Wymiana aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

toreider
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ruda Śląska

Wymiana aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: toreider » 09 gru 2019, 20:24

Witam brać , jakiś czas temu dopadła mnie usterka klimatyzacji mojej Lanci Delta a dokładnie uszkodzenie aktywatora klimatyzacji nawiewu szyba - klatka tzw aktywatora defroster który udało się wymienić bez ściągania deski . Dziś operacja została powtórzona w Fiacie Bravo znajomego więc postanowiłem czynność opisać , może komuś posłuży.
Zaopatrujemy się w dwa klucze typu torx 20 np.https://allegro.pl/oferta/corona-klucz- ... 7500935079( ja osobiście kupiłem w Castoramie )
Jeden z nich obcinamy z dłuższego ramienia na ok 5-6 cm , owijamy taśmą papierową by były grubsze i nie ślizgały się w palcach .
Odsuwamy fotel kierowcy na max do tyłu i nurkujemy pod kolumnę kierowniczą. Jeśli mamy piankę musimy ja odkręcić a następnie naszym oczom ukarze się widok aktywatora
Wypinamy wtyczkę ( u mnie już odpięta ) i odkręcamy 3 śrubki torx 20 wskazane na fotografii .
1.JPG
Pierwsza jest najłatwiejsza , przy czym musimy uważać bo jak śrubki wpadną w czeluści tunelu praktycznie nie do odzyskania śrubki 2 i 3 odkręcamy na wyczucie ( oczy i ręka się nie mieszczą ) praca dla cierpliwych i upartych ale do zrobienia . Po wykręceniu śrubek i wyjęciu aktywatora naszym oczom ukaże się taki obrazek ( pomarańczowe kółka miejsce gdzie siedzą śrubki)
2.JPG
W moim przypadku uszkodzeniu uległ plastykowy trzpień łączący aktywator z zębatką ( kumpla Bravo również ta sama usterka ) .
3.JPG
Tulejkę , dźwigienkę , trzpień jak zwał tak zwał kupiłem na Allegro za 27 zł z przesyłką .
Pozostałości po tulejce z aktywatora wyciągamy , ja zrobiłem to poprzez wkręcenie w otwór wkręta o większej średnicy ( z wyczuciem ) i wyciągnięciu kombinerkami siedzi na wcisk. Wstępnie ustalamy miejsce montażu tulejki poprzez przepchnięcie zębatki w kierunku oznaczonym strzałką
4.JPG
Po wstępnym ustaleniu miejsca położenia trzpienia względem zębatki ( eliptyczny otwór , na tulejce jest specjalna wypustka ) oraz miejsca osadzenia aktywatora wkładamy nowy trzpień do momentu aż usłyszymy kliknięcie.
Nurkujemy pod deskę i wkładamy aktywator , najpierw staramy się przykręcić najłatwiejszą śrubkę nr 1 i kolejno 2 i 3 ( ja osobiście stosuje patent -do każdej śrubki przywiązuję nitkę długości ok 30 cm zapobiega utratcie śrubek jak spadnie da się odzyskać ) wpinamy wtyczkę , kasujemy błędy robimy kalibrację poprzez przytrzymanie równocześnie przycisków klimatronika AUTO i MONO https://www.youtube.com/watch?v=ANhpTdo3IbY

Miłej zabawy i nie zniechęcajcie się minie za pierwszym razem operacja wykręcenia i wkręcenia zajęła 9 godzin , za drugim razem poszło znacznie lepiej i całość operacji zamknęła się w 1,5 godz.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2022, 10:05 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: literówka
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Jest
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq

grzesik_w
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 31 maja 2013, 18:45
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: grzesik_w » 15 sty 2020, 1:21

Rewelacyjny poradnik. Jakby Ci się jeszcze kiedyś udało zrobić podobny do aktywatora obiegu zamkniętego to stawiam dobrą wódkę - lub cokolwiek innego co sobie zażyczysz :)

toreider
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: toreider » 16 sty 2020, 20:34

Cieszę się ze się przydało , z drugiej strony mam nadzieje ze nie będę musiał zgłębiać tematu aktywatora obiegu zamkniętego .
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Jest
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq

mariuz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 07 mar 2020, 20:29
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: mariuz » 07 mar 2020, 20:38

Hej, mamy gdzieś opis który aktywator jest od czego? u mnie jest padnięta regulacja od temperatury po stronie kierowcy.
Lancia Delta 2009 1.6

toreider
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: toreider » 31 mar 2020, 11:50

Ja wzorowałem się ma Fiacie Stilo , w Lanci jest podobnie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Jest
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq

grzegorzblodz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 13 mar 2021, 20:27
Imię: Grzegorz

Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: grzegorzblodz » 18 mar 2021, 8:52

hey u mnie jest problem może inny ale też związany z regulacją, po ustawieniu pozycji klimatyzacji na LOW dmucha zimnym powietrzem a jak ustawię na 16 stC to dmucha ciepłym, gdzie szukać przyczyny

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: Tomzik » 19 sty 2022, 21:54

Miałem podobny motyw, ale w Delcie II i jak popstrykałem manualnie to wychodziło bardziej na to, że bez ruszania temperatury a tylko kierunkiem nawiewu leciało chłodne "na klatę" a ciepłe na szybę i nogi. Winny był czujnik temperatury umieszczony na nagrzewnicy odpowiedzialny za sterowanie mieszaniem powietrza.

