Delta III - błąd P2084 i P2085

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Delta III - błąd P2084 i P2085

Post autor: BootError » 25 sie 2020, 20:51

Witam, ostatnio podczas dość szybkiej jazdy autostradą Delta sprawiła mi przykrą niespodziankę - wywaliła CHECK ENGINE. Pojawił się błąd P2084 - czujnik temp. na wejściu DPF. Zrobiłem reset przez ALFA OBD z nadzieją, że już więcej się nie pojawi ale niestety zobaczyłem go jeszcze kilka razy + w bonusie kolejny błąd P2085. Wskazanie temperatury było sporo zawyżone o 200 a nawet 400 stopni C. Zamówiłem nowy czujnik ale po wymianie nie pozbyłem się problemu. Pojawiają się te same błędy. Jakieś sugestie? Zwarcie instalacji elektrycznej czy coś gdzieś zaśniedziało na połączeniach? W pewnym momencie ALFA OBD pokazywało temperaturę na czujniku 999,99 stopni. Ktoś może wie jak dalej biegnie wiązka od czujnika? Sam czujnik ma krótki przewód.

Z góry dzięki za pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2518
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Delta III - błąd P2084 i P2085

Post autor: kond243 » 25 sie 2020, 21:17

Pisze wyraźnie. Obwód otwarty lub zwarcie do +. Czyli wiązka jest gdzieś przetarta. Pęknięty przewód. Trzeba przedwonić wiązkę od ECU do czujnika.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 811
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III - błąd P2084 i P2085

Post autor: piterstilo » 25 sie 2020, 21:37

kond243 pisze:
25 sie 2020, 21:17
Pisze wyraźnie. Obwód otwarty lub zwarcie do +. Czyli wiązka jest gdzieś przetarta. Pęknięty przewód. Trzeba przedwonić wiązkę od ECU do czujnika.
Czyżby zazdrosna kuna to zrobiła?
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM.
Aktualnie Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra Intensa 2.4 JTD 150 KM.
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III - błąd P2084 i P2085

Post autor: BootError » 25 sie 2020, 21:45

Dzięki za odpowiedź. To trza podwijać rękawy i brać się za robotę. Najpierw jednak zapoluję na kunę ;)
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III - błąd P2084 i P2085

Post autor: BootError » 15 paź 2020, 11:40

To tylko tak na podsumowanie żeby zakończyć wątek:
wiązka była jednak w porządku, uszkodzony okazał się sam czujnik - nie ten przed DPF'em tylko ten który wkręcony jest w filtr.

PS. Kuny nie namierzyłem ;)
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”