Delta III - 1.8T awaria silnika

czeski12
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 20 gru 2019, 16:50

Delta III - 1.8T awaria silnika

Post autor: czeski12 » 01 gru 2020, 17:49

Witam,

Kilka dni temu podczas każdy nagle samochód stracił moc i po chwili zaczął bardzo mocno kopcić z rury. Auto na lawetę i do mechaniora. Problem w tym ze dokładnie tydzień wczesniej i około 150km wczesniej wymieniałem rozrząd u tego samego mechaniora. I oczywiście może to być zbieg okoliczności jednak tez nie . Auto obecnie czeka na termin do Cinksoft ale to co udało się ustalić to ze turbo jest Ok, kompresja Ok i ze świece itd zalane totalnie olejem . Co może być przyczyna awarii i czy może to mieć związek z wymiana rozrządu . Dodam ze przez teb tydzień auto zachowywało się dziwnie i miałem podjechać sprawdzić co jest grane . Nawet zamówiłem świece bo lubialo przerwać dodatkowo były mąle plamy oleju pod autem ale niestety noe zdążyłem
Ostatnio zmieniony 01 gru 2020, 19:37 przez faraon, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z Regulaminem !!! Uzupełnij profil: Imię, miejscowość. Zapoznaj się z Regulaminem forum.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III - 1.8T awaria silnika

Post autor: Jam_Belfegor » 01 gru 2020, 20:45

Sprawdź czy nie spadła gdzieś rura z dolotu, ewentualnie dziura - odcinek od turbiny aż do przepustnicy. Gdzie ten olej na świecach? po stronie komory spalania czy z zewnątrz.

czeski12
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 20 gru 2019, 16:50

Re: Delta III - 1.8T awaria silnika

Post autor: czeski12 » 01 gru 2020, 21:29

Nie pytałem o to mechanika. Powiedział ze oleje zalane ale na własne oczy widziałem cewki do połowy ubabrana w oleju wiec myśleć ze zewnątrz . Dodatkowo cały plastik od ósmy tez w oleju w sensie ta pokrywa nad pokrywa zaworów . Z tym turbo do końca tez nie wiem czy sprawne, na oko mechanika luzie nie ma . Jeszcze jeżeli to ważne to przed wystąpieniem tego był wyraźny świst podczas przyspieszania .

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7280
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Delta III - 1.8T awaria silnika

Post autor: faraon » 01 gru 2020, 21:41

Mi to wygląda na pękniętą rurę od turbo (świst).
Miałem to/tak samo w Cromie 2,4 JTD
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

czeski12
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 20 gru 2019, 16:50

Re: Delta III - 1.8T awaria silnika

Post autor: czeski12 » 01 gru 2020, 22:01

Ale z skąd by się olej koło świec

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: Delta III - 1.8T awaria silnika

Post autor: Helios » 01 gru 2020, 22:28

czeski12 pisze: 01 gru 2020, 22:01 Ale z skąd by się olej koło świec
Uszkodzona membrana odmy oleju.

czeski12
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 20 gru 2019, 16:50

Re: Delta III - 1.8T awaria silnika

Post autor: czeski12 » 01 gru 2020, 22:48

Dobra moje przypustrzenia to tez turbo bo w momencie kiedy brakło mocy miałem włączony wskaźnik doładowania i momentalnie „zgasło” doładowanie . Ta membrana by dawała takie efekty , ? Ewidentne czuć było olej podczas dymu z tylu i już na warsztacie trza było dolać 1.5l

czeski12
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 20 gru 2019, 16:50

Re: Delta III - 1.8T awaria silnika

Post autor: czeski12 » 01 gru 2020, 23:13

faraon pisze: 01 gru 2020, 21:41 Mi to wygląda na pękniętą rurę od turbo (świst).
Miałem to/tak samo w Cromie 2,4 JTD
Tez miałeś dym z rury ? Chodził jakby na 2 gary ?

czeski12
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 20 gru 2019, 16:50

Re: Delta III - 1.8T awaria silnika

Post autor: czeski12 » 01 gru 2020, 23:16

Dziękuje przedewszystkim za odzew. Jeszcze kilka ważnych info być może . Jest check engine i kody przerywacz spalin od 1-4 cylindra plus awaryjne odcięcie paliwa. Druga ważna informacja mechanik podejrzewa UPG ale ani w zbiorniczku nie ma śladu oleju , ani w oleju wody . Auto się nie zagrzało ani płyn tez noe wywalił .

