Delta III - drży kierownica i to nie przez koła

Ambrosious
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 06 kwie 2019, 23:59
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

Re: Delta III - drży kierownica i to nie przez koła

Post autor: Ambrosious » 14 lip 2020, 18:36

Ja w trybie "burzy mózgów"...

Wiążesz zjawisko z prędkością. A czy da się powiązać z obrotami silnika?
Czy wtedy to będzie się działo przy innej prędkości - ale tych samych (zbliżonych)
obrotach? Lub zgoła na biegu jałowym?

Wtedy - gdyby tak było - zostawiłbym układ jezdny i przyglądał się jednostce napędowej.

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2207
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III - drży kierownica i to nie przez koła

Post autor: Artur G. » 15 lip 2020, 7:07

Jeśli chodzi o mój przypadek, to nawet dziś ponownie dla upewnienia się: do 120 cicha, dosłownie mini wyczuwalne drżenie ale to nawet w S-clasie bym wyczuł podobnie jak wielu kierowców. Pow. 120 już czuć wyraźniej, może nie widać tego drżenia ale w dłoniach czuć. I tak do 150-160. Przy ok. 170 drżenie ponownie wzrasta, czuć oraz już widać drżenie kierownicy.
Ze dwa lata temu kazałem wymienić lewe łożysko przód. Chłopcy w warsztacie nie chcieli ale się uparłem że wyje. okazało się że wyje ale nie łożysko a opony wyząbkowane.
Opony nowe, wiosenne, kleber dynaxer. Bez widocznych uszkodzeń, na felgach chodzą równo, całość kilka razy wyważana w różnych wulkanizacjach. 0 na wszystkich kołach. Sworznie wymienione. Brak luzów na szarpakach, amorki po 75%. Hmm.

Jest pod Lublinem jakiś magik co to wulkanizację ma od pokoleń, ponoć super sprzęty i sprawdza koła na specjalnych rolkach.
Pojadę tam jak dojrzeję. Nie wcześniej jak we wrześniu, może sierpniu.

Pomysły były różne, od poduszek silnika do uszkodzonego sprzęgła. Przeguby itp. Jak się z tym uporam dam info ...

ps. niektórzy twierdzą że jestem przewrażliwiony, ale skoro wyczuwam drżenie to coś jest nie tak. Wg mnie Delta powinna "płynąć".
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
jest:
Delta III 1.4 150 i od marca 2019r. AR 147 3d lift

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 6773
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: faraonsw
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola/Rzeszów

Re: Delta III - drży kierownica i to nie przez koła

Post autor: faraon » 15 lip 2020, 10:20

Przeguby wewnętrzne do przeglądu. Tam bym upatrywał przyczyny po Twoim opisie.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2207
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III - drży kierownica i to nie przez koła

Post autor: Artur G. » 15 lip 2020, 12:38

faraon pisze:
15 lip 2020, 10:20
Przeguby wewnętrzne do przeglądu. Tam bym upatrywał przyczyny po Twoim opisie.
Najdroższy interes ... :| :-?
ale jeśli to byłoby z prawdopodobieństwem z 90% to wymieniam i na nic nie patrzę, i się nie denerwuje na drżenie ...
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
jest:
Delta III 1.4 150 i od marca 2019r. AR 147 3d lift

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”