Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2214
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: Artur G. » 05 cze 2020, 9:33

Serioussam pisze:
27 lis 2019, 15:03
Piszę dopiero teraz, podsumuowujac wymianę sprężyn, a więc sprężyny tyl i przód wymienione od fiata bravo 2 1.6diesel pasują wszystko działa. Jedynym minusem tego wszystkiego jest delikatnie zmieniony wygląd auta teraz jest tak jakby na prosto a nawet przód ciut uniesiony, jest tak napewno bo na oryginalnych spreżynach czasami chaczylem o niektóre krawężniki teraz tego nie ma.
Spoko ludzie, nic się nie dzieje.
Ja z rok temu, może więcej wymieniłem sprężyny przód od bravo II 1.6 diesel. faktycznie, stał przód ze dwa cm wyżej od normy, byłem mega wkurzony ale ... sprężyny siadły po kilku tygodniach i teraz trzyma super poziom. Jest w porządku, myślę, że ten 1 czy 2 cm sprężyny się "ułożyły". Jak się będą dalej zachowywały? się poobserwuje ...
Aktualnie zastanawiam się nad tylnymi - delcina po ponad 200 kkm chyba tyłem leciutko "przysiadła".
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
jest:
Delta III 1.4 150 KM

Bulny
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 06 sie 2020, 10:16
Imię: Damian
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: Bulny » 06 sie 2020, 11:04

Witam, aż się zarejestrowałem na forum żeby podziękować za informacje odnośnie spręzyn. W swojej 1.6 zainstalowałem niedawno sprężyny na przód Lesjoforsa od Bravo 2.0.
Wrażenia na razie po wycieczce Warszawa - Gorzów Wlkp - Warszawa pozytywne z małym minusem. Auto przysiadło z przodu gdzieś koło 1 cm tak że do wysokich krawężników już tylko tyłem (na fabrycznych się zdarzało przytrzeć).
Mam wrażenie że trochę pewniej się prowadzi to może kwestia obniżenia lub po prostu samego faktu że sprężyny są nowe.
Z racji tego że jestem crash testerem swoich aut - średnia 5000km miesięcznie w podróżach służbowych - postaram się na bieżąco zdawać relację jak to działa.

Awatar użytkownika
elkanguro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 03 lut 2019, 22:33
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: elkanguro » 08 lis 2020, 1:21

1.4 t-jet z tyłu założone Monroe SP3820 i wszystko w porządku.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

2002-2009: Fiat Cinquecento 0.9 41KM
2009-2011: Renault 21 Nevada 1.7i 90KM
2011-2019: Mazda 323f 1.5 88KM
2019-: Lancia Delta 1.4t 150KM

Bulny
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 06 sie 2020, 10:16
Imię: Damian
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: Bulny » 03 gru 2020, 17:23

Tak jak obiecałem relacjonuję test.
Wcześniejsze sprężyny okazały się za niskie do Delty 1.6d. Chyba przyczyniły się też do skrócenia żywota amorków. Przejechałem na nich 5kkm zrobiłem remont całego zawieszenia przedniego bo tam jeszcze gumy w wahaczach popękały itp. Miały prawo bo od nowości nie były robione ;)
Amorki Monroe, sprężyny LESJÖFORS 4026201. Auto stanęło równo (tył ASO - nie wiedziałem jeszcze jak go robiłem że mogę podmienić). Prowadzi się gorzej niż na sprężynach ze sporta ale dalej dobrze. Na sporcie mogłem nie hamować zjeżdżając z autostrady;D.
Sprężyny Lesjo przejechały 12kkm jak na razie. Przeżyły wyskok na źle oznakowanym mostku ale trzymają się dzielnie. Napiszę kiedy padną.

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2214
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: Artur G. » 09 sty 2021, 11:14

Tez jestem po wymianie sprężyn (tył) na Monroe 3820.