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III - 1.8T awaria silnika

Post autor: jacpab1 » 02 gru 2020, 6:44

Wymień separator oleju na model z alfy 4C, przerabiałem ten temat a że teraz mechaników nie ma to lepiej powoedzieć że turbo do wymiany albo silnik do remontu.

czeski12
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 20 gru 2019, 16:50

Re: Delta III - 1.8T awaria silnika

Post autor: czeski12 » 02 gru 2020, 7:57

jacpab1 pisze: 02 gru 2020, 6:44 Wymień separator oleju na model z alfy 4C, przerabiałem ten temat a że teraz mechaników nie ma to lepiej powoedzieć że turbo do wymiany albo silnik do remontu.
Pewnie laickie pytanie ale poprzez separator oleju masz na nyski ta cała pokrywę odmy czy co innego ?

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III - 1.8T awaria silnika

Post autor: Jam_Belfegor » 02 gru 2020, 8:36

To co opisujesz ewidentnie wskazuje na dziurawy dolot, albo jakieś kolanko spadło albo coś pękło (w szczególności nagły spadek doładowania na zegarach). Czarne dymienie to zły stosunek AFR czyli za dużo paliwa za mało powietrza, a za mało bo straciłeś ciśnienie. ECU - jednostka sterująca tak szybko nie ogarnie że coś jest nie tak i będzie podawała paliwo tak jak by było ciśnienie powietrza w układzie dolotowym. Zalane od góry świece to osobny temat, którym też należny się zająć, tak jak piszą koledzy wyżej. Utopione w oleju świece w skrajnych wypadkach będą gubiły czasem iskrę - pojawi się check engine i kod błędu - wypadanie zapłonu cyl. xx to tez może być przyczyną pracy jak piszesz " na 2 cylindry ".

czeski12
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 20 gru 2019, 16:50

Re: Delta III - 1.8T awaria silnika

Post autor: czeski12 » 02 gru 2020, 9:39

Jam_Belfegor pisze: 02 gru 2020, 8:36 To co opisujesz ewidentnie wskazuje na dziurawy dolot, albo jakieś kolanko spadło albo coś pękło (w szczególności nagły spadek doładowania na zegarach). Czarne dymienie to zły stosunek AFR czyli za dużo paliwa za mało powietrza, a za mało bo straciłeś ciśnienie. ECU - jednostka sterująca tak szybko nie ogarnie że coś jest nie tak i będzie podawała paliwo tak jak by było ciśnienie powietrza w układzie dolotowym. Zalane od góry świece to osobny temat, którym też należny się zająć, tak jak piszą koledzy wyżej. Utopione w oleju świece w skrajnych wypadkach będą gubiły czasem iskrę - pojawi się check engine i kod błędu - wypadanie zapłonu cyl. xx to tez może być przyczyną pracy jak piszesz " na 2 cylindry ".
Może noe doprecyzowane ale dym jest niebiesko/biały ewidentne z spalania oleju

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7280
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Delta III - 1.8T awaria silnika

Post autor: faraon » 02 gru 2020, 9:56

czeski12 pisze: 01 gru 2020, 23:13
faraon pisze: 01 gru 2020, 21:41 Mi to wygląda na pękniętą rurę od turbo (świst).
Miałem to/tak samo w Cromie 2,4 JTD
Tez miałeś dym z rury ? Chodził jakby na 2 gary ?
Tak
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III - 1.8T awaria silnika

Post autor: Jam_Belfegor » 02 gru 2020, 15:54

No tak jak dymi na niebiesko / biało, to pali olej. Nie ma w dolocie oleju? Skoro ktoś coś grzebał przy rozrządzie pasowało by dla świętego spokoju sprawdzić czy wszystko się zgrywa. Nie bardzo wiem czy ten silnik ustawia się na blokadach wałka rozrządu ale większość współczesnych silników niestety tak (zwłaszcza jak jest wariator zmiennych faz). Tu pewnie się koledzy wypowiedzą. Niektórzy olewają blokady i kończy się to z różnym skutkiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”