Post
autor: piterstilo » 24 lut 2021, 18:40
2414 X 2= 4828 + 120 za geometrię + robocizna ok 300 zł powiedzmy ok 5 300 zł.
Tak więc pierwsze pytanie to: stopień przywiązania do auta, możliwości finansowe, bądź zwyczajnie sens i opłacalność takiej inwestycji.
Można ew. trochę poszperać po wyprzedażach oryginalnych części. Może uda się ograniczyć koszt.
Albo iść na kompromis i dopasować z Fiatów Bravo II -Stilo.
Przednie amortyzatory są pod względem montażu te same.
Różnice pojawiają się między słabszymi wersjami a mocnymi.
1. rozstaw śrub mocujących amortyzator do zwrotnicy. Mocne wersje mają większy rozstaw.
2. różnica w sile tłumienia, np amortyzator ze Stilo 1.2 będzie pasował do Delty 1.4, ale będzie zwyczajnie za miękki.
3. do Delty III amortyzatory dzielą się na wersje silnikowe 1.4 i 1.6
4. osobno są 1.8, 1.9 i 2.0.
5. podobnie można dopasować z Bravo i Stilo oddzielając słabsze wersje od mocniejszych.
6. wymiana kompletu sprężyn na Eibachy, progresywne, cena kompletu to ok. 600-700 zł. Inne MTS itp. to ryzyko.
7. przy dopasowywaniu sprężyn z Bravo uważać na wersje sportowe. Są minimalnie niższe i twardsze.
8. pomierzyć wysokość i grubość swojej sprężyny.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM