Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

toreider
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 88
Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ruda Śląska

Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: toreider » 09 gru 2019, 20:24

Witam brać , jakiś czas temu dopadła mnie usterka klimatyzacji mojej Lanci Delta a dokładnie uszkodzenie aktywatora klimatyzacji nawiewu szyba - klatka tzw aktywatora defroster który udało się wymienić bez ściągania deski . Dziś operacja została powtórzona w Fiacie Bravo znajomego więc postanowiłem czynność opisać , może komuś posłuży.
Zaopatrujemy się w dwa klucze typu torx 20 np.https://allegro.pl/oferta/corona-klucz- ... 7500935079( ja osobiście kupiłem w Castoramie )
Jeden z nich obcinamy z dłuższego ramienia na ok 5-6 cm , owijamy taśmą papierową by były grubsze i nie ślizgały się w palcach .
Odsuwamy fotel kierowcy na max do tyłu i nurkujemy pod kolumnę kierowniczą. Jeśli mamy piankę musimy ja odkręcić a następnie naszym oczom ukarze się widok aktywatora
Wypinamy wtyczkę ( u mnie już odpięta ) i odkręcamy 3 śrubki torx 20 wskazane na fotografii .
1.JPG
Pierwsza jest najłatwiejsza , przy czym musimy uważać bo jak śrubki wpadną w czeluści tunelu praktycznie nie do odzyskania śrubki 2 i 3 odkręcamy na wyczucie ( oczy i ręka się nie mieszczą ) praca dla cierpliwych i upartych ale do zrobienia . Po wykręceniu śrubek i wyjęciu aktywatora naszym oczom ukaże się taki obrazek ( pomarańczowe kółka miejsce gdzie siedzą śrubki)
2.JPG
W moim przypadku uszkodzeniu uległ plastykowy trzpień łączący aktywator z zębatką ( kumpla Bravo również ta sama usterka ) .
3.JPG
Tulejkę , dźwigienkę , trzpień jak zwał tak zwał kupiłem na Allegro za 27 zł z przesyłką .
Pozostałości po tulejce z aktywatora wyciągamy , ja zrobiłem to poprzez wkręcenie w otwór wkręta o większej średnicy ( z wyczuciem ) i wyciągnięciu kombinerkami siedzi na wcisk. Wstępnie ustalamy miejsce montażu tulejki poprzez przepchnięcie zębatki w kierunku oznaczonym strzałką
4.JPG
Po wstępnym ustaleniu miejsca położenia trzpienia względem zębatki ( eliptyczny otwór , na tulejce jest specjalna wypustka ) oraz miejsca osadzenia aktywatora wkładamy nowy trzpień do momentu aż usłyszymy kliknięcie.
Nurkujemy pod deskę i wkładamy aktywator , najpierw staramy się przykręcić najłatwiejszą śrubkę nr 1 i kolejno 2 i 3 ( ja osobiście stosuje patent -do każdej śrubki przywiązuję nitkę długości ok 30 cm zapobiega utratcie śrubek jak spadnie da się odzyskać ) wpinamy wtyczkę , kasujemy błędy robimy kalibrację poprzez przytrzymanie równocześnie przycisków klimatronika AUTO i MONO https://www.youtube.com/watch?v=ANhpTdo3IbY

Miłej zabawy i nie zniechęcajcie się minie za pierwszym razem operacja wykręcenia i wkręcenia zajęła 9 godzin , za drugim razem poszło znacznie lepiej i całość operacji zamknęła się w 1,5 godz.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
jest Lancia Delta III Platino 1,4 120 KM bi-colore
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2003

grzesik_w
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 52
Rejestracja: 31 maja 2013, 18:45
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: grzesik_w » 15 sty 2020, 1:21

Rewelacyjny poradnik. Jakby Ci się jeszcze kiedyś udało zrobić podobny do aktywatora obiegu zamkniętego to stawiam dobrą wódkę - lub cokolwiek innego co sobie zażyczysz :)

toreider
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 88
Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: toreider » 16 sty 2020, 20:34

Cieszę się ze się przydało , z drugiej strony mam nadzieje ze nie będę musiał zgłębiać tematu aktywatora obiegu zamkniętego .
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
jest Lancia Delta III Platino 1,4 120 KM bi-colore
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2003

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”