Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać

Kawa93
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 104
Rejestracja: 23 lut 2017, 10:39
Imię: Paweł
Lokalizacja: Świdnica

Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać

Post autor: Kawa93 » 11 gru 2019, 14:35

Witajcie czy ktoś z was trafił na amortyzatory adaptacyjne do delty 3. Wiem ze temat dosyć śliski. Aso ma wysoką cenę za nie 2600 za 2 sztuki wiec jeśli nie znajdę to będzie musowy wydatek
szukam wszędzie, ale wszystkie bez tego elektrycznego : cenzura : . Firma która to wyprodukowała to Magnet Marelli made in Poland OEM 50709927. Znajduje wszystkie poza adaptacyjnymi.




Było Lybra 1.8 czarna Lybra 2.0 automat czerwona Lybra 1.8 szara.
Jest Thesis 3.0 automat bordowa
Oraz Delta 1.8T złota 200 KM automat



Tato co to za samochód.
To synku jest auto papieża.
A czemu tak szybko jedzie?
Bo papież lubi z*********ć.

trafiłem na to https://nagengast.pl/

aesmaestro3
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 06 sty 2018, 13:18
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bytom

Re: Delta 1.8 turbo 200 km amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać

Post autor: aesmaestro3 » 29 maja 2020, 10:42

2600zł za dwie sztuki to nie jest drogo i taniej napewno nie znajdziesz ,zostaje Ci opcja nowych bądź regeneracja ,ja tez wymieniałem aktywne przod i zapłaciłem podobnie jak Ty ,na tył są o 300 zł tańsze za komplet .

Bartnadia
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 92
Rejestracja: 15 gru 2009, 19:14
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Re: Delta 1.8 turbo 200 km amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać

Post autor: Bartnadia » 30 maja 2020, 9:24

Ja amortyzatory adaptacyjne regenerowałem .Koszt to 1500 (tańsza opcja) w NAGENGAST gwarancja na 12 miesięcy.Nie dostaniesz zamienników inne sa mocowania,na upartego byś musiał zmieniać zwrotnice.

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta 1.8 turbo 200 km amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać

Post autor: piterstilo » 22 lis 2020, 21:17

Reasumując powyższe informacje, plus to co udało mi się ustalić:
1. ok 2500 zł za jeden nowy amortyzator przedni.
2. ok. 1600 zł+ przesyłka ze sklepu na Ukrainie.
3. ok. 1000 zł za regenerację, ale jej efekt jest mierny.
Opcja wymiany kompletu na zwykłe:
1. Wiadomo, że będzie na desce rozdzielczej, ciągle komunikat i kontrolka? o niesprawności zawieszenia.
2. Wydaje mi się, że mocowanie amortyzatorów powinno być takie samo. Tylko w przypadku przednich, trzeba dobrać typowo do mocnych wersji silnikowych. Z większym rozstawem śrub mocujących do zwrotnicy.
W wersji 1.8 Tbi mogło być coś pokombinowane ze zwrotnicą, bo tam w przed liftem były większe hamulce Brembo?
3. Nie ustaliłem jeszcze czy można wyłączyć całkowicie system regulacji, tak jak np. EGR, klapki wirowe itp.
W Oplach z podobnym systemem IDS+ istnieje taka możliwość.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta 1.8 turbo 200 km amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać

Post autor: 1608cc » 22 lis 2020, 22:34

Można wykodować i nie będzie błędu.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta 1.8 turbo 200 km amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać

Post autor: piterstilo » 23 lis 2020, 17:27

1608cc pisze: 22 lis 2020, 22:34 Można wykodować i nie będzie błędu.
Gdzie to można zrobić i dlaczego tak tanio? ;)
Pytam, bo mam takie zawieszenie, a w razie kłopotów chciałbym mieć alternatywę.
Mam porównanie charakterystyki pracy zwykłego zawieszenia w dwóch Deltach, do obecnej trzeciej z kolei.
Komfort tego zawieszenia jest niepodważalny. Szkoda tylko, że te amortyzatory produkowane w Polsce są aż tak drogie.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać

Post autor: Marcin_D » 23 lis 2020, 18:20

A co za znacznie ma że w Polsce. Właśnie dlatego takie drogie - bo nasi robią zaje..ste części, tylko mało kto o tym wie.
Amorki adaptacyjne są po prostu drogie - kup sobie do RS6 - to wtedy można płakać.

