Delta Integrale 8v - lepsze hamulce

mariusz76

Delta Integrale 8v - lepsze hamulce

Post autor: mariusz76 » 03 cze 2007, 8:31

Zastanawiałem się czy do Delty Integrale 8v można założyć jakieś mocniejsze hamulce na przód, bo te oryginalne hamują raczej średnio. Zauważyłem że Fiat Coupe Turbo 16v ma taką samą tarcze z przodu jak Integrale, ale sam zacisk jest chyba 4-ro tłoczkowy. Czy ktoś wie czy takie zaciski będą pasować do Delty?

Awatar użytkownika
Kabar
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 427
Rejestracja: 31 gru 2004, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Integrale 8v - Lepsze hamulce

Post autor: Kabar » 03 cze 2007, 8:42

Zaciski 4-tłoczkowe we Fiacie Coupe występuje tylko w wersji 20v.
Średnica tarczy wtedy ma 308 mm (z tego co kojarzę), a w Lancii jest 284.
Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Integrale 8v - Lepsze hamulce

Post autor: Nat » 09 lut 2012, 13:17

Ostatnio rozpracowuję temat upgradu hamulców integrali.

Czterotłoczkowe zaciski od Fiata coupé (Brembo) pasują podobno plug'n'play.
Oczywiście prócz nowych tarcz (305x28mm) warto podmienić na mocniejszą pompę, większe tarcze nie wejdą tez w koła 15 calowe, więc wiąże się to też z wymianą kół na co najmniej 16'', ale mimo wszystko jest to dość proste.

Zastanawiam się jednak nad tym, czy zaciski Brembo od Kappy turbo/AR166 też by pasowały?
Ich podstawową cechą jest to, że można je kupić taniej, niż do FIACiora.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Integrale 8v - Lepsze hamulce

Post autor: jakubg » 09 lut 2012, 13:22

Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Integrale 8v - Lepsze hamulce

Post autor: Nat » 09 lut 2012, 13:25

no tak, ale ja pytałem o zaciski, a nie o tarcze.
Tarcze, jak widać, są ciut większe.
A może ktoś zakładał czterotłoczkowce do integrali?
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Re: Integrale 8v - Lepsze hamulce

Post autor: jakubg » 09 lut 2012, 13:29

Ups.. nie doczytałem.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 11146
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontakt:

Re: Integrale 8v - Lepsze hamulce

Post autor: topcio » 09 lut 2012, 17:22

Dodatkowo tarcze od K mają 5 śrub a Delta 4
Zaciski od K trzeba wymienić razem z jarzmem. Trzeba by zmierzyć rozstaw śrub jarzma do piasty - jeśli zmierzysz w grali to możemy porównać w mojej K .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Obrazek

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Integrale 8v - Lepsze hamulce

Post autor: mac1us » 09 lut 2012, 17:59

Z tego co wiem ani "małe brembo" czyli FC ani "duże brembo" czyli AR 166 nie siada p&p na oryginalną zwtornicę, trzeba robić adapter.
Mam zaciski od 166 i tarcze od Fiata czyli 305 mm, projekt adaptera jest na internecie pod zwrotnicę od AR 155 więc takiej samej jak do Delty 2. W większości przypadków zaciski mieści się pod felgę o rozmiarze 16 cali, ale z dystansem tak jest u mnie i u kolegi w Fiacie 125p :) .

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Delta Integrale 8v - lepsze hamulce

Post autor: Nat » 10 lut 2012, 12:23

Jakiś link do owego adaptera?
A może foty, jak to wygląda w realu?
Byłby wdzięczny!
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta Integrale 8v - lepsze hamulce

Post autor: mac1us » 10 lut 2012, 12:58

ADAPTER
TEMAT NA ALFA 155 ORG

Adapter jest trochę oszczędnościowy, bo odsuwa tylko w jednej płaszczyźnie, a jeśli dobrze pamiętam to trzeba jeszcze odsunąć zacisk, ale można dotoczyć tulejke lub na upartego podkładki.


Jeśli byś sobie pomierzył czy wymiary się zgadzają i byłbyś chętny to w przeciągu około 2-3 miesięcy będę je wycinał. Bardziej się opłaca wyciąć kilka sztuk więcej, bo cena będzie lepsza. Najlepiej jakbym miał kilku chętnych żebym nie musiał mieć kilku zbędnych kompletów licząc na to, że się sprzedadzą. Na razie był jeden chętny, ale to było kilka miesięcy temu, ale pamiętam.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Delta Integrale 8v - lepsze hamulce

Post autor: Nat » 10 lut 2012, 15:09

Bardzo dziękuję za linki.
Miej mnie w pamięci, choc na 100 proc. się jeszcze nie deklaruję - miałem to zaplanowane na drugą połowę tego roku : gafa :
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta Integrale 8v - lepsze hamulce

Post autor: mac1us » 10 lut 2012, 16:26

Ja myślę o kwietniu, maju, bo wtedy mam plan by moja Delta wróciła do żywych w pełni sił, a nawet jako koks.

Ja swoje zaciski kupiłem za 450 zł, z prawie nowymi klockami jeszcze z odbiorem osobistym :). Tarcze miałem po bardzo dobrej cenie, bo po 200 zł sztuka. Jakby nie kombinować 1000 zł wyjdzie.

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 676
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Re: Delta Integrale 8v - lepsze hamulce

Post autor: bryś » 06 mar 2012, 21:11

ja mam z lanci evo mieszczą się na 15 felgę na styk dystans jest tylko na jedną śrubę druga w oryginalnej pozycji tarcze evo przerabiane

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Delta Integrale 8v - lepsze hamulce

Post autor: Nat » 06 mar 2012, 23:35

bryś pisze:ja mam z lanci evo mieszczą się na 15 felgę na styk dystans jest tylko na jedną śrubę druga w oryginalnej pozycji tarcze evo przerabiane
Wiem, wiem, leję łzy gorzkie, z powodu niezdecydowania miszaxa. I cenne części z jego auta przeszły mi koło nosa. :roll: :roll:
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”