Stara lewa pękła w dwóch miejscach na dole, samochód stał na wysokości 66,5 cm od podłoża betonowego w garażu mierząc do błotnika. Ciśnienie opon 2,3 , zimowe, zużycie opon ok. 70%. Prawa strona stała na wysokości 67 cm.

po wymianie minimalnie poszło do góry, teraz po obu stronach jest po 68 cm. Jeszcze z jeden centymetr by się przydał ale i tak jest dużo lepiej.
Z uwagi na to, że wymiana sprężyn z tyłu jest banalnie prosta i tania - pokuszę się o wymianę amortyzatorów na tył , zamówiłem już TRW. Oczywiście do góry nie pójdzie, ale będę miał spokój na kolejne lata.

Zamówiłem też komplet tarcz i kocków na tył TRW zatem hurtem sobie wymienię.

ps. wcześniej pisałem, że wymieniłem sprężyny na przód od bravo Diesel, Delta stoi lekko za wysoko, tak z centymetr może dwa za wysoko. Nie wygląda to mocno źle, ale chociaż nie trę spodem jak wcześniej.
Co do samej jazdy - trzyma się dobrze drogi.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
jest:
Delta III 1.4 150 KM

Awatar użytkownika
GLen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 136
Rejestracja: 14 lip 2010, 10:14
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Poznań

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów

Post autor: GLen » 23 lut 2021, 16:27

Witam.
Proszę zmienić tytuł wątku na "wymiana sprężyn/amortyzatorów" - jest tutaj sporo cennych informacji również o przednich i "tył" w tytule wprowadza w błąd.

W mojej Delcie także pękła sprężyna przód. 1.4 120KM z 2011r
Aktualne ceny wciąż kosmiczne.
Tutaj info od Baseniarza za wszystko co w sumie warto by zrobić przy jednej robocie na przodzie:
1. Sprężyna - 740 za stronę 8-O
2. Amortyzator 50710404 - 390 za stronę.
3. Odboje i osłony 50709096 - 77 za stronę.

No i jeszcze: "Pasuje tylko i wyłącznie oryginał dobierany wg vin i i zaręczam Pana, że w Delcie nie ma co kombinować"

Zastanawiam się jeszcze mocno nad kupnem sprężyn oryginalnych używek w dobrym stanie np z Włoch, a reszta nowe.

Pozdrawiam
Aktualne:
Delta III 1.4
Lybra SW LX 2.0
Y 1.2 LS

Byłe:
Dedra SW LS 1.9 TD

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 850
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III 1.4 T-jet - wymiana sprężyn/amortyzatorów tył

Post autor: piterstilo » wczoraj, 18:40

2414 X 2= 4828 + 120 za geometrię + robocizna ok 300 zł powiedzmy ok 5 300 zł.
Tak więc pierwsze pytanie to: stopień przywiązania do auta, możliwości finansowe, bądź zwyczajnie sens i opłacalność takiej inwestycji.
Można ew. trochę poszperać po wyprzedażach oryginalnych części. Może uda się ograniczyć koszt.
Albo iść na kompromis i dopasować z Fiatów Bravo II -Stilo.
Przednie amortyzatory są pod względem montażu te same.
Różnice pojawiają się między słabszymi wersjami a mocnymi.
1. rozstaw śrub mocujących amortyzator do zwrotnicy. Mocne wersje mają większy rozstaw.
2. różnica w sile tłumienia, np amortyzator ze Stilo 1.2 będzie pasował do Delty 1.4, ale będzie zwyczajnie za miękki.
3. do Delty III amortyzatory dzielą się na wersje silnikowe 1.4 i 1.6
4. osobno są 1.8, 1.9 i 2.0.
5. podobnie można dopasować z Bravo i Stilo oddzielając słabsze wersje od mocniejszych.
6. wymiana kompletu sprężyn na Eibachy, progresywne, cena kompletu to ok. 600-700 zł. Inne MTS itp. to ryzyko.
7. przy dopasowywaniu sprężyn z Bravo uważać na wersje sportowe. Są minimalnie niższe i twardsze.
8. pomierzyć wysokość i grubość swojej sprężyny.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM.
Aktualnie Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra Intensa 2.4 JTD 150 KM.
Służbowy: Renault 125KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”