Ypsilon 0.9 Automat 2016

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
pawel1234
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 362
Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy

Ypsilon 0.9 Automat 2016

Post autor: pawel1234 » 27 lis 2019, 21:38

Witam :)

Jestem szczęśliwym (mam nadzieję, że tak zostanie) posiadaczem Lancii Ypsilon z 2016 r.
Chciałem zweryfikować kilka rzeczy, bo znajomy mnie nastraszył. :roll:

Podobno w tym silniku nie ma rozrządu tylko coś innego jest ?? I to zaczyna szwankować po 40 tys.km ?

W skrzyni automatycznej wymienia się jeden olej i nie ma ich więcej prawda ?

Dzięki za uwagi i spostrzeżenia :)
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC
Lancia Ypsilon 0.9 Automat 2016r.

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5540
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Ypsilon 0.9 Automat 2016

Post autor: vanisch » 28 lis 2019, 11:51

Jest rozrząd na łańcuchu, a nie na pasku.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v, Delta 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
Jest:
Vectra + BMW + HPE 1.8 VVT

Awatar użytkownika
andypip
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 139
Rejestracja: 20 paź 2014, 17:42
Imię: Piotr
Lokalizacja: Legnica

Re: Ypsilon 0.9 Automat 2016

Post autor: andypip » 02 gru 2019, 15:41

Łańcuszek napędza jedynie wałek zaworów wydechowych. Zawory ssące nie mają wałka, otwiera je system multiair. Wstępnie olej do tego systemu pompowany jest krzywkami na wałku wydechowym - taki wałek 2w1 :-))
Bywają z nim kłopoty, wykręcają się obudowy tłoczków. Czujny użytkownik może zareagować na 1 objaw i usunąć wadę niewielkim kosztem. Wkręca się w gwint na klej i spokój. To tak w uproszczeniu.
Moduł Multiair jest wrazliwy na jakość oleju silnikowego. Olej należy wymieniać nie rzadziej niż raz w roku lub co 15k km, oczywiście na ten zalecany SELENIA K PURE ENERGY MULTIAIR 5W40 lub odpowiednik. plus dobry filtr oleju.
Po wymianie oleju należy "poinformować" Ecu silnika o tym fakcie niezależnie od ustawienia inspekcji olejowej. Multiecuscan obsługuje tę czynność bez problemu.
tak na marginesie jest to doskonałe rozwiązanie techniczne - zastępuje wariatory, zmienne fazy rozrządu, zmianę geometrii dolotu itp. dodatkowo zawory maja zmienny wznios /otwierają się więcej lub mniej/ oraz 2x na 1 cykl. Silnik jest niesamowicie elastyczny, dosyć oszczędny i nie "kopci" w powietrze. Zresztą, byle g... nie wybiera się silnikiem roku.
Tylko należy pamiętać, że nie jest to wyścigowiec. 2 cylindry zrobią dokładnie tyle ile mogą 😃 W lecie lub po dłuższej przejażdżce warto zaczekać z gaszeniem żeby turbinka nieco odetchnęła, na autostradzie lepiej wyłaczyć start&stop.
Skrzynia biegów to skrzynia manualna zrobotyzowana. Na zwykłą skrzynię nałożony jest tzw. aktywator, który wyciska i zwalnia sprzęgło oraz zmienia biegi systemem siłowników i zaworów elektrohydraulicznych. Rzecz prosta jak budowa cepa 👌 oczywiście w porównaniu z klasycznym automatem a daje taką samą przyjemność z jazdy, jest tańsze, prostsze w obsłudze i tańsze w naprawie.
Dodatkowo można autko holować, nawet do Turynu 😜. Oleje do skrzyni sa w 2 rodzajach: 1 coś a la hipol smaruje koła zębate i łożyska wg producenta nie wymienia się go. 2 olej - płyn hydrauliczny znajduje się w plastikowym zbiorniku z przodu skrzyni biegów. Po otwarciu drzwi słychać pracę pompy - przygotowuje system do pracy nabijając ciśnienie płynu. trwa dyskusja czy ten płyn wymieniać czy nie? Uważam, że po 40-50 k km jak się już zrobi czarniawy, warto wymienić. Może dzięki temu oringi zaworów pożyją dłużej ?
Gratuluję zakupu "rodzynka". Młode to, bedzie hulać aż miło. Mam 2 takie w swojej stajni, jestem mega zadowolony.
oczywiście mnóstwo januszów wie lepiej że włosi to tylko pizza i makaron a my sobie jeździmy. szkoda że tylko na forum a nie w serwisie możemy się przywitać :-)))
Za piękne Lancie i żwawych chłopców :pifko:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Y/Y10/Ypsilon”