Hamulce i sprężyny Delta III 1.8 Turbo

czeski12
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 20 gru 2019, 16:50

Hamulce i sprężyny Delta III 1.8 Turbo

Post autor: czeski12 » 20 gru 2019, 16:56

Witam

Z gory przepraszam za brak polskich znakow jednak pisze z UK.

W sierpniu tego roku kupilem zmienilem rodzicom samochód, mianowice Lancie Delte 1.8 Turbo.Auto sprowadzone przeze mnie ze Szwajcarii.

Jednak jest kilka problemow, ktore chcialbym zrobic jak najszybciej dla rodzicow.

Mianowicie auto zostalo obnizone przez poprzedniego wlasciciela sprezynami, jakies zolte, frima APEX bodajze. Samochod prowadzi sie swietnie ale tato juz poraz drugi urwal przedni zderzak. W zwiazku z tym chcialbym wrocic do seryjnych sprezyn aby troche auto podniesc, ale nie moge nigdzie znalezc ich, czy macie moze jakies numery lub namiar na sklep gdzie moge je zdobyc ?

Druga sprawa to wymiany potrzebuja klocki hamulcowe na przod, ich tez nigdzie nie moge znelzc bo jest tam zacisk brembo i tarcza bodajze 330mm. Tu tez bym prosil jezeli ktos moze o podanie numeru czesci i/lub sklepu gdzie mozna to zamowic.

Wiem, ze raczej nie powinieniem w tym temacie tego poruszac ale sie zapytam. Jaki olej wg producenta powinien byc zalany i czy jest jakas specjalna procedura wymiany czy poprostu jak w 'zwyklym' samochodzie ? I ostatnie pytanie o rozrzad, co ile powinien byc wymieniany ?

Dziekuje i pozdrawiam

Bartnadia
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 92
Rejestracja: 15 gru 2009, 19:14
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Re: Hamulce i sprężyny Delta III 1.8 Turbo

Post autor: Bartnadia » 22 gru 2019, 8:54

Sprawdź sobie tą strone może ci sie przyda https://www.fiatdalys.lt/pl

MartinEB
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 30 sty 2017, 17:04
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Hamulce i sprężyny Delta III 1.8 Turbo

Post autor: MartinEB » 24 sty 2020, 9:08

Nie wiem jak w 1.8 ale u mnie w 1.9multi sprężyny założyłem od Bravo 2.0diesel. Znajomy w sklepie wszystko posprawdzał, pasują nic się nie dzieje. Tarcze i klocki wsadziłem komplet Brembo dostępne normalnie z katalogu(niestety nie było tanio)
Lancia Delta III 1.9 Twin Turbo Diesel
VW Golf II 2.8 24V 204 km

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Hamulce i sprężyny Delta III 1.8 Turbo

Post autor: kond243 » 24 sty 2020, 10:38

Tylko Delta 1.8Di ma cztero tloki Brembo i tarcze 330mm. Więc tylko do niej są tarcze pod 4x98.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Hamulce i sprężyny Delta III 1.8 Turbo

Post autor: wujekp » 26 sty 2020, 14:19

czeski12 pisze: 20 gru 2019, 16:56 Druga sprawa to wymiany potrzebuja klocki hamulcowe na przod, ich tez nigdzie nie moge znelzc bo jest tam zacisk brembo i tarcza bodajze 330mm. Tu tez bym prosil jezeli ktos moze o podanie numeru czesci i/lub sklepu gdzie mozna to zamowic.

Wiem, ze raczej nie powinieniem w tym temacie tego poruszac ale sie zapytam. Jaki olej wg producenta powinien byc zalany i czy jest jakas specjalna procedura wymiany czy poprostu jak w 'zwyklym' samochodzie ? I ostatnie pytanie o rozrzad, co ile powinien byc wymieniany ?
Jestem jeszcze przed wymianą więc opieram się na razie na EPERze, a nie autopsji. Klocki kupisz bez problemu w "każdym kiosku Ruchu". Z tego co widzę te same klocki są do Fiata Doblo czy Opla Combo, więc pewnie w UK do Vauxhalla też są łatwo dostępne. Tu masz numery z EPERa:
Przód
tarcze 51817217
klocki 77365796
Tył
Tarcze 46831042
klocki 71770114 77365809

