Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

Post autor: piterstilo » 03 lut 2019, 13:50

GepardMG pisze: 03 lut 2019, 12:50 Sprężyny do Delty 1,6 mamy z zamiennika
https://www.autosklep24.pl/pl/searchque ... ,delta,iii
Do tej pory nigdzie nie było zamienników.
Oryginalna kosztuje 1219 zł.
Ale z wyprzedaży magazynowych można kupić za 635 zł
Ostatnio zmieniony 03 lut 2019, 18:31 przez piterstilo, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

Post autor: Tomzik » 03 lut 2019, 15:19

Niestety moje to nr 50709044
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

Post autor: piterstilo » 03 lut 2019, 16:22

Tomzik pisze: 03 lut 2019, 15:19 Niestety moje to nr 50709044
Oryginalna kosztuje ,,tylko" 1083 zł
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

GepardMG
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 4057
Rejestracja: 01 kwie 2009, 21:50
Imię: Marcin
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

Post autor: GepardMG » 03 lut 2019, 16:52

Może ktoś z Forumowiczów odesłać mi starą sprężynę ?
Zrobilibyśmy takie w granicach 280 zł /szt
Marcin

Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".

e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

Post autor: Tomzik » 03 lut 2019, 18:10

Musiałbym poszukać czy nie została mi jedna z poprzedniej akcji wymiany.

A jaki ew. byłby czas realizacji? Bo pytanie na jak długo uziemiony byłby mój samochód...

Co do oryginałów to w 2015 płaciłem 430/szt
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

GepardMG
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 4057
Rejestracja: 01 kwie 2009, 21:50
Imię: Marcin
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

Post autor: GepardMG » 03 lut 2019, 20:04

Tomzik pisze: 03 lut 2019, 18:10 Musiałbym poszukać czy nie została mi jedna z poprzedniej akcji wymiany.

A jaki ew. byłby czas realizacji? Bo pytanie na jak długo uziemiony byłby mój samochód...

Co do oryginałów to w 2015 płaciłem 430/szt
Wolałbym używkę bez konieczności działania w pośpiechu
okres oczekiwania na wyprodukowanie to czasem i 3 tygodnie

Jak byś znalazł tę sprężynę to podeślij mi proszę na maila najpierw wysokość, grubość drutu i ilość zwojów
Marcin

Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".

e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

Post autor: Tomzik » 03 lut 2019, 20:37

Znalazłem. Nie chce mi się już latać do garażu ;)

Jutro ją spakuję, zamówię kuriera i we wtorek powinna pójść.

Poproszę o adres dostawy :)

I tak u mnie leży w garażu i się kurzy.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

GepardMG
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 4057
Rejestracja: 01 kwie 2009, 21:50
Imię: Marcin
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

Post autor: GepardMG » 03 lut 2019, 20:48

Tomzik pisze: 03 lut 2019, 20:37 Znalazłem. Nie chce mi się już latać do garażu ;)

Jutro ją spakuję, zamówię kuriera i we wtorek powinna pójść.

Poproszę o adres dostawy :)

I tak u mnie leży w garażu i się kurzy.
Poszło PW
Marcin

Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".

e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49

GepardMG
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 4057
Rejestracja: 01 kwie 2009, 21:50
Imię: Marcin
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

Post autor: GepardMG » 13 mar 2019, 22:36

Sprężyny 50709044 wprowadziliśmy już do oferty
https://www.autosklep24.pl/pl_PL/p/Spre ... eview=true

Do 3 tygodni będą fizyczne dostępne na magazynie
Marcin

Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".

e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

Post autor: Tomzik » 19 mar 2019, 21:34

Przypadła mi rola testera sprężyn ;)

Wydają mi się nieco sztywniejsze, ale naprawdę niewiele, ledwo zauważalnie.

Natomiast niepokoi mnie wysokość przodu po ich założeniu.

W miejscu zaznaczonym strzałką przed wymianą sprężyn zmierzyliśmy 31,5cm natomiast po wymianie jest to 37,5cm - różnica wynosi 6cm. Opony jakie były na aucie podczas pomiarów to 205/55 R16.

Zapewne nieco się z czasem "uleżą", ale chyba nie aż tyle... Mamy umowę, że po miesiącu zdecydujemy co dalej - póki co jeżdżę dopiero 4. dzień.

Przy okazji prośba do innych użytkowników Delt 1,9 i 2,0 Multijet oraz 1,8 DI o zmierzenie wysokości zaznaczonego punktu i podzielenie się spostrzeżeniami.

