Dedra 2.0 8v Turbo - ustawienie rozrządu/książka serwisowa

Awatar użytkownika
Mado
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 219
Rejestracja: 01 lis 2009, 11:58
Lokalizacja: Stronie Śl. / Wrocław

Dedra 2.0 8v Turbo - ustawienie rozrządu/książka serwisowa

Post autor: Mado » 27 cze 2016, 22:58

Hej,

Mam pytanie co do ustawienia rozrządu oraz wałków wyrównoważających.

Niemieckiego dobrze nie rozumiem, więc potrzebuje potwierdzenia.

Silnik: 835AQ / 835 A8.000

Pasek rozrządu zrozumiały dla mnie w 100%, obecnie jest oczywiście ustawiony dobrze. Ale pytania zaczynają się przy wałkach wyrównoważających. W załączonym zrzucie są pokazane znaki na tych wałkach, ale nie jest pokazane, przy jakim ustawieniu wału korbowego mają się one zgrywać na znakach. Wnioskuję, że znaki mają się pokrywać łącznie ze znakami na rozrządzie.
Byłoby to dla mnie jasne, gdyby nie fakt, że u mnie się one całkowicie nie zgrywają. Ustawię rozrząd na znakach, to wałki są całkiem inaczej. Ustawię jeden wałek na znaku - drugi nie jest. Wnioskuję więc, że są one źle ustawione.

Kolejne pytanie: książka ma oznaczenie dla silników 1756 oraz 1995. Dla wersji turbo jest coś innego? Pytam odnośnie luzów zaworowych, bo jest podane: 0,43 dolot i 0,48 wydech. Dla turbo tak samo?

Ostatnie pytanie :) Jakiś pomysł na garażowe odkręcenie zębatego koła pasowego na wale, napędzającego wałki wyrównoważające. Z niemieckiego zrozumiałem, że gwint lewy :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2016, 8:31 przez Mado, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
PastorFSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.

Re: Ustawienie rozrządu - czy dobrze rozumie książkę serwiso

Post autor: PastorFSO » 27 cze 2016, 23:11

Jeżeli chodzi o ustawienie dolnego koła pasowego to z tego co pamiętam należny je ustawić wg ustawienia koła rozrządu, ale dobrze by było żeby jeszcze ktoś potwierdził tą informację. Co do śruby, gwint lewy to fakt, a mnie udało się ja odkręcić wrzucając 4 bieg i mocno hamując, a inny sposób to po prostu kawał płaskownika (dźwigni), który będziesz w stanie przykręcić do koła pasowego co najmniej dwiema śrubami. Luzy zaworowe dla turbo mogą być inne, niestety nie mam pod ręką dokumentacji, ale jutro mogę poszperać za takową.

Awatar użytkownika
Mado
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 219
Rejestracja: 01 lis 2009, 11:58
Lokalizacja: Stronie Śl. / Wrocław

Re: Ustawienie rozrządu - czy dobrze rozumie książkę serwiso

Post autor: Mado » 27 cze 2016, 23:41

Dzięki kolego, zawołam jutro jakiegoś pomocnika i postaram się to tak odkręcić :)

A gdyby ktoś miał książkę serwisową dotyczącą silnika dla wersji turbo i by mógł ją podesłać, to byłbym wdzięczny :) Obojętnie w jakim języku :D

We Fiacie Coupe 2.0 16v silnik od strony rozrządu wygląda identycznie i tam w książce już podają, że te wałki mają być ustawione równo z rozrządem. Dlatego daje 90% że tutaj ma być tak samo, ale jednak wole się upewnić w 100%.
Bo to by oznaczało, że mam je źle ustawione, mimo że silnik chodzi spokojniej niż w moim Coupe, gdzie są ustawione ok...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Ustawienie rozrządu - czy dobrze rozumie książkę serwiso

Post autor: volf » 27 cze 2016, 23:49

Co do śruby na wale to najłatwiej kluczem udarowym, tylko takim konkretnym, bo to musi być mocno dokręcone, zdaje się, że moment ponad 300 Nm-tak przynajmniej jest w kappie a tu śruba podobna jeśli nie taka sama...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Ustawienie rozrządu - czy dobrze rozumie książkę serwiso

Post autor: wladek-15 » 28 cze 2016, 0:12

Z tego co pamiętam to na kole balansu też raczej jest znak, ale te ustawienia są identyczne co rozrządu;)
Wałki balansu bym zablokował a pasek wyj.....ł :) Takie jest zdanie 80% tutejszych użytkowników tych silników pozdrawiam

luz masz inny dla turbo ... wysyłam fotki z parametrami

PS: Tytuł postu jest błędny !!!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
_Rafako_
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1488
Rejestracja: 21 sty 2015, 12:04
Imię: Olek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ustawienie rozrządu - czy dobrze rozumie książkę serwiso

Post autor: _Rafako_ » 28 cze 2016, 0:44

Mado pisze:(...)

