Electric Shock Absorbers ( Reactive Suspension) Problems

alvarzo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 08 paź 2020, 11:40

Electric Shock Absorbers ( Reactive Suspension) Problems

Post autor: alvarzo » 08 paź 2020, 22:49

Hello Everyone This is Utku from Turkey

I do not know the community rules so i am opening my topic directly , sorry for this.

I have a 2011 Delta with reactive suspension system ( electric controlled dampers) but my car is giving me a warning continuously like " check the dampers"

When i first get the warning, checked the new dampers price and shocked icon_smile.gif It was too expensive so i decided to renovate them. I found someone who said he can do it but result is the same. All renovated (dampers) but warning exist, no solution

Today, after 40.000 km driving with this alert, i have 2 option ; 1-find someone who can renovate dampers really ( it is hard to find at Turkey) 2- change the dampers the normal ones without electric control and find a way to decline the error message comes from the car


anyone has an idea ?

Thanks in advance

Witam wszystkich. To jest Utku z Turcji

Nie znam zasad społeczności, więc otwieram bezpośrednio mój temat, przepraszam za to.

Mam Delta 2011 z reaktywnym układem zawieszenia (amortyzatory sterowane elektrycznie), ale mój samochód wyświetla mi ciągłe ostrzeżenie typu „sprawdź amortyzatory”

Kiedy po raz pierwszy otrzymałem ostrzeżenie, sprawdziłem cenę nowych amortyzatorów i zszokowałem icon_smile.gif Były zbyt drogie, więc zdecydowałem się je odnowić. Znalazłem kogoś, kto powiedział, że może to zrobić, ale wynik jest taki sam. Wszystkie odnowione (amortyzatory), ale istnieją ostrzeżenia, brak rozwiązania

Dzisiaj, po przejechaniu 40 000 km z tym alertem, mam 2 opcje; 1-znajdź kogoś, kto naprawdę potrafi wyremontować amortyzatory (trudno znaleźć w Turcji) 2- wymień amortyzatory na normalne bez sterowania elektrycznego i znajdź sposób na odrzucenie komunikat o błędzie pochodzi z samochodu


ktoś ma pomysł?

Z góry dziękuję

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Electric Shock Absorbers ( Reactive Suspension) Problems

Post autor: piterstilo » 30 kwie 2021, 21:55

Okazuje się, że jest sposób na odłączenie instalacji aktywnych amortyzatorów.
Taki, który nie powoduje wyświetlania komunikatów i świecenia kontrolki.
Autorem tego patentu jest użytkownik Delty z Wrocławia. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję, bo nigdy nie wiadomo,
czy się mi również kiedyś nie przyda.
Mam takie zawieszenia w swojej Delcie.

cytuję ... otóż wystarczy wlutować we wiązkę do cewki amortyzatora opornik 5.6 Ohm i to wszystko, błąd się nie pokaże.
Bardzo ważne jest aby opornik był min. 20 W, gdyż o niższej mocy typu 1 W spowoduje jego spalenie.



Od siebie dodam, że kupując na zamianę zwykłe amortyzatory przednie, trzeba pilnować rozstawu śrub mocujących do zwrotnicy.
Słabsze wersje silnikowe 1.4 i 1.6 mają rozstaw mniejszy chyba ok. 58 mm.
Mocniejsze wersje 1.8, 1.9 i 2.0 mają rozstaw chyba ok. 70 mm.
W ogłoszeniach często sprzedawcy wypisują, że dane amortyzatory pasują do wszystkich wersji silnikowych.
Więc trzeba uważać, bo przecież po nr VIN ze zrozumiałych powodów nie dobierzemy.
Nie wiem jak wygląda sprawa mocowania górnego. Czy przypadkiem trzpień amortyzatora do mocniejszych wersji nie jest czasem grubszy.
Wtedy otwór górnego mocowania, może mieć inną średnicę.
Ogólnie amortyzatory pasują z Fiatów Stilo i Bravo II.
Pod warunkiem doboru jak powyżej.
Mocniejsze wersje- większy rozstaw.
Tylne amortyzatory też trzeba oczywiście wymienić.
Również pasują ze Stilo i Bravo II. Oprócz Stilo Multiwagon, które ma inne mocowania górne.
Komplet zwykłych amortyzatorów to ok 800 PLN.
Dla porównania jeden przedni kosztuje ok 1350 PLN, a wiadomo, że amortyzatory wymienia się parami.
Powszechną praktyką jest zamiana aktywnego zawieszenia na zwykłe w Oplach.
Tam potrafią to zwyczajnie wyłączyć.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

sezginscma
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 24 sie 2022, 23:24
Imię: Sezgin

Re: Electric Shock Absorbers ( Reactive Suspension) Problems

Post autor: sezginscma » 29 sie 2022, 11:29

Hello, is this problem solved?

mrg
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 18 maja 2009, 9:23
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Electric Shock Absorbers ( Reactive Suspension) Problems

