Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?

fly
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 10 mar 2016, 12:57
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?

Post autor: fly » 15 wrz 2021, 13:09

Dzień dobry,
co poradzicie?
1. Regeneracja odbłyśnika, wyczyszczenie wnętrza reflektora + polerowanie (L+P) - ok. 1100 zł
2. Kupno kompletu nowy reflektorów (L+P) - ok. 1450 zł
3. Kupno kompletu zamienników (Depo) (L+P) - ok. 1100 zł

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?

Post autor: pietrek125 » 15 wrz 2021, 13:46

Pkt.2
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

toreider
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 236
Rejestracja: 11 kwie 2017, 21:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?

Post autor: toreider » 15 wrz 2021, 13:52

Według mnie jeśli jest taka niewielka różnica pomiędzy regeneracja a nowymi to ja bym wybrał nowe
Były
Fiat Punto I 1,4 75 KM
Fiat Brava 1,2 80 KM
Opel Vectra C 1,6 101 KM
Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 KM
Lancia Delta III 1,4 120 KM bi-colore
Jest
Lancia Ypsilon 843 Platino 1,4 95 KM rok 2004
Fiat 500X 1,6 e-torq

fly
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 10 mar 2016, 12:57
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?

Post autor: fly » 16 wrz 2021, 12:18

Panowie, jakiś błąd był na stronie, jednak za nówki chcą trochę więcej :-|

To jeszcze raz:
1. Regeneracja odbłyśnika, wyczyszczenie wnętrza reflektora + polerowanie (L+P) - ok. 1100 zł
2. Kupno kompletu nowy reflektorów (L+P) - ok. 2700 zł
3. Kupno kompletu zamienników (Depo) (L+P) - ok. 1100 zł

Przy takim zestawieniu zastanawiam się nad zamiennikami. Bardzo będę żałował decyzji?

fly
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 10 mar 2016, 12:57
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?

Post autor: fly » 16 wrz 2021, 12:45

No chyba że zamiennik innej firmy? Albo może regeneracja? :?: Macie jakieś doświadczenie z zamiennikami albo regeneracją? Mam dylemat, ale na pewno 2700 zł nie wydam na nówki.
Zamiennik czy regeneracja?

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?

Post autor: Tomzik » 16 wrz 2021, 13:14

Zamiennik, jeśli koszt niewiele wyższy niż regeneracja. Ale tylko wtedy, jak producent jest renomowany - Hella, Bosch, Valeo, Al itp

W innym przypadku regeneracja.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?

Post autor: Jam_Belfegor » 16 wrz 2021, 13:18

pkt. 4 zrób to sam :) ewentualnie jak odbłyśnik wymaga rzeczywiście regeneracji w sensie napawania nowej powłoki można to zlecić. Niemniej zacznij od porostu umycia reflektora, ewentualnie od wymiany powłoki lakierniczej na froncie. A zobaczysz na pewno różnicę. Wątpię żebyś miał wypalony odbłyśnik. 1100zł za regenerację moim zdaniem dużo za dużo.

Zestaw do wymiany lakieru na "szkłach" reflektora ok 100zł. z chemią, wodą demineralizowaną, pastami polerskimi zamkniesz pewnie w 150zł + twoja robota.

Czas jaki musisz poświęcisz jak nie robisz tego zawodowo ok. 3-4h na reflektor + czas demontażu i montażu na auto.

Jak widać da się to ogarnąć we własnym zakresie. Na foto trochę starszy reflektor niż z twoje Delty.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?

Post autor: Marcin_D » 16 wrz 2021, 17:17

Fly przecież ten koszt renowacji to jakiś "z dupy" wyciągnięty.
Belfegor Ci wszystko napisał.
Jak obejrzałem na zdjęciach lampę to wygląda jakby projektor soczewkowy dało się wyciągnąć bez rozklejania lampy . To nawet jeśli odbłyśnik jest do naprawy (wypalony) to koszt napylenia próżniowego dwóch odbłyśników zamknie się w kwocie 150-200pln - firm co to robią jest kilka (mogę zobaczyć co chłopaki polecają na forum Laguny - tam odbłyśnik to standard).
Reszta to jest jak napisał Belfegor - tylko do polerowania klosza lepiej lampę mieć na aucie - wygodniej bo nie trzeba jej trzymać.
Oklejasz naokoło dobrą taśmą (co by lakieru nie porysować), papier zależnie od stopnia zmatowienia klosza 800 do 3000 - jak bardzo zmatowiony to 800, bo jak tylko trochę to od 1200 spokojnie. Wiadro wody, papier w rękę i szlifujesz, aż będzie OK. Potem pasta polerska (może być nawet Tempo, ale lepsza jest Farecla itp.) i polerka. Jak nie masz polerki to nawet kątówką zrobisz tylko żeby miała regulację obrotów. A na koniec chemia do zabezpieczenia (kilkanaście złotych), albo nawet ceramikę można położyć taką za 20-30pln buteleczka (to taka starczy na 20 takich lamp).
Jakby się okazało że trzeba rozklejać lampę to opalarka w dłoń i jazda (z doświadczenia wiem że trzeba grzać naokoło na temperaturze 250 lub więcej stopni, np. w moim 300C lampę grzałem na 340).
A jak już otworzysz to dalej prościzna. No i możesz sobie od razu zrobić tjunink tych lamp, np. odmalować środek na czarno albo zielono :lol: . Jak kto woli.

