowiczów
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 01 maja 2022, 10:00 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post zatwierdzony warunkowo. Zapraszam do Regulaminu forum. Od tego zależy czy kolejne posty będą zatwierdzane.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1684
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta 1.6 8v silnik gdzie ten wężyk?

Post autor: Jam_Belfegor » 01 maja 2022, 11:41

A witam nowego starego użytkownika Delty

A więc tak:
1. Tu nie mam pewności, wiec trochę metodą dedukcji :) ewentualnie niech ktoś minie poprawi - ew. jak nie będzie odzewu mam tez serwisówkę do Delty / Tipo (też miał ten silnik) niestety germańską, mogę zajrzeć :) No ale do rzeczy z lewej dwa węże to zasilanie w paliwo + powrót. Ten z niebieski to EVAP (czyli pochłanianie par paliwa paliwa) podciśnienie jest z kolektora, na odmę za wąskie, choć odma leci jak pamiętam bezpośrednio w obudowę za filtrem p. (taki gruby wąż), więc zapewne jest to obwód grzania podstawy wtrysku, czyli wejście / wyjście do układu chłodzenia. Sprawdź, gdzie idzie pierwszy wężyk (ten niezaślepiony).
2. Dla ciebie nic nie brakuje- jest ok. Jest to blok który z powodzeniem w grupie fiata z różnymi w zmianami stosowany był kilka dekad. Jak byś miał gaźnikowca tu była by pompa paliwa - mechaniczna. Zaś obok jest mniejsze na apart zapłonowy tez ze sterowaniem mechanicznym - wszystko to było sterowane z wałka pośredniego którego we wtrysku oczywiście nie ma.
3. Nie pamiętam sprawdzę - być może coś do klimy. Całość przykrywała gustowna plastikowa czarna osłona. Masz ją?
4. Może to głupie pytanie :) ale czy żarówka ok? :P jak tak to mogły się uszkodzić styczniki w drzwiach, przełącznik w samej lampce. Czasem potrafiła się tam lać woda przez antenę bodajrze i potrafiło narobić bigosu.
Ostatnio zmieniony 01 maja 2022, 17:08 przez faraon, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Zatwierdzam post warunkowo. Poczytaj Regulamin forum i najpierw wypadało by się przywitać w odpowiednim dziale

Wojtas1982
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 01 maja 2022, 8:26

Re: Delta 1.6 8v silnik gdzie ten wężyk?

Post autor: Wojtas1982 » 01 maja 2022, 15:08

bardzo dziękuję za szybką odpowiedź

1. załączam zdjęciu , na którym więcej widać
pierwszy z lewej ten niebieski ok
środkowy jest połączony z wężem, który się rozchodzi i idzie od spodu w obudowę filtra (to białawe coś co dorobiłem), a drugi koniec wchodzi w takie coś z sitkami w środku w dole silnika
prawy??
2.dzięki ok
3. mam, jest czarna obudowa (klimy nie mam więc ma to sens)
4. żarówki ok, sama lampka i przyciski czyste i suche, nie ma śladów wody), stycznik w drzwiach, proszę napisz gdzie konkretnie i jak wygląda
i jeszcze
5. dla pewności, cienki wężyk podciśnienia, który wychodzi zaraz z przodu, z lewej strony filtra powietrza, dalej prowadzi do czegoś pod obudową co ma dwa króćce M oraz N, z mniejszą i większą dziurką, czy podłączony jest prawidłowo

pozdrawiam
dzięki

Moderacja:
Szanowny Kolego. Zatwierdziłem Ci poprzedni post z prośbą abyś zapoznał się z Regulaminem Forum. Nie zrobiłeś tego - przykro.
Kolejne posty nie będą zatwierdzane dopóki nie spełnisz warunków naszego forum
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 01 maja 2022, 17:09 przez faraon, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Odesłanie do Regulaminu forum

Wojtas1982
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 01 maja 2022, 8:26

Re: Delta 1.6 8v silnik gdzie ten wężyk?

Post autor: Wojtas1982 » 01 maja 2022, 21:46

przepraszam, mój błąd, więcej się nie powtórzy

więc na razie proszę o pomoc dotyczącą tytułowego wężyka

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1684
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta 1.6 8v silnik gdzie ten wężyk?

Post autor: Jam_Belfegor » 03 maja 2022, 0:37

1. Tak więc rozwiała się tajemnica cienkiego środkowego wężyka to też odma - czyli odpowietrzenie komory korbowej. Trzeci ostatni zaślepiony to zapewne jakieś podciśnienie bo innej opcji już nie widzę. W serwisowce w ogóle nie widać tego trzeciego wyjścia. Podstawa kończy się na dwóch EVAP i ODM'a. Nie kopałem dokładnie, bo cała ma kilkaset stron i kilkanaście plików.
3. W sewisówce przy sterowniku też jest wolna kostka, zapewne wyjście diagnostyczne. Schemat niżej.
4. Są chyba na dole drzwi przy słupkach środkowych, względnie przy zawiasach - nie pamietam dokładnie.
5. Tak to drugie odejście z EVAP - czy jest podłączone czy nie nie ma to za wielkiego wpływu, a już na pewno na pracę silnika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1684
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta 1.6 8v silnik gdzie ten wężyk?

