Delta III 1.4 t jet 120 hp-skrzypiace tylnie zawieszenie

Serioussam
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 05 maja 2015, 12:14
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Delta III 1.4 t jet 120 hp-skrzypiace tylnie zawieszenie

Post autor: Serioussam » 20 mar 2019, 14:34

Witam wszystkich i prosze o poradę w sprawie skrzypiacego tylnego zawieszenia, najbardziej slyszalne w zimne dni oraz po postoju, zwykle dzieje sie to na poprzecznych nierownosciach czyli bujanie tylem auta. Pisze bo juz jest coraz glosniej i boje sie zeby cos nie strzelio urwalo się. Jest mozliwosc przesmarowania jakichs elementów czy raczej wymiana jezeli tak to jak z dostępnością i cenami czesci, przerabial juz ktos ten problem.

Serioussam
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 05 maja 2015, 12:14
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp-skrzypiace tylnie zawieszenie

Post autor: Serioussam » 22 mar 2019, 20:48

Serio nikt nic nie wie w tym temacie? Bo bylem na stacji kontroli i ogladalem z gosciem i stwierdził ze najprawdopodobniej tuleje belki i zeby tam wpsikał jakis smar wd 40 czy cos a ja zabardzo nie jestem za czyms takim wolał bym wymienic co trzeba byle tylko nie sprężyny ! : 0 albo cos czego jak sie okaże znowu niema jako zamiennik i trzeba zasuwac do aso po oryginal i bulic jak za zlote sztabki .

ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp-skrzypiace tylnie zawieszenie

Post autor: ceva » 22 mar 2019, 22:05

I po co ta panika, tuleje, jeżeli to one są sprawcami skrzypienia dostaniesz bez problemu za 60-110zł (szt.), i z wymianą za 500+ spokojnie ogarniesz. W tym zawieszeniu nie ma się co urwać. Jest proste jak budowa cepa i wiem z własnego doświadczenia (Fiat Stilo, Nuova Bravo, Delta, to jest to samo zawieszenie), że poza okresową wymianą tulei nic się nie dzieje.
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

Serioussam
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 05 maja 2015, 12:14
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp-skrzypiace tylnie zawieszenie

Post autor: Serioussam » 23 mar 2019, 7:04

Panikuje tylko z jednego powodu, a mianowicie wspominanych na tym forum sprężyn do Delty ktore wlasnie nie sa takie same jak w stilo czy Bravo i sa dostepne tylko w aso albo zamienniki obnizajace zawieszenie firmy eibach. Niestety nie usmiechalo by mi się kupowanie sprezyny 500zl za szt chyba ze cos w tym temacie uleglo zmianie, ale nie sądzę po przeglądzie internetu. Dlatego tez pytam sie czy aby cos co niby ma byc takie same jak w blizniaczych modelach i niby takie proste w konstrukcji okaze sie jakims dziwnym wymyslem destepnym w aso za krocie.

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 766
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp-skrzypiace tylnie zawieszenie

Post autor: piterstilo » 23 mar 2019, 18:09

Czy aby dokładnie zostały sprawdzone sprężyny?
Najczęściej pęka dolny zwój. Jest on osadzony w zagłębieniu, tak, że można to przeoczyć.
Oprócz sprężyn, zostają wspomniane już tuleje, no i amortyzatory. Tu mogłyby skrzypieć górne mocowanie.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM.
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM i Lancia Lybra Intensa 2.4 JTD 150 KM.
Służbowy: Renault 125KM

Serioussam
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 05 maja 2015, 12:14
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp-skrzypiace tylnie zawieszenie

Post autor: Serioussam » 07 maja 2019, 22:05

No i tuleje wymienione i : cenzura : dalej cos skrzypi jak by metal o metal napewno jak auto jest zimne zastane jak sa chlodne dni, a w jakich sytuacjach ? najlepsze ze podczas przejezdzania przed progi zwalniające nic nie slychac !, na czesty wertepach tez nic ! najczęściej podczas pokonywania jak by poprzecznych nierownosci gdy tak jakby uniesie auto. Czasami nawet droga wydaje sie rowna i nagle nagle zgrzyt nie jest to mile dla ucha i skutecznie odbiera przyjemnosc z jazdy a nawet troche straszne bo brzmi jak by cos mialo zaraz peknac.