Niemieckiego dobrze nie rozumie, (...)
Nic mnie chyba bardziej nie denerwuje w kaleczeniu języka ojczystego niż to :roll: Rozumiem, że to nawyk wyniesiony z domu, bo w szkole jeszcze chyba tego nie uczą :?:
Serdecznie pozdrawiam.
MaXserwis - najlepszy wśród warsztatów
Jest: plastik Mondeo MKV 2.0 D '20 + Megane IFL cabrio '99 + Mercedes W123 200D '83 + Mercedes 124 CE '90 + Fiat 126p FL '90 + BMW 540i Touring...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V...

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Ustawienie rozrządu - czy dobrze rozumie książkę serwiso

Post autor: Bichoń » 28 cze 2016, 7:54

Widzę, że jest to post dla jasnowidzów. Ja tam się zorientowałem o jaki silnik chodzi, bo taki mam, ale jakbym miał wyszukiwać kiedyś tego tematu to nie mam szans znaleźć przez szukajkę. Czy tak trudno napisać w temacie, że sprawa dotyczy 2.0 16v(T)? Już nie wspominając o wymogach regulaminu odnośnie tytułowania wątków.

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Dedra 2.0 8v Turbo - ustawienie rozrządu, książka serwis

Post autor: wladek-15 » 28 cze 2016, 8:30

Silnik to 2.0 8v nie 16v
W dedrze nie było seryjnie silników 2.0 16v turbo...
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
Mado
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 219
Rejestracja: 01 lis 2009, 11:58
Lokalizacja: Stronie Śl. / Wrocław

Re: Dedra 2.0 8v Turbo - ustawienie rozrządu, książka serwis

Post autor: Mado » 28 cze 2016, 8:35

Przepraszam Rafako, że Cię uraziłem moimi błędami - już poprawione.

Nazwę tematu też już dostosowałem do wymagań i dopisałem oznaczenie silnika.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Dedra 2.0 8v Turbo - ustawienie rozrządu, książka serwis

Post autor: Bichoń » 28 cze 2016, 8:45

wladek-15 pisze:Silnik to 2.0 8v nie 16v
W dedrze nie było seryjnie silników 2.0 16v turbo...
To tym bardziej.

Awatar użytkownika
Mado
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 219
Rejestracja: 01 lis 2009, 11:58
Lokalizacja: Stronie Śl. / Wrocław

Re: Dedra 2.0 8v Turbo - ustawienie rozrządu, książka serwis

Post autor: Mado » 28 cze 2016, 8:58

Tylko, że ja mam seryjne 2.0 8v Turbo. Tak jak napisał kolega Władek, w Dedrach nie było 2.0 16v Turbo.

Mylić może to, że silnik jest DOHC, czyli ma dwa wałki rozrządu, ale ma 8 zaworów. Jeden wałek do czterech zaworów dolotowych, drugi do czterech wydechowych.

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Dedra 2.0 8v Turbo - ustawienie rozrządu/książka serwiso

Post autor: rob_76 » 28 cze 2016, 19:24

Podkleję się z pytaniem Panowie. Czy któryś z Was jest w posiadaniu serwisówki (lub czegoś na kształt) obejmującej 2.0 16V BEZ turbo...? Język jest drugorzędny... Nie mam żadnych "podkładek" do tego silnika, a taki hula w mojej Delcie... Byłbym wdzięczny za każdą formę - nawet ksero przesłane pocztą (oczywiście nie za darmo!), choć oczywiście jakiś pdf byłby idealny...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Dedra 2.0 8v Turbo - ustawienie rozrządu/książka serwiso

Post autor: Lukasz_TG » 28 cze 2016, 19:35

Ja mam do Themy wolnossaki 2.0 są tam dokładnie opisane.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Dedra 2.0 8v Turbo - ustawienie rozrządu/książka serwiso

Post autor: rob_76 » 28 cze 2016, 19:37

Lukasz_TG pisze:Ja mam do Themy wolnossaki 2.0 są tam dokładnie opisane.
Super! Reszta PW, bo nie chcę śmiecić... ;)
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Dedra 2.0 8v Turbo - ustawienie rozrządu/książka serwiso

Post autor: KrissEB » 28 cze 2016, 21:38

_Rafako_ pisze:
Mado pisze:(...)

Niemieckiego dobrze nie rozumie, (...)
Nic mnie chyba bardziej nie denerwuje w kaleczeniu języka ojczystego niż to :roll: Rozumiem, że to nawyk wyniesiony z domu, bo w szkole jeszcze chyba tego nie uczą :?:
Serdecznie pozdrawiam.
Nic mnie chyba bardziej nie denerwuje na forum niż to - nabijanie postów i obrażanie innych :roll: Rozumiem, że to nawyk wyniesiony z domu, bo w szkole jeszcze chyba tego nie uczą :?:

Również serdecznie pozdrawiam


P.S Powodzenia Mado w dotarciu do rozwiązania problemu bo pewnie po to napisałeś na forum :-P
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”