Jeśli chodzi o olej. To nie jest prom kosmiczny :D więc wymienia się jak w każdym samochodzie. Dojście do filtra jest z tego co widziałem dość upierdliwe. Olej 5W-40 ACEA C3, początkowo Fiat zalecał Selenię K.PE. (norma Fiata 9.55535-S2), a potem zmienił zalecenia na Selenię Sport Power (Fiat 9.55535-GH2).
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Hamulce i sprężyny Delta III 1.8 Turbo

Post autor: pietrek125 » 26 sty 2020, 16:57

wujekp pisze: 26 sty 2020, 14:19
Jestem jeszcze przed wymianą więc opieram się na razie na EPERze, a nie autopsji. Klocki kupisz bez problemu w "każdym kiosku Ruchu". Z tego co widzę te same klocki są do Fiata Doblo czy Opla Combo, więc pewnie w UK do Vauxhalla też są łatwo dostępne. Tu masz numery z EPERa:
Przód
tarcze 51817217
klocki 77365796
Tył
Tarcze 46831042
klocki 71770114 77365809
Zacisk Brembo w Doblo :?: :!: dobre dobre... :lol:
Przecież kol. czeski12 wyraźnie napisał, że ma zacisk Brembo z tarczą 330mm, a nie jakiegoś standardowego pływającego jednotłoka...

Tarcza 51817217 ma rozmiar 305mm,
Tarcza 51827474 pod Brembo 330mm
Prawidłowe klocki do czterotłoka Brembo to 77365266

Generalnie wychodzi na to, że Brembo montowali do 2011r, po tym zunifikowali hamulec w 1.8Ti z hamulcem od 1.9/2.0JTD (mod. D14391)
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Hamulce i sprężyny Delta III 1.8 Turbo

Post autor: FXX » 26 sty 2020, 18:36

Patrząc po wymiarach klocków to klocki 77365266 to te same co w AR159/Brera czy Giulietta z dużym Brembo.
Różnica w tym, że do AR występowały wersje z 1 lub 2 czujnikami zużycia, a w Delcie jest 1.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Hamulce i sprężyny Delta III 1.8 Turbo

Post autor: pietrek125 » 26 sty 2020, 19:15

Lancia Kappa, AR166... czyli klasyka od Brembo

Dodatkowo 77365266 wg. kat. Girlinga krosuje się z Maserati Ghibli III
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Hamulce i sprężyny Delta III 1.8 Turbo

Post autor: wujekp » 26 sty 2020, 20:22

pietrek125 pisze: 26 sty 2020, 16:57 Generalnie wychodzi na to, że Brembo montowali do 2011r, po tym zunifikowali hamulec w 1.8Ti z hamulcem od 1.9/2.0JTD (mod. D14391)
Pewnie masz rację. Wziąłem info z EPERa dla swojej ...
No to klocki nie są te same co w Doblo :lol: , ale i tak chyba to nie jest jakoś super niedostępny rarytas ...
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Hamulce i sprężyny Delta III 1.8 Turbo

Post autor: pietrek125 » 26 sty 2020, 20:47

Z Eper-a z ręki, czy po VIN-e :?:

Bo jak z ręki, to też nie mogłem znaleźć... trzeba wejść w TH Nouva Delta 844 (2008-2011), a w układzie hamulcowym wyszukać Zastos.-CC1.8 Modyf.-C14391,
jak się wybierze D14391 (lub TN LANCIA DELTA MY 2011 (2011-2014)) to już są zwykłe zaciski od JTD...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Hamulce i sprężyny Delta III 1.8 Turbo

Post autor: wujekp » 26 sty 2020, 21:05

pietrek125 pisze: 26 sty 2020, 20:47 Z Eper-a z ręki, czy po VIN-e :?:
Po VIN.
klocki Delta.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2850
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Hamulce i sprężyny Delta III 1.8 Turbo

Post autor: pietrek125 » 26 sty 2020, 21:23

No to masz po-lift-a , a kol. czeski12 przed-lift-a.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

czeski12
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 20 gru 2019, 16:50

Re: Hamulce i sprężyny Delta III 1.8 Turbo

Post autor: czeski12 » 07 kwie 2020, 11:39

Kurcze dzieki koledzy, troche zamulilem i nie sprawdzilem od jakigos czasu tego posta. Klocki juz znalezione, teraz problem jest w sprezynach i amortyzatorach. Moglbym kupic komplet oryginalnych uzywanych w dobrym stanie lecz sa to amortyzatory aktywne. Jak sprawdzic czy w mojej oryginalnie byly tez aktywne jest na to jakis sposob ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”