Efekt też był taki, że na wszelkim innym ustawieniu niż "LO" grzało w środku lata... Mniej lub bardziej, ale grzało zamiast chłodzić.

Myślę, że tym tropem musisz iść. Prawdopodobnie któryś czujnik temperatury powietrza walnął przy nagrzewnicy. Mniemam, że w Delcie III będzie 2x tyle czujników co w "dwójce" z racji dwustrefowej klimy (po 2 czujniki po stronie kierowcy i pasażera).

W "Zrób to sam" w dziale Delty II jest mój poradnik jak zdiagnozować klimę, znajdziesz tam odrobinkę teorii o tych czujnikach jakbyś chciał ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Paffka
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 26 kwie 2022, 16:51
Imię: Paweł

Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: Paffka » 26 kwie 2022, 18:08

Cześć wszystkim!

Odświeżę trochę temat. Jakiś czas temu nabyłem lancie 1.4 MA i mam, tak przynajmniej myślę, taki sam problem, mianowicie nawiew lewa strona na szybę boczną i środkowy na kierowcę, pomimo zmiany temperatury na panelu, cały czas podaje mi taką samą temperaturę. Prawa, tył jest ok. Moje pytanie, czy aktywator który mam do wymiany to ten który opisuje kolega toreider i moge spróbować na własną rękę zająć się naprawą, czy może zlecić naprawę komuś (warsztat) który zna się na rzeczy bo to co boli moją lancie to zupełnie inny aktywator? :( Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Youleck
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 05 sie 2019, 21:21
Imię: Julian
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: Youleck » 30 kwie 2022, 18:58

Ja kilka miesięcy temu pojechałem uporządkować temat klimy do jednego z forumowiczów z forum bravo. Pojechałem pod Łódź, robota trwała 3h i mam spokój. Wszystkie części na miejscu, nie trzeba niczym się martwić. Namiar możesz znaleźć na forum bravo albo tak jak ja na olx. Nie żałuję roboty - zero błędów i wszystko jak w fabryce.
Lancia Delta III Oro 1.6 MultiJet 120KM <- Alfa Romeo 147 SHAPE LPG

47Walc35
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 19 gru 2019, 13:50
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Pruszków

Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: 47Walc35 » 02 maja 2022, 9:49

Podaj proszę jakiś namiar do tego magika pod Łodzią. Może być link olx.
Z góry dziękuję.

Awatar użytkownika
Youleck
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 05 sie 2019, 21:21
Imię: Julian
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: Youleck » 02 maja 2022, 19:56

Link: https://www.olx.pl/d/oferta/naprawa-fia ... x8Gb3.html
Całkowicie polecam, pełen profesjonalizm.

Pzdr
Lancia Delta III Oro 1.6 MultiJet 120KM <- Alfa Romeo 147 SHAPE LPG

Terral
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 05 lut 2021, 12:52
Imię: Maciej
Lokalizacja: Kudowa-Zdrój

Re: Wymianan aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: Terral » 02 maja 2022, 23:09

Youleck pisze: 30 kwie 2022, 18:58 Ja kilka miesięcy temu pojechałem uporządkować temat klimy do jednego z forumowiczów z forum bravo. Pojechałem pod Łódź, robota trwała 3h i mam spokój. Wszystkie części na miejscu, nie trzeba niczym się martwić. Namiar możesz znaleźć na forum bravo albo tak jak ja na olx. Nie żałuję roboty - zero błędów i wszystko jak w fabryce.
A pamiętasz może przybliżony koszt tej napawy?

Awatar użytkownika
Youleck
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 05 sie 2019, 21:21
Imię: Julian
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: Youleck » 03 maja 2022, 12:50

Coś koło 800 zł. W tym robota, tulejki i aktywator od obiegu zamkniętego.
Lancia Delta III Oro 1.6 MultiJet 120KM <- Alfa Romeo 147 SHAPE LPG

47Walc35
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 19 gru 2019, 13:50
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Pruszków

Re: Wymiana aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: 47Walc35 » 03 maja 2022, 13:39

Youleck pisze: 02 maja 2022, 19:56 Link: https://www.olx.pl/d/oferta/naprawa-fia ... x8Gb3.html
Całkowicie polecam, pełen profesjonalizm.

Pzdr
Dziękuję.
Cena 800 za robociznę, części i trudny dostęp, a także specjalistyczną wiedzę, nie wydaje się wygórowana.

Awatar użytkownika
Youleck
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 05 sie 2019, 21:21
Imię: Julian
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana aktywatora kilatyzacji bez sciągania deski

Post autor: Youleck » 03 maja 2022, 14:29

Też tak uważam, że cena jest dobra. Po kilku miesiącach jazdy pomimo pelnego demontażu deski nie ma żadnych luzów, skrzypien, trzeszczen itp. a tego się najbardziej bałem.
Lancia Delta III Oro 1.6 MultiJet 120KM <- Alfa Romeo 147 SHAPE LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”