Kontrola trakcji

marta33
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 23 sty 2019, 15:45
Lokalizacja: Śląsk

Kontrola trakcji

Post autor: marta33 » 20 sty 2022, 19:42

Witam.
Czy Delta 2,0 Jtd rocznik 10,2009 posiada kontrole trakcji?

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Kontrola trakcji

Post autor: jenks » 21 sty 2022, 13:56

Jeśli masz wyłącznik ASR off to tak

marta33
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 23 sty 2019, 15:45
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kontrola trakcji

Post autor: marta33 » 22 sty 2022, 7:50

Wyłącznik ASR posiada,aczkolwiek ostatnio na rondzie mna zarzucilo i nie było czuc zadnej reakcji ze strony trakcji.mozna krecic baczki na recznym i nic...Jakies sugestie.

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Kontrola trakcji

Post autor: jenks » 22 sty 2022, 8:12

Mam kontrolę trakcji i też mogę kręcić bączki na ręcznym,poza tym system reaguje gdy faktycznie tego potrzebujesz.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

pawzak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 68
Rejestracja: 27 sie 2019, 18:34
Imię: Paweł

Re: Kontrola trakcji

Post autor: pawzak » 22 sty 2022, 8:31

Co nie znaczy że przy braku rozumu ze strony kierowcy uratuje go

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Kontrola trakcji

Post autor: BootError » 22 sty 2022, 11:08

Coś mi się wydaje, że chyba pytanie zostało źle sformułowane. Kontrola trakcji to ASR i zapobiega nadmiernemu poślizgowi kół przy przyspieszaniu i ten system jest całkowicie wyłączalny w Delcie (przycisk na desce "ASR OFF"). Marcie raczej chodziło o ESP czyli stabilizację toru jazdy a ta nie wyłącza się razem z ASR. W Delcie III jest niestety niewyłączalna
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

marta33
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 23 sty 2019, 15:45
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kontrola trakcji

Post autor: marta33 » 23 sty 2022, 10:48

W poprzednim samochodzie gdy zalanczał sie system kontroli to było to odczuwalne i slyszalne,a w delcie mam wrazenie,ze autko sie slizga w zakretach itp.Jak sprawdzic czy żeczywiście system działa?

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kontrola trakcji

Post autor: adamM20 » 23 sty 2022, 11:12

marta33 pisze: 23 sty 2022, 10:48 W poprzednim samochodzie gdy zalanczał sie system kontroli to było to odczuwalne i slyszalne,a w delcie mam wrazenie,ze autko sie slizga w zakretach itp.Jak sprawdzic czy żeczywiście system działa?
...najlepiej w sytuacji dostępu dużego, zaśnieżonego lub oblodzonego utwardzonego placu. Spróbuj rozpędzić się do 40-50 km/h i lekko wprowadzić samochód w poślizg, nie naciskaj na hamulec i nie puszczaj pedału gazu, pozwól działać obu systemom (ASR i ASP). Stosunkowo łatwo wyczujesz działanie "kontroli trakcji". Jeśli plac będzie dostępny dłużej to możesz próbować bardziej nerwowo reagować w trakcie poślizgu co da Tobie szansę na swego rodzaju wyczucie "systemu trakcji" a konkretnie granic jego działania, w których spokojnie daje on sobie radę z poślizgiem.
Pozdrawiam.

marta33
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 23 sty 2019, 15:45
Lokalizacja: Śląsk

Re: Kontrola trakcji

Post autor: marta33 » 23 sty 2022, 11:37

Dziękuje za poradę i zainteresowanie tematem.Będziemy próbować z Delciną.Postaram się napisać,co wyszło z moich doświadczeń(prób).
Pozdrawiam i życzę wszystkim zdrowia.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kontrola trakcji

Post autor: adamM20 » 23 sty 2022, 11:55

marta33 pisze: 23 sty 2022, 11:37 Dziękuje za poradę i zainteresowanie tematem.Będziemy prubować z Delciną.Postaram się napisać,co wyszło z moich doświadczeń(prób).
Pozdrawiam i życzę wszystkim zdrowia.
... zapomniałem dodać aby w trakcie prób na krótko wyłączyć trakcję po to aby bardziej wyczuć ewentualną różnicę. Jeśli w trakcie prób usłyszysz "stukot ABS-u" to trakcja działa na 100%.
Powodzenia.

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3236
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: Kontrola trakcji

Post autor: Marcin_D » 23 sty 2022, 12:19

A od kiedy to "kontrola trakcji" ingeruje ABS'em w warunki przyczepności kół.
W każdym aucie które posiadałem (no poza 126p i Tipo) miałem ASR i ESP.
ASR ingeruje w moc silnika poprzez sterowanie przepustnicą/wtryskiem - nigdy w życiu, żebym nie wiem jak próbował głupieć ABS'u mi nie włączało przy zadziałaniu ASR (po drugie ASR działa w 90% podczas startu z miejsca). Do tego ten system został stworzony - aby nie buksowały koła podczas startu.

Kurde ludzie nie mylcie pojęć - co innego kontrola trakcji, a co innego system stabilizacji toru jazdy.
Pierwsze to w większości marek ASR, a drugie w większości marek ESP. Dlaczego piszę w większości - bo np. w Toyocie nazwali sobie ten system VSC, a ASR nazwali sobie TRC.

A tutaj macie ładny opis co i jak - https://www.motofakty.pl/artykul/esp-cz ... ziala.html.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kontrola trakcji

Post autor: adamM20 » 23 sty 2022, 12:45

Marcin_D pisze: 23 sty 2022, 12:19 A od kiedy to "kontrola trakcji" ingeruje ABS'em w warunki przyczepności kół.
W każdym aucie które posiadałem (no poza 126p i Tipo) miałem ASR i ESP.
ASR ingeruje w moc silnika poprzez sterowanie przepustnicą/wtryskiem - nigdy w życiu, żebym nie wiem jak próbował głupieć ABS'u mi nie włączało przy zadziałaniu ASR (po drugie ASR działa w 90% podczas startu z miejsca). Do tego ten system został stworzony - aby nie buksowały koła podczas startu.

Kurde ludzie nie mylcie pojęć - co innego kontrola trakcji, a co innego system stabilizacji toru jazdy.
Pierwsze to w większości marek ASR, a drugie w większości marek ESP. Dlaczego piszę w większości - bo np. w Toyocie nazwali sobie ten system VSC, a ASR nazwali sobie TRC.

A tutaj macie ładny opis co i jak - https://www.motofakty.pl/artykul/esp-cz ... ziala.html.
... brawo, o to właśnie chodzi, jeśli Forumowiczka zadaje pytanie to należy w miarę możliwości udzielić jej porady. Najlepiej jeśli jest to połączenie teorii z praktyką. Jeszcze ważniejszym jest to, że dzięki prostym doświadczeniom przekona się, że jej Delta jest bezpieczna : ok2 : .
Jako, że będą doświadczenia z prób to wszyscy (!!!) będziemy mieli kolejne doświadczenia.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kontrola trakcji

Post autor: Tomzik » 23 sty 2022, 21:40

Jest chyba jeszcze coś takiego jak MSR, które z tego co pamiętam redukuje moment obrotowy w przypadku utraty przyczepności przy redukcji biegu.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

krystiancza2
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 26 sie 2020, 21:13
Imię: Krystian

Re: Kontrola trakcji

Post autor: krystiancza2 » 28 sty 2022, 18:32

U mnie na przykład jak wpadam w poślizg to czuć że samochód na to reaguje oraz na desce zaczyna migać taki żółty trójkąt z oznaczeniem poślizgu.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”