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 263
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp-skrzypiace tylnie zawieszenie

Post autor: BootError » 11 maja 2019, 12:17

A próbowałeś przesmarować rygiel zamka klapy bagażnika? To nie żart. U mnie właśnie właśnie to skrzypiało w podobnych okolicznościach :D
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Serioussam
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 05 maja 2015, 12:14
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp-skrzypiace tylnie zawieszenie

Post autor: Serioussam » 15 maja 2019, 0:17

No i chyba wszystko sie samo wyjasnilo, albo dopiero wyjasni, na domiar zlego zaczelo mi cos stukac w aucie i to coraz bardziej i wczoraj spojzalem na zawieszenie z przodu a tu lewa steona opadla i mam prawdopodobnie peknieta sprezyne, dolny zwój no chyba ze amor dokonal zywota albo gorne mocowanie jutro auto jedzie do mechanika i powiem zeby sprawdzil cale zawieszenie.

Serioussam
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 05 maja 2015, 12:14
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp-skrzypiace tylnie zawieszenie

Post autor: Serioussam » 18 paź 2019, 12:16

Wznawiam temat , i z tego co widziałem ktoś inny też poruszył podobny problem jeden z nowych tematów w dziale zawieszenie i hamulce. Ostatnio wymieniłem tylne sprężyny bo przez cały ten czas nie zauważyłem że mam ukruszoną górną częsć sprężyny no i myślałem że to koniec moich kłopotów ze zgrzytanie skrzypieniem , niestety nic nie ustąpiło . Podczas oględzin auta na kanale i odkrycia wspomnianej już pękniętej sprężyny nic specjalnego nie zauważyłem wydech szarpałem i nic nie skrzypiało nic nie stukało tuleje w belce wymienione , oglądałem tą belkę z każdej strony i owszem jest pordzewiała ten pręt co biegnie przez całą szerokość on tam gdzieś wchodzi w takie częściowo zamknięte profile jest tam sporo rdzy popsikałem WD wstrzyknąłem tam olej i nic nie pomogło. Dzieje się to, jak auto odstoi zwykłą np dobę jak jest zimne rano, ruszam i zgrzyt jakby metal o metal i najczęściej jak autem raczej buja na boki jak by coś było luźne i się ocierało o coś innego.
Całe to zjawisko tak jakby ustępuje po przejechaniu paru kilometrów jak by się coś już wytarło i przestało "chrobotać " albo jak by coś się rozgrzało ? Myślałem już czy nie coś z hamulcami zaciski? te tarcze osłaniające tarcze hamulcową ? albo np wydech posypał się w środku ? i jak jest zimny to jakiś metal w środku ociera się o metal ? a nawet pomyślałem czy nie jakieś obejmy od baku paliwa i jak buja paliwem w środku to zbiornik na uchwytach zgrzyta. Ktoś mi powiedział że może gumy drążka stabilizującego ? ale ja raczej to słyszę z tyłu. Pomyślałem sobie nawet o tym czy może rama samochodu nie jest jakaś uszkodzona, coś z nią jest nie tak. Myślałem jeszcze o jakiś poduszkach zawieszenia silnika i skrzyni czy nie są wyrobione na maksa i opada cała jednostka ocierając się o coś bo w sumie mam małe wibracje na kabinie jak dodaje lekko gazu ale czy to to ? Już nie mam pomysłu i nie mam siły, mam zamiar oddać auto do jakiegoś mechanika który przetrzepie wszytko tylko który się na to zgodzi żeby mu zajmować podnośnik tyle czasu : (

Serioussam
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 05 maja 2015, 12:14
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.4 t jet 120 hp-skrzypiace tylnie zawieszenie

Post autor: Serioussam » 27 lis 2019, 12:01

Ok trochę późno piszę ale to mało istotne, ważne że problem rozwiązany, ciekawi was co to było? poleciały całe wahacze a dokładnie sworznie i obydwie tuleje w obydwóch wahaczach w jednym trochę mniej w drugim bardzo !!! plus poduszka amortyzatora z łożyskiem. Teraz jest cisza i spokój.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”