A no i jedno - w żadne DEPO lub TYC to żeby Cię przypadkiem nie popchnęło. To świeci wszędzie tylko nie na drogę i wyregulować nie idzie (to są lampy dla handlarzy jak trzeba "bezwypadkowy" naprawić).

pawzak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 68
Rejestracja: 27 sie 2019, 18:34
Imię: Paweł

Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?

Post autor: pawzak » 16 wrz 2021, 19:11

Akurat Depo wcale nie są najgorsze ja ich nie mam ale kumpel w bravo ma depo i nie narzeka od dwóch lat.
Marcin_D pisze: 16 wrz 2021, 17:17 Fly przecież ten koszt renowacji to jakiś "z dupy" wyciągnięty.
Belfegor Ci wszystko napisał.
Jak obejrzałem na zdjęciach lampę to wygląda jakby projektor soczewkowy dało się wyciągnąć bez rozklejania lampy . To nawet jeśli odbłyśnik jest do naprawy (wypalony) to koszt napylenia próżniowego dwóch odbłyśników zamknie się w kwocie 150-200pln - firm co to robią jest kilka (mogę zobaczyć co chłopaki polecają na forum Laguny - tam odbłyśnik to standard).
Reszta to jest jak napisał Belfegor - tylko do polerowania klosza lepiej lampę mieć na aucie - wygodniej bo nie trzeba jej trzymać.
Oklejasz naokoło dobrą taśmą (co by lakieru nie porysować), papier zależnie od stopnia zmatowienia klosza 800 do 3000 - jak bardzo zmatowiony to 800, bo jak tylko trochę to od 1200 spokojnie. Wiadro wody, papier w rękę i szlifujesz, aż będzie OK. Potem pasta polerska (może być nawet Tempo, ale lepsza jest Farecla itp.) i polerka. Jak nie masz polerki to nawet kątówką zrobisz tylko żeby miała regulację obrotów. A na koniec chemia do zabezpieczenia (kilkanaście złotych), albo nawet ceramikę można położyć taką za 20-30pln buteleczka (to taka starczy na 20 takich lamp).
Jakby się okazało że trzeba rozklejać lampę to opalarka w dłoń i jazda (z doświadczenia wiem że trzeba grzać naokoło na temperaturze 250 lub więcej stopni, np. w moim 300C lampę grzałem na 340).
A jak już otworzysz to dalej prościzna. No i możesz sobie od razu zrobić tjunink tych lamp, np. odmalować środek na czarno albo zielono :lol: . Jak kto woli.

A no i jedno - w żadne DEPO lub TYC to żeby Cię przypadkiem nie popchnęło. To świeci wszędzie tylko nie na drogę i wyregulować nie idzie (to są lampy dla handlarzy jak trzeba "bezwypadkowy" naprawić).

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?

Post autor: pietrek125 » 16 wrz 2021, 19:47

Z całym szacunkiem ale ten kumpel niech lepiej idzie do okulisty, Depo, TYC, DJ-Auto to badziew jakich mało, lepszy ori reflektor z wypalonymi odbłyśnikami, i z żółkniętymim kloszami niż te badziewie produkcji kapitalistycznych Chińczyków.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?

Post autor: Marcin_D » 17 wrz 2021, 13:48

DEPO dobrze świeci :lol: - to ja zapraszam do moje żony po okulary, a wcześniej na wizytę u okulisty.
DEPO, TYC to jest shit jakich mało na świecie - znam kilka aut gdzie takie lampy założono po kolizji i ani tego nie szło wyregulować, ani nie świeciło.
Kumpel takowe do Astry H wsadził - o ile na oryginalnych było OK, to na tym świeciło po oknach i czubkach drzew, a na szosie było jak w grobie. Na SKP próbował z kolegą ustawiać to nie było jak wyregulować bo zakresu nie starczyło.

Fly jak piszę nie baw się w żadne zamienniki (a na oryginalne jak napisałeś trochę drogo). Rób regenerację sam i będziesz zadowolony.
Jak wyjmiesz projektor to od razu będziesz widział czy odbłyśnik do napylenia czy nie.
TU masz polecane na RLKP namiary firm
http://regeneracja-hc.com/
https://www.olx.pl/d/oferta/regeneracja ... x7HcC.html

Przypuszczam że jak wklepiesz "metalizacja próżniowa" to gdzieś w swojej okolicy pewnie coś znajdziesz.

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?

Post autor: GrimlocK » 19 wrz 2021, 22:39

Ma ktoś może reflektor poza autem i sprawdzi, czy da się wyjąć odbłyśnik z soczewką bez rozklejania? Zbliża się jesień, czas zabrać się za to :)

maza
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 03 kwie 2021, 7:50
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?

Post autor: maza » 20 wrz 2021, 22:04

Jeżeli są nowe ORI dostępne - nowe polecam. Regeneracja - jeżeli brak innych możliwości. Przerabiałem obie opcje.

Z uwagi na kształt - nie są płaskie - polerka nie jest prosta. Testowałem na Stilo. W takim przypadku pasuje wyjąć reflektor. No i trwałość zabiegu ... Co rok pasuje pokryć ceramiką ponownie. Inaczej żółkną.
Lancia Delta III 1.4 t-Jet 150 KM 2010

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?

Post autor: Marcin_D » 21 wrz 2021, 10:32

Maza oczywiście trudniej wypolerować niż idealnie płaskie - tylko który obecny samochód ma płaskie szyby reflektorów.
Akurat to żaden problem - a jak polerujesz auto to też tylko takie jak Fiat 125p/ Polonez "borewicz".

Co do zabezpieczenia - ceramika na lampach trzyma się u kumpla już 3 rok - a myty jest jak leci (i automat, i bezdotyk, rzadko ręcznie).
Zawsze można zamiast ceramiki położyć lakier UV i masz żółknięcie w nosie.

Jedyny argument za zmianą na nowe jest wtedy, gdy klosz reflektora (zazwyczaj poliwęglan) jest tak skatowany, że popękał w swojej strukturze (i porobiły się tzw. pajączki). W przeciwnym razie wywalenie 3 klocków na nowe to bezsens.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III - regeneracja reflektorów (regeneracja odbłyśnika + polerowanie) czy zakup nowych?

Post autor: Jam_Belfegor » 21 wrz 2021, 10:51

maza pisze: 20 wrz 2021, 22:04 Jeżeli są nowe ORI dostępne - nowe polecam. Regeneracja - jeżeli brak innych możliwości. Przerabiałem obie opcje.

Z uwagi na kształt - nie są płaskie - polerka nie jest prosta. Testowałem na Stilo. W takim przypadku pasuje wyjąć reflektor. No i trwałość zabiegu ... Co rok pasuje pokryć ceramiką ponownie. Inaczej żółkną.
Jak pisze Marcin jak nie zabezpieczysz to zaraz Ci zżółknie, dlatego pisałem że dobrze było by sobie kupić farbę i to nie pierwsza lepsza właśnie taką do reflektorów czyli odporna na UV i z utwardzaczem, Taki zestaw gdzie masz pasty i papiery + jakiś zmywacz uczciwy ok. stówki kosztuje. Na tym reflektorze powyżej z subaraka jest cienko klar polerowany i dodatkowo ceramika :) Jak widać da się to zrobić. Zresztą regeneracja polega na odtworzeniu do stanu fabrycznego. Fabryka też maluje klosze (czasy skalnych reflektorów już dawno się skończyły), z czasem ta cienka warstwa degraduje i nieosłonięty plastik zaczyna matowieć i utlenić się. Regeneracja polega na ściągnięciu starej farby do zera oraz warstwy uszkodzonej tworzywa, wykończenie go i nałożenie ponownie lakieru bezbarwnego. Jak pominiesz etap końcowy to takie są skutki. Ceramika daje radę, ale na pewno jest mniej trwalsza niż "klar" Ceramika, ceramice też nie równa, jedna padnie po kilku miesiącach inna będzie trzymała się kilkanaście miesięcy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”