Ypsilon 1.2 16v - co zrobić na start?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
piotrekdlugi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 14 paź 2013, 23:41
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Tarnów / Oslo

Ypsilon 1.2 16v - co zrobić na start?

Post autor: piotrekdlugi » 15 paź 2013, 0:13

Witam wszystkich ;)
Dziś stałem się posiadaczem Y II rocznik 1999 przebieg 120 tys , silnik 1.2 16V Stan bardzo ładny. Tapicerka w środku jest w stanie adekwatnym do przebiegu.
Kolor Czarny, alcantara na boczkach foteli , skóra na kierownicy i mieszku. Pozostałe wyposażenie ABS
centralny zamek z pilotem, imoliliser, poduchy, klima, elektrycznie regulowane reflektory, halogeny, elektryczne szyby, elektryczne lusterka, regulacja foteli..
Z tego co było robione wiem że był robiony rozrząd przy 110. Technicznie jedyny mankament to brak ręcznego ale z tym sobie poradzę sam. Nie działa też regulacja wysokości świateł - z tym też sobie poradzę, oraz nie działa pilot do centralnego - pod szybą widzę jest czujnik "diodka" jednak z pilota nie otwiera. Czy centralny z pilota był robiony fabrycznie ? Wie ktoś gdzie znajduje się centralka od pilota ? Zdecydowałem się na akurat ten samochodzik po oglądaniu 6 sztuk i porównaniu stanu ;) Ten w porównaniu do tamtych to perełka ;) Wszystko widać w oryginale - nawet jest fabryczny podnośnik i akcesoria w kole co było tylko w 2 oglądanych przeze mnie egzemplarzach. Cały samochód miał malowane prawe nadkole tył i drzwi kierowcy, ale wygląda to na rysy. Mierzyłem dokładnie powłokę miernikiem i jest 2 razy lakierowany. Z minusów jest słaby aku ale mam taki sam z poprzedniego wozu który niestety na dniach pojedzie do kasacji no i będzie trzeba kupić nowe opony, do przeczyszczenia zamek klapy i od strony pasażera oraz najprawdopodobniej linka otwierania klapy. Zabieram się za przygotowanie furki do jazdy tj konserwacja podwozia , przegląd hamulców ( choć na ścieżce diagnosta mówił że są żyleta ) standardowo linka ręcznego , oleje , filtry , płyn chłodniczy... Coś jeszcze wymienić ? Jaki olej polecacie do tego silnika ? Myślałem nad 10w40 Castrol.
Ogólnie pierwsze wrażenia moje są bardzo pozytywne - autem pokonałem 250 km do domu i prowadzi się super ! Zaskoczył mnie motor w tym autku - radzi sobie z nim bardzo dobrze - spalił mi w granicach 6 l / 100 km. Co myślicie o wsadzeniu tu przyszłościowo gazu ?
Ostatnio zmieniony 15 paź 2013, 8:06 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!

Awatar użytkownika
Icemantopgun
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 138
Rejestracja: 16 gru 2012, 18:18
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Barlinek Zach-Pom

Re: Ypsilon 1.2 16v - co zrobić na start?

Post autor: Icemantopgun » 15 paź 2013, 20:56

gratulacje że zdecydowałeś się na zakup lancii :) wydaje mi się że castrol 10w40 będzie git :) z tego co napisałeś to typowy pakiet startowy :) reszta wyjdzie jak będziesz użytkował auto .

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Ypsilon 1.2 16v - co zrobić na start?

Post autor: Lukasz_TG » 15 paź 2013, 22:08

Centralny w oryginale jest w kluczyku, wciskasz logo Lanci i działa, jak masz pilota to nie jest to oryginał.

Ręczny to normalna sprawa, linki są trwałe. Jeżeli przebieg jest oryginalny to w hamulcach z tyłu prawdopodobnie nikt jeszcze nie maczał paluchów. Zapieka się cięgno linki przy szczęce oraz samoregulator. Ale wszystko da się po ściągnięciu bębna ocenić.

Linka klapy tył czy przód ? jeżeli przód to także nie wina linki, ale zardzewiałego zamka.

Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
piotrekdlugi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 14 paź 2013, 23:41
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Tarnów / Oslo

Re: Ypsilon 1.2 16v - co zrobić na start?

Post autor: piotrekdlugi » 15 paź 2013, 23:35

Dziś troche posiedziałem przy aucie i powiem tak .. przegląd w 100 % autentyczny! Wszystko składa się w całość - stan wnętrza , zawieszenia - o dziwo są fabryczne amory i są baaaardzo ok ! Ktoś widocznie dbał albo nie tłukł go po dziurach. Rozebrałem hamulce dziś i doznałem szoku przód ful nowy- tarcze klocki tył nowe szczęki i bębny ! Na linkę już nie starczyło czasu bo powoli robię całą konserwację podwozia i po kolei koło i wszystko z tej strony ;) Papierów na te prace nie ma ale pod maską jest wlepka ostatni serwis niecałe 2 lata temu przy 110 tys zrobiony rozrząd, olej 10w40 selenia, filtry ;) Centralny mam w kluczyku ale działa tylko z zamka nie działa z pilota niestety .. Linka klapy bagażnika.. Dziś dowiedziałem się że mam wersje elefantino na alufelgach 15 calowych ;) Nurtuje mnie kwestia przycisku od klapki paliwa ? obok fotela kierowcy - jak to działa bo u mnie to nie działa chyba.. Jak skończę konserwacje będę zabierał się za resztę , oleje i drobne naprawy .. będę robił samodzielnie więc pewnie kilka zdjęć zrobię ;) Zastanawiam się jeszcze co ten samochód ma o czym ja nie wiem - bo co chwile mnie coś zaskakuje, ale spiesze się trochę bo chcę zrobić po kolei podłogę i odpicować technicznie samochód a później takie pierdółko detale ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Y/Y10/Ypsilon”