Lancia Delta 1,8 tbi wymiana alternatora

abel121
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 30
Rejestracja: 27 gru 2020, 16:33
Imię: Piotr

Lancia Delta 1,8 tbi wymiana alternatora

Post autor: abel121 » 08 lut 2021, 18:43

Witam , podzielę się z wami informacją ponieważ musiałem zdemontować alternator a nie znalazłem poradnika jak go wyciągnąć . No więc ściągamy koło przednie po stronie pasażera następnie dolną prawą część nadkola pod którą znajduje się koło pasowe na wale. Po lewej stronie od koła znajduje się napinacz który trzeba zluzować(ja go naciskałem łyżką do kół opierając o śrubę na środku koła napinacza oraz o konstrukcję samochodu ) i ściągnąć pasek . Następnie przechodzimy do odkręcenia alternatora, dolna śruba znajduje się na lewo od napinacza za filtrem oleju możemy ją teraz odkręcić i wyciągnąć. Przechodzimy teraz do komory silnika ściągamy osłonę silnika i odpinany klemę lub można odkręcić przewód który jest przykręcony do klemy i prowadzi bezpośrednio do alternatora (u mnie był pierwszy po prawej ). Następnie odkręcamy śruby na zbiorniku wyrównawczym oraz pierwszą śrubkę która znajduje się na metalowej rurce po prawej stronie zbiorniczka i jest do niego podłączona przez gumowy wężyk. Teraz odkręcamy plastikową osłonę alternatora jest bezpośrednio nad nim przykręcona jest dwoma śrubkami , odkręcamy jeszcze mocowanie przewodów paliwowych które znajduje się po lewej stronie alternatora na grodzi u samej góry. Demontujemy jeszcze ucho do podnoszenia silnika jest zamontowane na łapie alternatora i przeszkadzała by w jego wyjęciu. Teraz odkręcamy górną śrubę alternatora znajduje się po prawej stronie pod śrubą mocowania łapy trzeba tutaj użyć klucza nasadowego z przedłużkami ( żeby wygodnie się odkręcało użyłem długości prawie do zbiorniczka płynu hamulcowego), wyciągamy śrubę i możemy wypchnąć alternator z uchwytów przekrzywiamy go tyłem do góry i odkręcamy dwa kable jeden biegnie do klemy a drugi to wzbudzenie - tego izolujemy chyba że mamy odpietą klemę to nie trzeba. Następnie odkręcamy śruby łapy silnika dwie pionowe i jedną poziomą znajdują się pod zbiorniczkiem wyrównawczym . Teraz bierzemy duży płaski śrubokręt wciskamy go między łapą silnika a konstrukcją tam gdzie była przykręcona śruba mocująca pozioma i odpychany powinno pójść ponad 2 centymetry. Teraz chwytamy alternator kołem pasowym do góry i wyciągając nim manewrujemy . Po kilku godzinach mamy alternator wyciągnięty . Z kluczy które użyłem do odkręcania to 15 mm,13mm ,10mm, 8 mam śrubokręt krzyżak oraz torxy ale nie pamiętam rozmiarów . Może się komuś przyda 😀

Wróć do „Instalacja elektryczna”