Delta III - sprężyny EIBACH

KULI
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 09 mar 2013, 21:10
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Zabrze

Delta III - sprężyny EIBACH

Post autor: KULI » 17 kwie 2014, 17:11

Wymieniłem dziś seryjne sprężyny na zestaw PRO-KIT firmy EIBACH dedykowany do Delty. Jest to zestaw do seryjnych amortyzatorów. Samochód jest niższy o 3cm i trochę twardszy ale fajnie się trzyma zakrętów, dalej jest komfortowo. Nie ma już tak dużego prześwitu jaki był wcześniej :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2014, 18:43 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem./stabraf/
Pozdrawiam KULI
--------------------------------------------------
Lancia Delta III 2.0 Multijet 217KM 438Nm

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Sprężyny EIBACH

Post autor: słoma » 17 kwie 2014, 18:12

gratuluje :) , bardzo fajnie wyglada .
delta twin turbo - już sprzedana .

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

Post autor: OKOwiec » 17 kwie 2014, 21:36

Tak z ciekawości jeśli autor się nie obrazi to zapytam o koszt takiego kompleciku...

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 263
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

Post autor: BootError » 17 kwie 2014, 22:23

Wygląda zacnie : brawo : Moja Delta przy Twojej to jak terenówka :smiech3:
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Awatar użytkownika
Flyman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3251
Rejestracja: 08 lis 2005, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: WPR

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

Post autor: Flyman » 18 kwie 2014, 0:47

3 centymetry, to często o połowę mniej miejsc w mieście do parkowania przodem.
Wygląda bardzo dobrze, ale ja chętnie bym podniósł swoją Thesis o 3 cm.

KULI
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 09 mar 2013, 21:10
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Zabrze

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

Post autor: KULI » 18 kwie 2014, 7:08

dzieki chłopaki :) też mi się teraz lepiej podoba, bo rzeczywiscie wyglądała troche jak terenówka:)
koszt to nie tajemnica, udało mi się kupić za 680zł
Pozdrawiam KULI
--------------------------------------------------
Lancia Delta III 2.0 Multijet 217KM 438Nm

gonzo888
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 09 lis 2014, 21:24
Imię: Konio
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

Post autor: gonzo888 » 09 lis 2014, 21:30

KULI, szybkie pytanko. Jak zachowuje się teraz Twoja Delta w mieście, w konfrontacji z krawężnikami, progami zwalniajacymi etc. Często szorujesz podwoziem? Rozumiem, że pokonywanie zakrętów stało się przyjemniejsze, ale chciałbym wiedzieć jakim kosztem :)

KULI
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 09 mar 2013, 21:10
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Zabrze

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

Post autor: KULI » 11 gru 2014, 8:43

Witam.
Jeździ się dobrze, auto jest troche twardsze ale w niczym to nie przeszkadza, czasem zaHaczę tą dolną dokładką ale tragedii nie ma.
Trzeba tylko uważać, jak się gdzieś parkuje i dojeżdża do krawężnika przodem.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2014, 15:00 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.!
Pozdrawiam KULI
--------------------------------------------------
Lancia Delta III 2.0 Multijet 217KM 438Nm

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4268
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

Post autor: Dawid » 11 gru 2014, 9:43

Zastanawiające jest to że na feldze 18 i oponie o profilu 40 (takie chyba masz) nie jest dużo twardsze.Sam bym swojego bravo położył niżej ale właśnie boję się że zrobi się wóz drabiniasty.Wygląd jednak jest zajebisty.
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +soft
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

Post autor: Heathen » 11 gru 2014, 9:49

Różnie można odczytywać, te
"trochę twardsze"
Dla mnie np zmiana kół z 17" na 16" powoduje że na zakręcie mam wrażenie że jadę wanną na kółkach (ciśnienie odpowiednie w oponach) :) tak się wychyla:D:D:D
A żona np nie czuje różnicy:)
QV...soon:)

KULI
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 09 mar 2013, 21:10
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Zabrze

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

Post autor: KULI » 05 sty 2015, 23:08

Tak jak pisałem wcześniej, auto jest twardsze, ale tragedii nie ma. Jakby ktoś chciał zobaczyć i się przejechać to zapraszam.
Pozdrawiam KULI
--------------------------------------------------
Lancia Delta III 2.0 Multijet 217KM 438Nm

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 757
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

Post autor: piterstilo » 03 maja 2018, 15:14

Również i ja wymieniłem sprężyny na Eibacha.
Powodem było pęknięcie tylnej sprężyny. Dokładnie pękł jeden ostatni zwój, więc awaria nie uniemożliwiała jazdy autem
Jak wiadomo, do Delty III, dostępne są sprężyny albo oryginalne w cenie ok 500 zł/ szt.
albo zestawy obniżających i sportowych: Eibacha, MTS i chyba H&R.
Zdecydowałem się na Eibacha Pro-Kit czyli progresywne obniżone. Nie mylić ze sportowymi.
Przy okazji wymieniłem przednie amortyzatory, mimo pozornie dobrego stanu starych amortyzatorów.
Tylne były już kiedyś zmieniane na M.M. więc ich nie ruszałem.
Udało mi się kupić fabrycznie montowane amortyzatory COFAP po 116 zł/szt.
Wg numerów amortyzatory te przeznaczone są do Fiata Stilo, dlatego też cena była niższa.
Więc okazuje się, że amortyzatory mimo różnych numerów, są wspólne dla: Stilo, Bravo II i Delty III, pod warunkiem dobrania do odpowiedniej wersji silnikowej.
Większość wersji ma rozstaw śrub mocujących do zwrotnicy 58 mm.
Najmocniejsze mają 70 mm.
Wrażenia z jazdy są pozytywne. Nie ma wielkiej różnicy w komforcie.
Czuć jedynie krótszy skok zawieszenia. Koła pozostały te same: 17-tki
Być może dlatego, że stare sprężyny były z tych twardszych?
Oznaczone były dwiema żółtymi kropkami i dwiema białymi. Cokolwiek to oznacza.
Niestety zdjęcia nie przechodzą, a mam zdjęcia przed i po wymianie.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM.
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM i Lancia Lybra Intensa 2.4 JTD 150 KM.
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
p_r_z_e_m_k_o
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 09 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Kościan / WLKP
Kontakt:

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

Post autor: p_r_z_e_m_k_o » 25 maja 2018, 22:42

A jak wygląda teraz trzymanie w zakrętach. Po przesiadce z AR GT to Delta w zakrętach bardzo słabo się trzyma i zastanawiam się właśnie nad Eibachem.

Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka

Alfa Romeo 155 2.0 8v TS - była
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - była
Alfa Romeo 164 3.0 V6 - jest
Lancia Delta III 1.8t - jest

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 757
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

Post autor: piterstilo » 28 maja 2018, 12:13

Faktycznie, jak obiecuje producent jest poprawa.
Ale jak ktoś oczekuje jeszcze mocniejszych wrażeń, to pozostaje zestaw twardszych amortyzatorów i sportowe sprężyny.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM.
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM i Lancia Lybra Intensa 2.4 JTD 150 KM.
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
p_r_z_e_m_k_o
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 09 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Kościan / WLKP
Kontakt:

Re: Delta III - sprężyny EIBACH

Post autor: p_r_z_e_m_k_o » 03 cze 2018, 11:58

piterstilo, dzięki za info. Chyba się skuszę na Eibachy.
Alfa Romeo 155 2.0 8v TS - była
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm - była
Alfa Romeo 164 3.0 V6 - jest
Lancia Delta III 1.8t - jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”