Strona 1 z 1

Ypsilon 0.9 Automat 2016

Dodany: 27 lis 2019, 21:38
autor: pawel1234
Witam :)

Jestem szczęśliwym (mam nadzieję, że tak zostanie) posiadaczem Lancii Ypsilon z 2016 r.
Chciałem zweryfikować kilka rzeczy, bo znajomy mnie nastraszył. :roll:

Podobno w tym silniku nie ma rozrządu tylko coś innego jest ?? I to zaczyna szwankować po 40 tys.km ?

W skrzyni automatycznej wymienia się jeden olej i nie ma ich więcej prawda ?

Dzięki za uwagi i spostrzeżenia :)

Re: Ypsilon 0.9 Automat 2016

Dodany: 28 lis 2019, 11:51
autor: vanisch
Jest rozrząd na łańcuchu, a nie na pasku.

Re: Ypsilon 0.9 Automat 2016

Dodany: 02 gru 2019, 15:41
autor: andypip
Łańcuszek napędza jedynie wałek zaworów wydechowych. Zawory ssące nie mają wałka, otwiera je system multiair. Wstępnie olej do tego systemu pompowany jest krzywkami na wałku wydechowym - taki wałek 2w1 :-))
Bywają z nim kłopoty, wykręcają się obudowy tłoczków. Czujny użytkownik może zareagować na 1 objaw i usunąć wadę niewielkim kosztem. Wkręca się w gwint na klej i spokój. To tak w uproszczeniu.
Moduł Multiair jest wrazliwy na jakość oleju silnikowego. Olej należy wymieniać nie rzadziej niż raz w roku lub co 15k km, oczywiście na ten zalecany SELENIA K PURE ENERGY MULTIAIR 5W40 lub odpowiednik. plus dobry filtr oleju.
Po wymianie oleju należy "poinformować" Ecu silnika o tym fakcie niezależnie od ustawienia inspekcji olejowej. Multiecuscan obsługuje tę czynność bez problemu.
tak na marginesie jest to doskonałe rozwiązanie techniczne - zastępuje wariatory, zmienne fazy rozrządu, zmianę geometrii dolotu itp. dodatkowo zawory maja zmienny wznios /otwierają się więcej lub mniej/ oraz 2x na 1 cykl. Silnik jest niesamowicie elastyczny, dosyć oszczędny i nie "kopci" w powietrze. Zresztą, byle g... nie wybiera się silnikiem roku.
Tylko należy pamiętać, że nie jest to wyścigowiec. 2 cylindry zrobią dokładnie tyle ile mogą 😃 W lecie lub po dłuższej przejażdżce warto zaczekać z gaszeniem żeby turbinka nieco odetchnęła, na autostradzie lepiej wyłaczyć start&stop.
Skrzynia biegów to skrzynia manualna zrobotyzowana. Na zwykłą skrzynię nałożony jest tzw. aktywator, który wyciska i zwalnia sprzęgło oraz zmienia biegi systemem siłowników i zaworów elektrohydraulicznych. Rzecz prosta jak budowa cepa 👌 oczywiście w porównaniu z klasycznym automatem a daje taką samą przyjemność z jazdy, jest tańsze, prostsze w obsłudze i tańsze w naprawie.
Dodatkowo można autko holować, nawet do Turynu 😜. Oleje do skrzyni sa w 2 rodzajach: 1 coś a la hipol smaruje koła zębate i łożyska wg producenta nie wymienia się go. 2 olej - płyn hydrauliczny znajduje się w plastikowym zbiorniku z przodu skrzyni biegów. Po otwarciu drzwi słychać pracę pompy - przygotowuje system do pracy nabijając ciśnienie płynu. trwa dyskusja czy ten płyn wymieniać czy nie? Uważam, że po 40-50 k km jak się już zrobi czarniawy, warto wymienić. Może dzięki temu oringi zaworów pożyją dłużej ?
Gratuluję zakupu "rodzynka". Młode to, bedzie hulać aż miło. Mam 2 takie w swojej stajni, jestem mega zadowolony.
oczywiście mnóstwo januszów wie lepiej że włosi to tylko pizza i makaron a my sobie jeździmy. szkoda że tylko na forum a nie w serwisie możemy się przywitać :-)))