Delta III 1.4 T-jet zacisk hamulcowy tył regeneracja czy wymiana

Awatar użytkownika
elkanguro
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 03 lut 2019, 22:33
Lokalizacja: Kraków

Delta III 1.4 T-jet zacisk hamulcowy tył regeneracja czy wymiana

Post autor: elkanguro » 08 lis 2020, 1:32

Witam, poradźcie proszę co zrobić z tylnym zaciskiem hamulca. Tłoczek przestał poprawnie pracować, nie cofa się dostatecznie blokując koło. Która opcja jest najrozsądniejsza:
1. Kupić nowy zacisk Bosch / A.B.S. koszt ok. 420 zł
2. Kupić nowy nieco tańszy np. NK koszt ok. 290 zł
3. Kupić tani nowy np. Kamoka koszt ok. 170 zł
4. Kupić oryginał Bosch po pełnej regeneracji, koszt po oddaniu starego ok. 195 zł
5. Kupić zestaw naprawczy i wymienić tłoczek, koszt ok. 60 zł
Czy ktoś już miał do czynienia ze wskazanymi zaciskami albo robił samodzielnie regenerację?

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

2002-2009: Fiat Cinquecento 0.9 41KM
2009-2011: Renault 21 Nevada 1.7i 90KM
2011-2019: Mazda 323f 1.5 88KM
2019-: Lancia Delta 1.4t 150KM

groszek_76
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 06 paź 2020, 23:10
Imię: MARIUSZ

Re: Delta III 1.4 T-jet zacisk hamulcowy tył regeneracja czy wymiana

Post autor: groszek_76 » 08 lis 2020, 18:26

Opcja nr 4

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Delta III 1.4 T-jet zacisk hamulcowy tył regeneracja czy wymiana

Post autor: topcio » 08 lis 2020, 19:25

Opcja 5, to nic trudnego. Jeśli się boisz samodzielnie to mechanik zrobi to za mniej niż 135 pln.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Delta III 1.4 T-jet zacisk hamulcowy tył regeneracja czy wymiana

Post autor: Marcin_D » 09 lis 2020, 15:59

Ja bym robił w opcji nr 5 - problem żaden, roboty na popołudnie (licząc demontaż, montaż i odpowietrzanie układu).
Tylko trzeba kupić dobry zestaw naprawczy - kiedyś pamiętam kupowałem Autofren (czy jakoś tak) i przez 4 lata nic się nie działo.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.4 T-jet zacisk hamulcowy tył regeneracja czy wymiana

Post autor: Tomzik » 11 lis 2020, 10:14

U mnie opcja nr 5 zdawała egzamin około roku, obecnie klocek znów radośnie popiskuje i skłaniam się ku opcji nr 4 lub nawet 1, byle tylko to w... ące piszczenie ustało ;)

Użyłem zestawu Autofren.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Delta III 1.4 T-jet zacisk hamulcowy tył regeneracja czy wymiana

Post autor: volf » 11 lis 2020, 10:28

Popiskiwanie to chyba nie musi być tym spowodowane.
Zresztą te gumki wewnętrzne to prawie są wieczne (ogólnie w zaciskach, moze te z Delty to jakiś wyjątek dla potwierdzenia reguły :D ).
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 1.4 T-jet zacisk hamulcowy tył regeneracja czy wymiana

Post autor: Tomzik » 11 lis 2020, 11:58

Zacisk nie odbija do końca. Piszczy tylko 1 strona, ta co już była regenerowana. Jak wcisnę hamulec to przestaje piszczeć.

Chyba wezmę regenerowanego Boscha na próbę.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

p01i
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 08 kwie 2015, 15:35

Re: Delta III 1.4 T-jet zacisk hamulcowy tył regeneracja czy wymiana

Post autor: p01i » 13 lis 2021, 10:13

u mnie po oczyszczeniu po czasie problem wrócił i skończyło się na wymianie zacisku na nowy, więc albo mechanik się nad tym nie schylił albo nie warto się z tym wozić...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”