Post autor: Jam_Belfegor » 03 maja 2022, 14:44

Dobra znalazłem. Poniżej masz opisówkę. Pozycja 12 to twój wężyk. Tłumaczenie wprost to: "12. Podłączenie podciśnienia do zaworu termicznego w filtrze powietrza". W tych schematach jest trochę namieszane. Bo jak zobaczysz poniżej w pierwszym jest taka kolejność od lewej EVAP, ODM'a mała, Podciśnienie. Zaś drugi schemat i chyba ten jest bardziej wiarygodny to od lewej EVAP, podciśnienie, ODMA'a mała. Niemniej to puste pole gdzie masz obudowę filtra od spodu wejście niebieskiego wężyka z EVAP ten drugi wolny króciec możne być do tego właśnie podciśnienia. Jak w tłumaczeniu - powinien wejść do zaworu termicznego w obudowie filtra.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1684
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta 1.6 8v silnik gdzie ten wężyk?

Post autor: Jam_Belfegor » 03 maja 2022, 14:50

Inne przydatne schematy:
1. Schemat układu paliwowego
2. Schemat układu par paliwa
3. Schemat ODM'y
4. Schemat komunikacji
5. Diagram komunikacji
6. Komora silnika - opis
7. Monowtrysk
8. Monowtrysk
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1684
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta 1.6 8v silnik gdzie ten wężyk?

Post autor: Jam_Belfegor » 03 maja 2022, 14:55

Na konic komora 1.6 8v SPI
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Wojtas1982
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 01 maja 2022, 8:26

Re: Delta 1.6 8v silnik gdzie ten wężyk?

Post autor: Wojtas1982 » 03 maja 2022, 22:48

:-P
łał, piękne schematy

faktycznie z nich wynika, że wężyk trzeba podłączyć pod obudowę filtra (te króćce M i N) od podciśnienia
będę wkrótce próbować, będę miał też komputer,
bynajmniej co głębiej w mą Deltę wchodzę, tym więcej kłopotów znajduję, ale to na inne tematy

serdecznie dziękuję
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1684
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta 1.6 8v silnik gdzie ten wężyk?

Post autor: Jam_Belfegor » 04 maja 2022, 8:40

Szkoda nawet podłączać to nie współczesny silnik z pierdyliardem czujników - zobacz na diagramy komunikacyjne z ECU powyżej, nie za wiele tego jest. Generalnie pamiętaj że to dość już zabytkowy sprzęt wymaga równie zabytkowego sprzętu do komunikacji ze sterownikiem :) jak masz jakieś inne problemy pisz pomożemy :)

Taka mała podpowiedź jeśli to nie problem dla ciebie kup sobie jakiś sepcyfik do czyszczenia silnika + puszkę zmywacza do hamulców (nie reklamując nawet może być K2 za taki zestaw dasz ok. 25zł i o dziwo działa), zabezpiecz elektrykę w szczególności alternator kostki sterowniki, skrzynki z bezpiecznikami itp. (owiń jakaś folią, workiem, siatką co tam masz) i odłącz akumulator. Zmywacza użyj na zaolejone zacieki i tylko tam (uwaga szybko się kończy). Całość spsikaj obficie odczekaj 10-15min (w zależności co ci tam producent pisze). Można poprawić sztywnym pędem jakieś uporczywe zakamarki. Spłukał obficie wodą (nie myjką cieniową - zwykły tzw. "wąż ogrodowy"), resztki przedmuchaj kompresorem / sprężonym powietrzem, dmuchawą do liści co tam masz ;p (za 10-15zł można też kupić ostatecznie sprężone "powietrze" w puszcze). Usuń worki, podłącz aku. Jak masz możliwości zostaw silnik do wyschnięcia. Potem mozna go też gdzieś zabrać i pojeździć do pełnego zagrzania pozbędziesz się resztek wilgoci. Jak zamierzasz robić coś przy silniku czy nawet jakieś zdjęcia wrzucać, zdecydowanie ułatwia to sprawę. Może to głupie ale ja od jakiegoś czasu jak mam jakąś grubszą robotę przy czymś to planując np. dzień wcześniej jadę na myjnię i np. jak ma do roboty hamulce / coś w zawieszeniu itp. obficie wszytko myje myjką ciśnieniowa. Wcześniej sprawy sobie nie zdawałem jak to ułatwia robotę jak ci tona brudu i piachu nie klei się do wszystkiego i nie wpada tam gdzie nie trzeba, albo nie leci na łep czy do oczu. A nie mówię już jak ma jakieś roboty konserwacyjne na spodzie to myjka ciśnieniowa i kompresor obowiązkowo. Durga pozytywna sprawa jak zamierzasz coś robić przy tym silniku od razu zobaczysz gdzie masz źródła wycieków oleju. Stare zacieki często są rozlane już na pół silnika i nie wiadomo tak defakto skąd tak na prawdę się leje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta II/Dedra/Dedra SW”