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać

Post autor: 1608cc » 23 lis 2020, 18:26

Trzeba porównać konfigurację w body pomiędzy samochodami z / bez adaptacyjnego zawieszenia i znaleźć bajt który włącza tą funkcję. Jak centralka od zawieszenia wisi na CAN'e (nie wiem bo nie mam eLearn do delty) to może nawet samo osiowanie proxi wystarczy...
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać

Post autor: piterstilo » 24 lis 2020, 20:06

W firmowym sklepie na forum, faktycznie cena aktywnego amortyzatora za sztukę wynosi:
przedni: 1319 zł
tylny: 1149 zł

https://www.forum.alfaholicy.org/mito_g ... enie_.html

Następna opcja.
Szczegółowy opis działania i kolejny wariant rozwiązania problemu.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
Dorian
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 15 maja 2017, 7:34
Imię: Dorian

Re: Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać

Post autor: Dorian » 22 cze 2021, 10:17

Zamiast aktywnych można zastosować amory o nr 50710406 a w przewody, które idą do cewki zastosować opornik 5,6o 20w nie wiem jak wy ale ja nie odczułem różnicy miedzy aktywnym a zwykłym. Moze dlatego, że mam sprężyny eibacha.

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać

Post autor: piterstilo » 22 cze 2021, 19:03

viewtopic.php?f=187&t=82840

Jak to wygląda teoretycznie, to już pisałem.
Ale jak jest w praktyce?
Rezystor należy wlutować w przewód z wtyczką, która powinna być wpięta w amortyzator?
Czyli do każdego z osobna, w sumie do czterech?

Nie udało mi się znaleźć centralki zawieszenia. Wg ePERA powinna znajdować się w okolicy przegrody, naprzeciw kierowcy.
Na przegrodzie, patrząc od komory silnika, naprzeciw pasażera, jest: wielki sterownik silnika, przekaźnik świec żarowych, czujnik ciśnienia spalin.

Może jakiś elektronik potrafiłby, coś poczarować z tą centralką? Taką wyciągniętą na stole?
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
Dorian
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 15 maja 2017, 7:34
Imię: Dorian

Re: Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać

Post autor: Dorian » 13 lip 2021, 0:50

Centralka jest za osłoną podszybia. Czym to przeczytać żeby mozna było coś zakodować? Ja tam od prawie miesiąca mam po jeden opornik na amorku żeby zamknąć obwód i nic sie nie święci na desce.

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać

Post autor: 1608cc » 13 lip 2021, 21:32

Centralka od zawieszenia jest na C-Can, więc wypnijcie od niej wtyczkę i zróbcie osiowanie proxi i powinna zniknąć ze systemu. Jak nie zadziała to można jeszcze ręcznie przeliczyć i zmienić konfiguracje.
delta.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać

Post autor: piterstilo » 14 lip 2021, 17:10

Są dwie wtyczki, którą odpiąć?
Jak wtyczka będzie odpięta to będzie migał licznik km?
Byłem z tym problemem w warsztacie mającym autoryzację Magneti Marelli.
2 dni auto stało i nic nie dali rady zrobić.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać

Post autor: 1608cc » 14 lip 2021, 21:26

Obie - i tak system nie działa, albo tylko tą z can busem. Licznik będzie migał bo brakuje węzła w sieci can - po to się robi proxi, żeby usunąć centralkę ze spisu. Nie mam schematów jak jest ta centralka połączona, a w eLear jest to zbyt ogólnie opisane, więc jak po odpięciu się okaże, że jeszcze inny węzeł CAN się usunął, to trzeba będzie rozpleść ze 2cm wiązki i zobaczyć gdzie są kable od CANa i je zmostkować aby było przejście. Na razie do zrobienia samo odpięcie centralki + proxi.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”