Delta III - 1.8T awaria silnika
Delta III - 1.8T awaria silnika
Witam,
Kilka dni temu podczas każdy nagle samochód stracił moc i po chwili zaczął bardzo mocno kopcić z rury. Auto na lawetę i do mechaniora. Problem w tym ze dokładnie tydzień wczesniej i około 150km wczesniej wymieniałem rozrząd u tego samego mechaniora. I oczywiście może to być zbieg okoliczności jednak tez nie . Auto obecnie czeka na termin do Cinksoft ale to co udało się ustalić to ze turbo jest Ok, kompresja Ok i ze świece itd zalane totalnie olejem . Co może być przyczyna awarii i czy może to mieć związek z wymiana rozrządu . Dodam ze przez teb tydzień auto zachowywało się dziwnie i miałem podjechać sprawdzić co jest grane . Nawet zamówiłem świece bo lubialo przerwać dodatkowo były mąle plamy oleju pod autem ale niestety noe zdążyłem
Kilka dni temu podczas każdy nagle samochód stracił moc i po chwili zaczął bardzo mocno kopcić z rury. Auto na lawetę i do mechaniora. Problem w tym ze dokładnie tydzień wczesniej i około 150km wczesniej wymieniałem rozrząd u tego samego mechaniora. I oczywiście może to być zbieg okoliczności jednak tez nie . Auto obecnie czeka na termin do Cinksoft ale to co udało się ustalić to ze turbo jest Ok, kompresja Ok i ze świece itd zalane totalnie olejem . Co może być przyczyna awarii i czy może to mieć związek z wymiana rozrządu . Dodam ze przez teb tydzień auto zachowywało się dziwnie i miałem podjechać sprawdzić co jest grane . Nawet zamówiłem świece bo lubialo przerwać dodatkowo były mąle plamy oleju pod autem ale niestety noe zdążyłem
Ostatnio zmieniony 01 gru 2020, 19:37 przez faraon, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z Regulaminem !!! Uzupełnij profil: Imię, miejscowość. Zapoznaj się z Regulaminem forum.
Powód: Tytułujemy zgodnie z Regulaminem !!! Uzupełnij profil: Imię, miejscowość. Zapoznaj się z Regulaminem forum.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2059
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
Sprawdź czy nie spadła gdzieś rura z dolotu, ewentualnie dziura - odcinek od turbiny aż do przepustnicy. Gdzie ten olej na świecach? po stronie komory spalania czy z zewnątrz.
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
Nie pytałem o to mechanika. Powiedział ze oleje zalane ale na własne oczy widziałem cewki do połowy ubabrana w oleju wiec myśleć ze zewnątrz . Dodatkowo cały plastik od ósmy tez w oleju w sensie ta pokrywa nad pokrywa zaworów . Z tym turbo do końca tez nie wiem czy sprawne, na oko mechanika luzie nie ma . Jeszcze jeżeli to ważne to przed wystąpieniem tego był wyraźny świst podczas przyspieszania .
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7270
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
Mi to wygląda na pękniętą rurę od turbo (świst).
Miałem to/tak samo w Cromie 2,4 JTD
Miałem to/tak samo w Cromie 2,4 JTD
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
Ale z skąd by się olej koło świec
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
Dobra moje przypustrzenia to tez turbo bo w momencie kiedy brakło mocy miałem włączony wskaźnik doładowania i momentalnie „zgasło” doładowanie . Ta membrana by dawała takie efekty , ? Ewidentne czuć było olej podczas dymu z tylu i już na warsztacie trza było dolać 1.5l
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
Dziękuje przedewszystkim za odzew. Jeszcze kilka ważnych info być może . Jest check engine i kody przerywacz spalin od 1-4 cylindra plus awaryjne odcięcie paliwa. Druga ważna informacja mechanik podejrzewa UPG ale ani w zbiorniczku nie ma śladu oleju , ani w oleju wody . Auto się nie zagrzało ani płyn tez noe wywalił .
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
Wymień separator oleju na model z alfy 4C, przerabiałem ten temat a że teraz mechaników nie ma to lepiej powoedzieć że turbo do wymiany albo silnik do remontu.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2059
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
To co opisujesz ewidentnie wskazuje na dziurawy dolot, albo jakieś kolanko spadło albo coś pękło (w szczególności nagły spadek doładowania na zegarach). Czarne dymienie to zły stosunek AFR czyli za dużo paliwa za mało powietrza, a za mało bo straciłeś ciśnienie. ECU - jednostka sterująca tak szybko nie ogarnie że coś jest nie tak i będzie podawała paliwo tak jak by było ciśnienie powietrza w układzie dolotowym. Zalane od góry świece to osobny temat, którym też należny się zająć, tak jak piszą koledzy wyżej. Utopione w oleju świece w skrajnych wypadkach będą gubiły czasem iskrę - pojawi się check engine i kod błędu - wypadanie zapłonu cyl. xx to tez może być przyczyną pracy jak piszesz " na 2 cylindry ".
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
Może noe doprecyzowane ale dym jest niebiesko/biały ewidentne z spalania olejuJam_Belfegor pisze: ↑02 gru 2020, 8:36 To co opisujesz ewidentnie wskazuje na dziurawy dolot, albo jakieś kolanko spadło albo coś pękło (w szczególności nagły spadek doładowania na zegarach). Czarne dymienie to zły stosunek AFR czyli za dużo paliwa za mało powietrza, a za mało bo straciłeś ciśnienie. ECU - jednostka sterująca tak szybko nie ogarnie że coś jest nie tak i będzie podawała paliwo tak jak by było ciśnienie powietrza w układzie dolotowym. Zalane od góry świece to osobny temat, którym też należny się zająć, tak jak piszą koledzy wyżej. Utopione w oleju świece w skrajnych wypadkach będą gubiły czasem iskrę - pojawi się check engine i kod błędu - wypadanie zapłonu cyl. xx to tez może być przyczyną pracy jak piszesz " na 2 cylindry ".
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7270
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
Tak
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2059
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
No tak jak dymi na niebiesko / biało, to pali olej. Nie ma w dolocie oleju? Skoro ktoś coś grzebał przy rozrządzie pasowało by dla świętego spokoju sprawdzić czy wszystko się zgrywa. Nie bardzo wiem czy ten silnik ustawia się na blokadach wałka rozrządu ale większość współczesnych silników niestety tak (zwłaszcza jak jest wariator zmiennych faz). Tu pewnie się koledzy wypowiedzą. Niektórzy olewają blokady i kończy się to z różnym skutkiem.