U mnie ewidentnie widać, że przód stoi za wysoko.
WP_20190316_13_21_28_Pro.jpg
WP_20190316_13_21_42_Pro.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
michalkrk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 13 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: kraków

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

Post autor: michalkrk » 20 mar 2019, 10:34

Tomzik pisze: 19 mar 2019, 21:34 Przypadła mi rola testera sprężyn ;)

Wydają mi się nieco sztywniejsze, ale naprawdę niewiele, ledwo zauważalnie.

Natomiast niepokoi mnie wysokość przodu po ich założeniu.

W miejscu zaznaczonym strzałką przed wymianą sprężyn zmierzyliśmy 31,5cm natomiast po wymianie jest to 37,5cm - różnica wynosi 6cm. Opony jakie były na aucie podczas pomiarów to 205/55 R16.

Zapewne nieco się z czasem "uleżą", ale chyba nie aż tyle... Mamy umowę, że po miesiącu zdecydujemy co dalej - póki co jeżdżę dopiero 4. dzień.

Przy okazji prośba do innych użytkowników Delt 1,9 i 2,0 Multijet oraz 1,8 DI o zmierzenie wysokości zaznaczonego punktu i podzielenie się spostrzeżeniami.

U mnie ewidentnie widać, że przód stoi za wysoko.
WP_20190316_13_21_28_Pro.jpg
WP_20190316_13_21_42_Pro.jpg
niestety tyle się nie "uleżą" napisz proszę jakiej to produkcji-firma?
mierzyłes jaka miały wysokosc względem oryginalu oraz grubosc?
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

Post autor: volf » 20 mar 2019, 11:38

Jak dla mnie same zalety np. mniejsze prawdopodobieństwo rozwalenia miski olejowej.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

Post autor: Tomzik » 20 mar 2019, 12:13

Dla mnie to nie argument, raz rozwaliłem co prawda miskę, ale na dużych wertepach w lesie. Na co dzień się nie jeździ po takim terenie.

Dużo ważniejszym argumentem dla mnie jest dużo gorszy wygląd.

I patrząc na konstrukcje Adriana Neweya w postaci Red Bulli z ostatnich lat to jednak lepiej jak tył siedzi wyżej niż przód, daje to podciśnienie i lepszy docisk hehehe :D

Sprężyny są dorabiane, firmy mi nieznanej ;) Grubość powinna być ta sama, bo starą ori dałem na wzór. Co do wysokości to niestety nie zmierzyłem przed zamontowaniem do auta. Na oko wydawało się ok. 2-3cm wyższe niż używany oryginał
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

Post autor: Tomzik » 28 mar 2019, 22:46

Po 2 tygodniach używania auto "usiadło" o ok. 2cm.

Do mojego zadowolenia brakuje jeszcze z 2cm ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III 2.0 M-jet - wymiana przednich sprężyn

Post autor: Tomzik » 28 gru 2022, 20:27

Otóż - odkopując i ciągnąc wątek - dorabiane i widoczne na foto wpowyżej zdemontowałem po konsultacji z AS24 i odesłałem z uwagą, że auto siedzi nieco za wysoko. W zamian otrzymałem wersję poprawioną z tego co pamiętam. Wrzuciłem paczkę do szafy i tak leżała do dzisiaj. W międzyczasie założyłem 2 używane oryginały, które zostały mi z 2 pękniętych zestawów. Za każdym razem pękała mi lewa sprężyna. 2 tygodnie temu już po raz trzeci pękła kolejna oryginalna, znowu po lewej stronie. U kolegi baseniarza aktualna cena oryginału to 903zł.

Stwierdziłem, że czas odkopać te dorabiane i założyć. Na szybko - auto znowu siedzi nieco za wysoko. Być może wynika to z twardości sprężyn. Nie wiem czy zagląda tu jeszcze P. Marcin - jeśli tak to mała uwaga do niego - oferowane wciąż (z tego co pytałem telefonicznie przed świętami) na zamówienie sprężyny 50709044 są nadal imo nieco za wysokie.

Wyczaiłem też jakieś zamienniki Tevema, niby holenderskie, ale na allegro też ludzie piszą raz, że cacy a raz, że auto stoi za wysoko.

Oryginał to oryginał - niestety w tym wypadku z jego jakością jest masakra a cena już teraz naprawdę przeraża...

A co do problemów przez wyższy przód - oprócz wyglądu mamy jeszcze kwestię lamp - zapewne trzeba będzie ustawić je niżej. O ile działają jeszcze śruby regulacyjne w lampach :roll:
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”