Post autor: mrg » 27 cze 2023, 16:42

piterstilo pisze: 30 kwie 2021, 21:55 Nie wiem jak wygląda sprawa mocowania górnego. Czy przypadkiem trzpień amortyzatora do mocniejszych wersji nie jest czasem grubszy.
Wtedy otwór górnego mocowania, może mieć inną średnicę.
Ogólnie amortyzatory pasują z Fiatów Stilo i Bravo II.
Czy ktoś wie jak ogarnąć mocowanie któe różni się względem oryginałów ?
354018111_222064057393894_1903013675054786225_n.jpg
I co w przypadku jeśli wymienimy tylko przednie amortyzatory, a tylne zostawimy aktywne ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Electric Shock Absorbers ( Reactive Suspension) Problems

Post autor: Jam_Belfegor » 28 cze 2023, 8:10

A czym ci się różni to mocowanie od OE? szerokość, rozstaw śrub?

mrg
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 18 maja 2009, 9:23
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Electric Shock Absorbers ( Reactive Suspension) Problems

Post autor: mrg » 28 cze 2023, 9:25

Jam_Belfegor pisze: 28 cze 2023, 8:10 A czym ci się różni to mocowanie od OE? szerokość, rozstaw śrub?
Widać na powyższym zdjęciu - górne mocowanie ma zupełnie inny / niesymetryczny rozstaw.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Electric Shock Absorbers ( Reactive Suspension) Problems

Post autor: Jam_Belfegor » 28 cze 2023, 10:41

Jakie górne mocowanie? Na zdjęciu góry amortyzatora w ogóle nie widać, chyba chodziło o dolne mocowanie. Chodzi Ci o mocowania przewodów? Bo jeśli tak to nie ma to większego znaczenia czy są symetrycznie czy nie :) Generalnie i tak amortyzator za długo zapewne aucie nie pojeździ. Kiedy wpadłem na ten genialny pomysł by zakupić amortyzatory od wspaniałej firmy MM nie dożyły nawet od przeglądu do przeglądu :lol: :lol:

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Electric Shock Absorbers ( Reactive Suspension) Problems

Post autor: piterstilo » 28 cze 2023, 18:00

mrg pisze: 27 cze 2023, 16:42
piterstilo pisze: 30 kwie 2021, 21:55 Nie wiem jak wygląda sprawa mocowania górnego. Czy przypadkiem trzpień amortyzatora do mocniejszych wersji nie jest czasem grubszy.
Wtedy otwór górnego mocowania, może mieć inną średnicę.
Ogólnie amortyzatory pasują z Fiatów Stilo i Bravo II.
Czy ktoś wie jak ogarnąć mocowanie któe różni się względem oryginałów ?

354018111_222064057393894_1903013675054786225_n.j

I co w przypadku jeśli wymienimy tylko przednie amortyzatory, a tylne zostawimy aktywne ?
Wówczas miałem wątpliwości, asekurowałem się nimi, żeby komuś źle nie poradzić. Nikt inny nie zgłosił takich zastrzeżeń.
Potem problem niesprawnych amortyzatorów dopadł i mnie. Kupiłem wtedy i wymieniłem cały komplet 4 sztuki. Żadnych różnych mocowań nie było.
Zasada tylko jedna: do mocnych wersji- szerszy rozstaw śrub. Amortyzatory z Fiatów: Stilo i Bravo II od koloru do wyboru.
Poniewczasie pomyślałem, że pochopnie postąpiłem. Mogłem sobie zostawić 2 tylne, które były sprawne.

Wtedy, tylne nadal będą aktywne. Ale błąd w komunikatu będzie dalej. Chyba, że założyć 2 oporniki przy przednich amortyzatorach.
Opcja aktywnych amortyzatorów jest w pakiecie razem z : zmianą charakterystyki układu kierowniczego i pracy silnika z normalnego na sportowy :roll:
Działa to po naciśnięciu przycisku SPORT umieszczonym po lewej stronie radia. Po jego uruchomieniu mamy 3 różne funkcje.
Jak dotąd, nie ujawnił się, ani nie pochwalił nikt, komu by się udało unicestwić sam komunikat o awarii zawieszenia.
Pomijając rzecz jasna, nieelegancki sposób z opornikiem.
Amortyzatory, podobnie jak sprężyny, opony muszą być jednakowe na jednej osi.
Jeżeli zostaną aktywne na tylnej osi, to:
- bez uruchomienia przycisku SPORT są zwykłymi amortyzatorami.
Jak ktoś poczuje się zagrożony zachowaniem i prowadzeniem auta z takimi różnymi nastawami to wymienić komplet.
W wielu autach w nadwoziu kombi, różnych producentów fabrycznie montuje się na tylnej osi, amortyzatory o regulowanej wysokości.
Czyli też mają inną charakterystykę od przednich, bo mają dodatkowe zadanie- utrzymywanie prześwitu.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”